simkort fra 3
Fra : Helge

Dato : 08-08-07 20:43

Hej, troede egentlig kun, at simkort fra mobilselskabet 3, kunne sidde i
3G-telefoner, men fandt i dag ud af, at de også virker i f.eks. Nokia 5500
og 5300, men ikke i f.eks Nokia 3200...

Nogen der ved, hvad det er der afgør om et 3-simkort virker i en ikke-3G
telefon...??

Nogen der ved, om et 3-simkort virker i en Sony Ericsson W810i...??

mhv. Helge

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-08-07 16:16

"Helge" <nyhedsGULBILgrupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og 5300, men ikke i f.eks Nokia 3200...
>
> Nogen der ved, hvad det er der afgør om et 3-simkort virker i en ikke-3G

Jeg forventer at "3" generelt har villet forhindre at deres SIM-kort kan
køre i ikke-3G-telefoner, da det vil være alt for dyrt for "3" hvis en
kunde kun kører på TDC's mobilnet. Udelukkelsen af telefoner sker nok på
grundlag af telefonens EMEI-nummer, hvor 3G telefoner formodes at have
nogle bestemte nummerserier til rådighed. Under denne programmering af
SIM-kortet er der nok sket en svipser, således at visse 2G-telefoner
alligevel får lov til at fungere sammen med 3's SIM-kort.

Claus

Fra : Helge

Dato : 09-08-07 18:06

> [...]
> SIM-kortet er der nok sket en svipser, således at visse 2G-telefoner
> alligevel får lov til at fungere sammen med 3's SIM-kort.

Ok...., lyder sandsynligt..., men der står 3 i displayet på begge de
telefoner, hvor det virkede og der ville vel stå TDC, hvis den roamede på
deres net...??

Helge

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-08-07 13:40

> Ok...., lyder sandsynligt..., men der står 3 i displayet på begge de
> telefoner, hvor det virkede og der ville vel stå TDC, hvis den
> roamede på deres net...??

Nej, det er netop "fidusen" at der også står "3" i displayet, når det er
TDC's net der er aktivt i telefonen. Hvis de to omtalte telefoner er
2G-telefoner, kan de ikke gå på 3's eget net, da "3" kun har sendere på
3G-nettet.

Claus

Fra : Helge

Dato : 10-08-07 16:47

> [...]
> TDC's net der er aktivt i telefonen. Hvis de to omtalte telefoner er
> 2G-telefoner, kan de ikke gå på 3's eget net, da "3" kun har sendere på

Ok..., men jeg betaler vel bare almindelig takst..., eller hvad...?? og når
man har fri sms, så gælder det vel også når man roamer på TDC's net....??

Helge