<li> prikker vises kun i Firefox
Fra : bipbipbip

Dato : 09-08-07 08:58

Jeg har en klassisk <ul><li> liste på forsiden af min site <a
href="http://www.laaneinfo.dk">Lån Online</a>.

Af ukendte grunde ser det fint ud i Firefox, men i Explorer
forsvinder alle <li> prikkerne. Hvorfor gør de det?

Min <ul> i CSS filen:
margin-top: 0px;
padding-left: 0px;
margin-left: 20px;
float: left;
width: 95%;
font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 12px;
line-height: 18px;

Jeg har ikke nogen definitioner for <li> i CSS filen.

Tak for hjælpen, mvh. bipbipbip

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : bipbipbip

Dato : 09-08-07 09:01

Hmmm, den kunne ikke lide mit forsøg på at lave et link...

Vi prøver igen:
http://www.laaneinfo.dk

Fra : Spoejsen

Dato : 14-08-07 10:31

Du har links der ikke virker på http://www.laaneinfo.dk/laanefirmaer/
ved Pengeautomaten og Green Gredit. Mere info

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-08-07 09:15

Den Thu, 09 Aug 2007 08:00:46 +0000 skrev bipbipbip:

> Hmmm, den kunne ikke lide mit forsøg på at lave et link...
>
> Vi prøver igen:
> http://www.laaneinfo.dk

Bare et enkelt surt opstød
Hvordan kan en person som åbenbart ikke engang har læst korrektur på sin
egen hjemmeside, give andre råd om hvad DE skal huske at læse, før de
låner penge online.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : bipbipbip

Dato : 09-08-07 09:29

Hvad mener du? Jeg retter gerne fejl og mangler, hvis du afslører hvor du
har fundet dem.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-08-07 09:52

Nu har det ene jo ikke noget med det andet at gøre, selvom specielt
grammatikken er håbløs.

Derimod vil jeg påpege at f.eks.
"låne penge online billigt, hurtigt og nemt."

Bør rettes til:
låne penge online dyrt men hurtigt og nemt.

Bare hvis man skal holde sig lidt til sandheden.
I det hele taget mangler der saglighed og det hele ligner en gang
reklame.

Fra : per christoffersen

Dato : 09-08-07 09:29

"bipbipbip" <mailFjernSelvDenneTekst@todolo.com> skrev i en meddelelse
> Af ukendte grunde ser det fint ud i Firefox, men i Explorer
> forsvinder alle <li> prikkerne. Hvorfor gør de det?

Der er (sorte) prikker ved menuen i min IE, ver. 6.

/Per

Fra : bipbipbip

Dato : 09-08-07 09:47

per christoffersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "bipbipbip" <mailFjernSelvDenneTekst@todolo.com> skrev i en meddelelse
>
> Der er (sorte) prikker ved menuen i min IE, ver. 6.
>
> /Per

Hvad med i selve teksten, under headeren "5 hurtige tips om at låne penge
online" (på forsiden, http://www.laaneinfo.dk/).

Jeg bruger selv IE 6 og har prikker i menuen, men ikke i selve teksten.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-08-07 09:40

Den Thu, 09 Aug 2007 08:28:41 +0000 skrev bipbipbip:

> Hvad mener du? Jeg retter gerne fejl og mangler, hvis du afslører hvor du
> har fundet dem.

Bla.:
"men alligvel godt det godt betale sig i mange tilfælde."
Det var bare en hurtig gennemlæsning - jeg er den der er "smuttet" når jeg
støder på sådan noget. Det virker utroværdigt - i hvert fald på mig.
Men dine råd kan jo være gode nok, det "pisser" mig bare af.
For øvrigt ser din side pæn ud - ville ønske jeg havde samme sans for
farver og design.

Fra : bipbipbip

Dato : 09-08-07 09:45

Fejlen er rettet - det var en smutter, der nok er opstået fordi jeg nogen
gange foretrækker at lege med farver fremfor at skrive...

Tak for at du spottede fejlen og fortalte mig om det.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-08-07 09:53

Ser fint ud i IE7.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-08-07 11:30

> Ser fint ud i IE7.

Ikke hos mig.
Men i Firefox ser det fint ud.

Jeg legede lige med css'en (damn! den ser uoverskuelig ud uden linieskift,
men det er sikkert bare i Windows, det ser sådan ud)
Du har:
#left_side ul {
[...]
}

#right_side ul {
margin-top: 0px;
margin-bottom: 10px;
padding-left: 20px;
margin-left: 0px;
float: left;
width: 80%;
font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 12px;
line-height: 18px;
}

Prøv at kopiere værdierne fra left_side ul over i right_side ul
Så skulle den være der.

Fra : bipbipbip

Dato : 09-08-07 11:45

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> font-size: 12px;
> line-height: 18px;
> }
>

> #right_side ul {
> margin-top: 0px;
> margin-bottom: 10px;
> padding-left: 20px;
> margin-left: 0px;
> float: left;
> width: 80%;
> font-family: verdana, arial, sans-serif;
> font-size: 12px;
> line-height: 18px;
> }
>
> Prøv at kopiere værdierne fra left_side ul over i right_side ul

Det var lige præcis hvad der skulle til. Rigtig mange tak for hjælpen.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-08-07 12:12

On Thu, 9 Aug 2007 12:30:11 +0200, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>Du har:
>#left_side ul {
<snip>
> margin-left: 20px;
>}
>
>#right_side ul {
<snip>
> margin-left: 0px;
>}
>
>Prøv at kopiere værdierne fra left_side ul over i right_side ul
>Så skulle den være der.

Mere præcist: Når man sætter
margin-left:0
fjernes prikkerne i IE.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-08-07 09:55

Den Thu, 09 Aug 2007 08:45:09 +0000 skrev bipbipbip:

> Fejlen er rettet - det var en smutter, der nok er opstået fordi jeg nogen
> gange foretrækker at lege med farver fremfor at skrive...
>
> Tak for at du spottede fejlen og fortalte mig om det.

Mener nu alligEvel at alligvel staves alligevel - det siger min
stavekontrol også.