|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Kender i det..... Fra : Ole
 | 
 Dato :  08-08-07 16:14
 | 
 |  | At man køber en motor der ikke rigtig eksistere ?
 
 Jeg skulle bruge en ny motor til Guzilla, jeg fandt
 en i Dyskland og var nede og se på den.
 
 Den var rigtig flot, sælgeren havde billeder og
 papirer på at den kun havde kørt @ 3500KM.
 
 Det skulle være en 850T5 Politi motor fra ca 90'
 
 Samme motor som en Quota 1000, samme årgang men
 med 850 ccm cyller.
 
 Her knækker filmen, der er et rør der går fra udstødninger
 på begge cylindre ned langs siden på motoren, de skal
 åbenbart ende i en box + der "sugerør" fra begge indsugninger
 der skal ende i samme box.
 
 Den har Ducati generator + den har tændings pickup direkte
 på krumtappen (yeahhh).
 
 Anyone ?
 
 Ole M
 
 
 |  |  | 
  Arne Rohr Pedersen (09-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Rohr Pedersen
 | 
 Dato :  09-08-07 18:44
 | 
 |  | 
 "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
 news:46b9dddb$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > At man køber en motor der ikke rigtig eksistere ?
 >
 > Jeg skulle bruge en ny motor til Guzilla, jeg fandt
 > en i Dyskland og var nede og se på den.
 >
 > Den var rigtig flot, sælgeren havde billeder og
 > papirer på at den kun havde kørt @ 3500KM.
 >
 > Det skulle være en 850T5 Politi motor fra ca 90'
 >
 > Samme motor som en Quota 1000, samme årgang men
 > med 850 ccm cyller.
 >
 > Her knækker filmen, der er et rør der går fra udstødninger
 > på begge cylindre ned langs siden på motoren, de skal
 > åbenbart ende i en box + der "sugerør" fra begge indsugninger
 > der skal ende i samme box.
 >
 > Den har Ducati generator + den har tændings pickup direkte
 > på krumtappen (yeahhh).
 >
 > Anyone ?
 >
 > Ole M
 
 Da jeg arbejdede som automekaniker så jeg flere bilmotorer med de omtalte
 rør fra udstødning og indsugning, men der var der en pumpe indblandet. det
 var en måde at nedsætte luftforureningen på en motor der ellers ikke kunne
 klare kravene i de lande der havde de skrappeste regler. Her i landet blev
 det hele bare afmonteret og hullerne lukket med bolte.
 
 --
 Arne Rohr Pedersen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Majland (09-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  09-08-07 18:54
 | 
 |  | > Da jeg arbejdede som automekaniker så jeg flere bilmotorer med de omtalte
 > rør fra udstødning og indsugning, men der var der en pumpe indblandet. det
 > var en måde at nedsætte luftforureningen på en motor der ellers ikke kunne
 > klare kravene i de lande der havde de skrappeste regler. Her i landet blev
 > det hele bare afmonteret og hullerne lukket med bolte.
 
 Kunne det tænkes at den motor oprindeligt har været bestemt for california,
 usa ?
 Jeg har på us hjemmeside set beskrivelser af noget lign
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ole (09-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole
 | 
 Dato :  09-08-07 20:42
 | 
 |  | 
 
            Anders Majland wrote:
 >> Da jeg arbejdede som automekaniker så jeg flere bilmotorer med de omtalte 
 >> rør fra udstødning og indsugning, men der var der en pumpe indblandet. det 
 >> var en måde at nedsætte luftforureningen på en motor der ellers ikke kunne 
 >> klare kravene i de lande der havde de skrappeste regler. Her i landet blev 
 >> det hele bare afmonteret og hullerne lukket med bolte.
 > 
 > Kunne det tænkes at den motor oprindeligt har været bestemt for california, 
 > usa ?
 > Jeg har på us hjemmeside set beskrivelser af noget lign 
 > 
 > 
 Nix, det er en italiensk motor, skulle være fra en 850 T5:
http://www.acr-ricambi.it/moto_guzzi_ingl..htm Jep, det skulle være noget "grønt noget", problemet er
 at det normalt ikke er i forbindelse med karburatorer,
 de indsugninger der er på, er til karb's.
 Jeg har lagt et par billeder her:
http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/MG/ Ole M
            
