Endelig katte i huset igen
Fra : Trine Lund

Dato : 09-08-07 11:37

Hej alle,

Lige en hilsen her fra Djursland fra en af de mere stille læsere af denne
gruppe. Vi har for en uge siden endelig fået kat i huset igen efter tre
kvart år uden. Vi har fået os to dejlige huskatte-killinger (billeder kan
ses i mit album) : Bella (som jeg tror er det man kalder tortie - Tove her
må du rette mig, hvis jeg tager fejl) og Bandit som er rødstribet. De er et
par små dejlige krudtugler, som i løbet af ingen tid har indtaget hele huset

Nu glæder vi os bare til mange hyggetimer sammen med dem - for er der noget
bedre en sådan et par kælehoveder!

Mange hilsner,
Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-07 12:00

Trine Lund wrote:
> [...]
> Nu glæder vi os bare til mange hyggetimer sammen med dem - for er
> der noget bedre en sådan et par kælehoveder!

Hej Trine.

Rigtig hjerteligt tillykke med de to dejlige små pelsklumper. Hvor
er de dog bedårende. Du har skam ikke taget fejl med Bella. Hun er
en vaskeægte tortie. Hun har lige så meget mørkt i pelsen som min
Mini. Hun er bare en smuk lille dame. Bandit med de røde striber er
heller ikke til at stå for.

Du har også helt ret i, at der ikke er noget bedre end et par
kælehoveder. Det er så dejligt afstressende at kæle med sine dyr,
hvad enten det er hunde eller katte. De er naturmedicin for sjælen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Lund

Dato : 09-08-07 12:10

> [...]
> Det er så dejligt afstressende at kæle med sine dyr, hvad enten det er
> hunde eller katte. De er naturmedicin for sjælen.

Hej Tove,

var ikke helt sikker, men da der jo efterhånden har været nogle tråde om
emnet, har jeg jo kigget lidt på billeder, og var derfor også rimelig
sikker på i min tortie-teori. (havde aldrig hørt om den betegnelse før jeg
begyndte at læse herinde)
- så for søren nu har jeg dem begge to kravlende rundt om mig på
skrivebordet - det eneste bord i huset de må komme op på! Det er nu hygge.
Bare ikke specielt praktisk, når en af dem beslutter sig for at computerens
tastatur bare er verdens bedste sted at sidde/ligge - hehe.

Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-07 12:18

Tove Krieger wrote:

Jeg opdagede lige at Mini er taget i "sommerhuset". Der har hun
ligget og snorket de sidste par timer.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9383

P.S. Vent til Anelise ser dem. Hun er vild med tortie-misser.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-08-07 13:11

> [...]
>
> P.S. Vent til Anelise ser dem. Hun er vild med tortie-misser.

hej Trine og Tove

det er nemlig rigtigt! og også med røde katte, sådan en har jeg aldrig haft,
men det kommer måske

De er bare rigtig søde, Trine, jeres nye killinger, men hvis de kun er 8
uger gamle, har I fået dem 4 uger for tidligt, og så er det i hvert fald
godt, at de har hinanden. Det er det nu under alle omstændigheder.

Mine katte kan ses i mit album, både min tidligere tortie (med hvidt) Rasmis
og mine nuværende to tortietøser Mille og Stribe, der er kuldsøskende, for
ikke at glemme den rundstrikkede "han"kat Bølle.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Trine Lund

Dato : 09-08-07 13:35

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uger gamle, har I fået dem 4 uger for tidligt, og så er det i hvert fald
> godt, at de har hinanden. Det er det nu under alle omstændigheder.

Hej Anelise,

De er skam 12 uger. Jeg har blot besøgt dem da de var henholdsvis 3 og 8
uger.

Og dine katte ser også superdejlige ud. Jeg er vild med alle farver katte,
og ville egentlig have haft en gråstribet sammen med Bella - men de to kuld
kunne ikke sammen, så vi blev enige om, at det nok var bedst - og i hvert
fald nemmest - at tage to fra samme kuld - og Bandit er også bare så super
en kat, at nu vil jeg slet ikke undvære ham.

Trine

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-08-07 13:49

"Trine Lund" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> Hej Anelise,
>
> De er skam 12 uger. Jeg har blot besøgt dem da de var henholdsvis 3 og 8
> uger.
>
> Trine

hej igen Trine

så må du undskylde min bemærkning, jeg fik blot det indtryk ud fra datoerne
på dine billeder.

Mine tortiesøstre, som nu er 14 mdr. gamle, leger stadig ræs gennem stuerne
af og til, og legeslås kun med hinanden, aldrig med de to andre katte, så
jeg tror, at søskende selv som voksne bevarer et særligt forhold til
hinanden.

