Honda cx 500.c. høj bencinforbrug
Fra : Bent Lesemann-Christ~

Dato : 08-08-07 23:37

er der nogle der ved vad man skal gører ved høj bencinforbrug
ca.14.km.pr.litter

Fra : oz9abc

Dato : 09-08-07 06:47

> er der nogle der ved vad man skal gører ved høj bencinforbrug
> ca.14.km.pr.litter

Hej

Jeg havde en Cx 500 standard fra 1980 der gik nogenlunde det samme som din.
Min Cx650
E går 17-19km/L
Noget kan skyldes kaburatorene der skal indstilles eller dyser skal
udskiftes til andre størrelser. Jeg kom aldrig tilbunds i hvad der helt
præcist gør forslkellen.
Går din motor stabilt i tomgang eller varierer den lidt i omdrejningerne?
Sådanne kaburatorer skal synkroniseres så de giver ligemeget gas, ellers
trækker den ene cylinder den anden.
www.cx-gl.dk kan du evt få svar på dit spørgsmål.

Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk

Fra : Studo

Dato : 09-08-07 08:26

Bent Lesemann-Christensen wrote:

> er der nogle der ved vad man skal gører ved høj bencinforbrug
> ca.14.km.pr.litter

Ikke så meget til information om hvad du kan gøre, for det ved jeg ikke
rigtig. Men som foreslået, tjek karburatorerne. Når det alligevel er skilt
ad sø følg benzinenen hele vejen fra tank til cylinder, måske er der noget
som ikke virker optimalt længere.

Et superforum for CX'ere findes her:
http://choppercharles.com/cs/forums/

Første indlæg ved en søgning:
http://choppercharles.com/cs/forums/4495/ShowPost.aspx
Mellem 14 og 21 km/l. Alt efter vrid i øret.

Min egen CX650E tuller omkring 22 km/l ved blandet kørsel, med en del
landevej. Det skal så også siges at jeg ikke ræser særlig meget. Er det
motorvejskørsel, så ryger den under de 20, uden nærmere angivelse. Det har
jeg ganske enkelt ikke målt præcist efter.

Ifølge MC-revuen skulle den ligge lige over 15.
http://www.pein.dk/bike/cx650e.htm

Den anden CX-klub i danmark har startet et nyt forum, hvor der ikke sker
så meget... endnu.
http://www.cxclub.dk/phpbb/index.php

Fra : Rasmus

Dato : 10-08-07 12:15

Studo skrev:
> [...]
> jeg ganske enkelt ikke målt præcist efter.
> Ifølge MC-revuen skulle den ligge lige over 15.

Jag åkte nyss en dejlig 1 uges tur på 2100 km på min cx500, (Malmö-
Ulricehamn- Säffle- Stockholm- Sviesta (classic racing-weekend)- Växjö-
Malmö) med full packning (kæreste, tält, campingudstyr). Mest körde vi små
landsvägar, en god del grus men mest asfalt, och några transportsträckor
avverkade vi på motorväg.
Motorcyklen gick 16,55 km/liter på denna resa.

För ett par veckor sedan körde jag solo med mindre packning (men hurtigere,
1 dag dit och 1 dag hjem) tur och retur Malmö-Leksand, totalt 1500 km, då
kom jag 17,13 km/l. Ikke nogen stor forskeld.

Jag tror att förgasarna inte är optimalt justerade på min maskine, då det
vänstra tändröret är sotigt var gång jag tjekker.

/Rasmus

--
CX500`78 http://www.bikepics.com/members/megapyton

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 14:32

"Bent Lesemann-Christensen" <bentlese@christensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:46ba457e$0$48453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> er der nogle der ved vad man skal gører ved høj bencinforbrug
> ca.14.km.pr.litter

Du bør tjekke dit luftfilter - det er meget afgørende for benz-forbr. på
sådan en cykel.
Dernæst kan en udskiftning af karburatornåle og nålestyr være en god ide. De
kan være slidt temmelig meget på så'n en gammel svend

Vh. Per