Motherboard spørgsmål
Fra : Mads Frandsen

Dato : 08-07-01 10:52

Hey

Hvad er lige forskellen mellem et Asus A7V266 og et Asus A7M266 ??
Hvilket bundkort kan anbefales til socket A processor??

mvh
Mads

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-07-01 15:20

"Mads Frandsen" <mads@south-park.dk> wrote in message
> Hey
>
> Hvad er lige forskellen mellem et Asus A7V266 og et Asus A7M266 ??

Asus A7A266 har Ali chipset og kan køre med både almindelige SD-RAM og
DDR-RAM. Asus A7M266 har AMD 761 chipset (med VIA 686B Southbridge) og kan
kun køre med DDR-RAM

> Hvilket bundkort kan anbefales til socket A processor??

Hvis du ikke gider betale ekstra for DD-RAM vil jeg anbefale Asus A7V133.
Det er meget stabililt, også med f.eks. Soundblaster Live! lydkort, og
ydelsen er den bedste. Skal du have et system med DDR-RAM vil jeg anbefale
eneten EpoX 8K7A+ eller Gigabyte GA-7DX. Begge bundkort understøtter, i
modsætning til både Asus A7A266 eller A7M266, både multiplier- og
FSB-overclocking.

---
DaWizeGuy

Fra : Mads Frandsen

Dato : 08-07-01 16:14

> [...]
>eneten EpoX 8K7A+ eller Gigabyte GA-7DX. Begge bundkort understøtter, i
>modsætning til både Asus A7A266 eller A7M266, både multiplier- og

Nu er der DDR-rem jo ikke så dyre mere, men spørgsmålet er hvor meget
mere man får ud af at bruge dem ??

mvh
Mads

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-07-01 16:18

> Nu er der DDR-rem jo ikke så dyre mere, men spørgsmålet er hvor meget
> mere man får ud af at bruge dem ??

I spil er grafikkortet stadig flaskehalsen, så her får man intet ud af
DDR-RAM. Men i f.eks. DivX komprimering og andre meget CPU- og
hukommelseskrævende opgaver kan man vinde op til 5-10 % med DDR-RAM. Vælg så
selv et SD-RAM eller DDR-RAM system efter dine behov.

---
Mvh
Anders

Fra : Mads Frandsen

Dato : 08-07-01 16:29

> [...]
>hukommelseskrævende opgaver kan man vinde op til 5-10 % med DDR-RAM. Vælg så
>selv et SD-RAM eller DDR-RAM system efter dine behov.

OK, mange tak!!

mvh
Mads

Fra : Søren Kramer

Dato : 09-07-01 08:12

Jeg er helt enig. Men jeg vil lige tilføje, at både spil og andre programmer
fremover vil få mere brug for den båndbredde som ddr-ram giver. Med den
lille prisforskel på 128 megs, ville jeg uden tøve købe den dyrere ddr- ram
og spare det samme på processoren. Faktisk ville jeg gå efter en Duron 800
mhz til kr. 480 og opgraddere den til efteråret til en ahtlon 4, palomino,
når den kommer ned i pris.
MVH
Søren