Bølle og Lulu, som jo ikke er i familie, men som kom hertil med ti dages
mellemrum, da de var ca. ½ år gamle, legede meget med hinanden i den første
tid, men det gør de ikke nu, hvor de er ca. 2 år og 4 mdr. gamle, dog har de
stadig nærkontakt, når de sidder ved siden af hinanden og drikker af
vandhanen ved håndvasken - og det har de sjovt nok fået lært tortie-Mille.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Trine Lund

Dato : 09-08-07 14:02

> hej igen Trine
>
> så må du undskylde min bemærkning, jeg fik blot det indtryk ud fra
> datoerne på dine billeder.

Bare helt i orden - har ændret lidt i det nu - for kan godt se at det så
sådan ud.

> [...]
> katte, så jeg tror, at søskende selv som voksne bevarer et særligt forhold

Ja vi har skam også ræs og slåskampe mange gange i løbet af dagen. Lige nu
flader de imidlertid ud under sofaen.

> [...]
> dog har de stadig nærkontakt, når de sidder ved siden af hinanden og
> drikker af vandhanen ved håndvasken - og det har de sjovt nok fået lært

Hehe - skøn ting. Mine svigerforældre har en hankat der er tossevild med at
få bad - han vil gerne spules med vandslangen og bliver stokfornærmet hvis
han ikke må være med når der skal vandes i haven - han er nu i det hele
taget lidt speciel - for han vil også gerne støvsuges! sugestyrken skal
drejes godt ned og så holder han fast i sofaryggen og så nyder han ellers en
lille støvsugningen af ryggen...

De har nu nogle skønne vaner de kære katte.

Mange hilsner Trine

Fra : Trine Lund

Dato : 09-08-07 13:40

> [...]
>
> P.S. Vent til Anelise ser dem. Hun er vild med tortie-misser.

Hehe - ja det ser dejligt ud. Skønt sådan at have sit eget sommerhus... mon
dog fuglene helt synes det er en god ide, at hun så nemt kan komme derop??

Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-07 13:46

Trine Lund wrote:

> Hehe - ja det ser dejligt ud. Skønt sådan at have sit eget
> sommerhus... mon dog fuglene helt synes det er en god ide, at hun
> så nemt kan komme derop??

Ork ja. De deles pænt om det, og de er forlængst væk inden hun når
derop.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-08-07 13:54

> [...]
>
> P.S. Vent til Anelise ser dem. Hun er vild med tortie-misser.

hej Tove
et herligt billede af en dejlig tortiekat.

Min allerførste kat Rikke brugte også mit foderhus som "sommerhus", men det
var før jeg fik digitalkamera, så jeg har kun et billede af det i mit
fotoalbum.
Fuglene holdt sig på sikker afstand, når hun tog sig en lur dér.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Denise

Dato : 09-08-07 14:03

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> P.S. Vent til Anelise ser dem. Hun er vild med tortie-misser.

Ha ha, skønt billede af husejeren

--
Hilsen Denise
Se også: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:33

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?pic
> owner=tabby&picnumber=9383

Skøøøønt billede, hold op jeg fik ig lige en griner

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-07 14:37

> [...]
>
> P.S. Vent til Anelise ser dem. Hun er vild med tortie-misser.

nej hvor herligt et billede!!, Mine fede rumper skulle da have en elevator
for at komme helt derop..LOL... til gengæld tager de støvbad under
ribsbuskene, der er ikke så langt at falde ned..(o;

Mvh. Marie

Fra : Denise

Dato : 09-08-07 14:07

Trine Lund wrote:
> [...]
> Nu glæder vi os bare til mange hyggetimer sammen med dem - for er der
> noget bedre en sådan et par kælehoveder!

Tillykke med de små dejligheder, de er da skønne
Nej, der er ikke meget der er skønnere end at nusse missere

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:39

"Trine Lund" <virkerikke@nospam.nej> wrote in

> Nu glæder vi os bare til mange hyggetimer sammen med dem - for er
> der noget bedre en sådan et par kælehoveder!

Tillykke med familieforøgelsen. Ja, dejlige det er de jo. Sådan en rød
en ønsker jeg mig egentligt også, men som sagt af andre alle katte er
jo lækre. en killig er helt bestemt ikke til at stå for

Fra : Usenet Rulez

Dato : 10-08-07 20:00

"Trine Lund" <virkerikke@nospam.nej> skrev i
news:46baee44$0$90271$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.dyr.kat den to
09 aug 2007 12:36:50p

> [...]
>
> Nu glæder vi os bare til mange hyggetimer sammen med dem - for er der
> noget bedre en sådan et par kælehoveder!

Lycka till med den.

--
Usenet Perkele Rulez
perv perv perv perv

usenet_rulez@swnet.nu

"As someone once said, "Getitng into a fight on-line is like being in the
Special Olympics. Even if you win, you're still a retard."

"CapCity"