hvorfor virkker ikke min tell a friends?
Fra : naqibullah

Dato : 09-08-07 17:49

Hej med jer alle sammen. jeg har et lille scripts som man kalder
det for tell a friends, men den vrikker ikke Dvs den sender ikke
email vider

her er koden.

<head>
<title>tell a friend</title>
<script language="javascript">
<!--

function reset() {
document.tellafriend.name.value="";
document.tellafriend.email.value="";
document.tellafriend.friendmail1.value="";
document.tellafriend.friendmail2.value="";
document.tellafriend.friendmail3.value="";
}

function validate() {

if (document.tellafriend.friendmail1.value.length==0) {
alert("please enter your friend's email address");
return false;
}

if (document.tellafriend.email.value.length==0) {
alert("please enter your email address");
return false;
}
if (document.tellafriend.name.value.length==0) {
alert("please enter your name");
return false;
}

document.tellafriend.submit()
return true;
}

//-->
</script>
</head>
<center>
</center>
align="center">
friends.</p>
<form name="tellafriend" action="tellafriend.html" method="post"
onsubmit="return checkfields()">
<center>
<input size="30" name="name" maxlength="45">
<input size="30" name="email" maxlength="45">
addresses:</td>
<input size="30" name="friendmail1" maxlength="45">
<input size="30" name="friendmail2" maxlength="45">
<input size="30" name="friendmail3" maxlength="45">
The email that will be sent will contain your name and email
address. <br>
<input onclick="validate();" type="button" value="click here to
send">

</center>
</form>
&nbsp;

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-08-07 23:46

naqibullah <naqibullah_rahimi@hotmail.com> wrote in

> Hej med jer alle sammen. jeg har et lille scripts som man kalder
> det for tell a friends, men den vrikker ikke Dvs den sender ikke
> email vider

Mangler du ikke den del af koden der skal afsende mailen?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 10-08-07 10:21

Selve valideringsscriptet ser fint nok ud. Men action er sat til en
html side og normalt kan de ikke køre serverside scripts. Det der
skulle peges på er tellafriend.php eller tellafriend.asp der så
indeholder den serverside script der faktisk sender emailen.

On 09 Aug 2007 16:49:24 GMT, naqibullah

Fra : naqibullah

Dato : 10-08-07 14:20

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> skulle peges på er tellafriend.php eller tellafriend.asp der så
> indeholder den serverside script der faktisk sender emailen.

tak for hjælpen jeg havde den i en anden side:)) og der er rigtige
nok som du siger at der var manglede en text side med navn tella
friends.html nu virkker det godt