TCP/IP, WinXP og forbindelser
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-07 21:54

Min internetudbyder fortæller mig, at grunden til at linjen går kold
er fordi jeg når grænsen på ca. 200 forbindelser ud til andre computere
på nettet i mit fildelingsprogram. En grænse, som efter sigende skulle
ligge i WinXPs TCP/IP-stack.

En sådan grænse, har jeg aldrig hverken hørt eller læst om før.
Jeg ved, at der er en grænse i _forbindelsesforsøg_ fra og med SP2 til
WinXP på maks. 10 forsøg pr. sekund, men det har jo ikke meget med maks.
samtidige forbindelser at gøre.

Forsøger de mon at bilde mig noget vrøvl ind, eller er der noget om
snakken?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nicolai

Dato : 10-08-07 00:08

> [...]
> samtidige forbindelser at gøre.
>
> Forsøger de mon at bilde mig noget vrøvl ind, eller er der noget om

Tja, jeg havde en router på et tidspunkt som gik ned ved for mange
forbindelser. Problemet skulle i det tilfælde angiveligt være fordi, at
forbindelserne i routeren blev holdt åbne længe og at routeren så bare ikke
kunne føkge med mere. Så der er noget om snakken, men om det er XP eller din
router, ved jeg ikke.

Jeg kan endda huske, at hvor gang der skete så tjekkede routeren og ganske
rigtigt, den var propfuld af åbne forbindelser.

> --
> Hilsen
> Madsen

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-07 21:01

Nicolai skrev:

> Tja, jeg havde en router på et tidspunkt som gik ned ved for
> mange forbindelser.

Det sker også, når jeg kobler direkte til fiberboksen udenom min
router.

Det er Energimidt, jeg har som udbyder og de påstår, at de kun har
et netværk bestående af switche, og at de har en begrænsning på maks.
10.000 forbindelser. Derfor mener de, at det er mine egen computere,
som er skyld i problemet, og at det som sagt skyldes en begrænsning
i WinXPs TCP/IP-stack.

Det mærkelige er bare, at jeg ikke havde problemer, da jeg havde en
ADSL-forbindelse hos TDC, og der er ikke ændret noget som helst på
opsætningen af computerne. Virus er det heller ikke. Desuden så er
internettet også død på min Mac med OS X, når forbindelsen er gået
kold pga. fildelingsprogrammet på WinXP-maskinen, så jeg kan ikke
rigtig få udsagnet om det med TCP/IP-problemet til at hænge sammen.

--
Hilsen
Madsen