             |  |  | 
    Ukendt (09-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-08-07 21:29
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 09 Aug 2007 21:42:14 +0200, Ole wrote:
 > Jep, det skulle være noget "grønt noget", problemet er
 > at det normalt ikke er i forbindelse med karburatorer,
 > de indsugninger der er på, er til karb's.
 Njaeh, det er nu meget almindeligt med slanger fra indsugningen til en
 ventil, der sætter PAIR-systemet ud af drift ved påløb, og i tomgang.
 
 > Jeg har lagt et par billeder her:
 > 
 > http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/MG/ Du mangler ventilblokken :-|
 -- 
 mvh
 Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout   restdele til salg
            
             |  |  | 
     Ole (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole
 | 
 Dato :  10-08-07 11:03
 | 
 |  | 
 
            Orla Pedersen wrote:
 > On Thu, 09 Aug 2007 21:42:14 +0200, Ole wrote:
 > 
 > 
 >> Jep, det skulle være noget "grønt noget", problemet er
 >> at det normalt ikke er i forbindelse med karburatorer,
 >> de indsugninger der er på, er til karb's.
 > 
 > Njaeh, det er nu meget almindeligt med slanger fra indsugningen til en
 > ventil, der sætter PAIR-systemet ud af drift ved påløb, og i tomgang.
 >  
 >> Jeg har lagt et par billeder her:
 >>
 >> http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/MG/ > 
 > Du mangler ventilblokken :-|
 > 
 > 
 Når det kun er til PAIR, så propper jeg de ekstra
 huller til.
 Så skal jeg "bare" ud og finde en tændingsbox der
 passer til pickuppen på blokken.
 Jeg takker for hjælpen.
 Ole M
            
             |  |  | 
      Ole (11-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole
 | 
 Dato :  11-08-07 15:24
 | 
 |  | 
 
            Ole wrote:
 > Når det kun er til PAIR, så propper jeg de ekstra
 > huller til.
 > 
 > Så skal jeg "bare" ud og finde en tændingsbox der
 > passer til pickuppen på blokken.
 > 
 > Jeg takker for hjælpen.
 > 
 > Ole M
 Bliver mere og mere spændende   , har
 fundet et støbt "ur", i ved 1-12 med et
 årstal inden i.
 Det siger 97    Ole M
            
             |  |  | 
  Armand (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  10-08-07 21:23
 | 
 |  | 
 "Arne Rohr Pedersen" <arne_rohr@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:46bb5272$0$5790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >
 > Da jeg arbejdede som automekaniker så jeg flere bilmotorer med de omtalte
 > rør fra udstødning og indsugning, men der var der en pumpe indblandet....
 >
 Pumpe??
 Det er da blot en vacuumstyret ventil der sidder koblet ind imellem
 luftfilteret og topstykkets udstødningsventil-side!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-08-07 21:38
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 10 Aug 2007 22:23:12 +0200, Armand wrote:
 > Pumpe??
 Nemlig ja
 > Det er da blot en vacuumstyret ventil der sidder koblet ind imellem 
 > luftfilteret og topstykkets udstødningsventil-side!
 På rigtige aristokratiske række seksere var der skam en rigtig kompressor
 til at sikre luftflowet    -- 
 mvh
 Orla Pedersen, x-xj
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout   restdele til salg
            
             |  |  | 
    Armand (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  10-08-07 21:54
 | 
 |  | 
 "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en 
 meddelelse news:qxh8v800mhpv$.kbfeq72gsx5p$.dlg@40tude.net...
 > On Fri, 10 Aug 2007 22:23:12 +0200, Armand wrote:
 >
 >> Pumpe??
 >
 > Nemlig ja
 >
 >> Det er da blot en vacuumstyret ventil der sidder koblet ind imellem
 >> luftfilteret og topstykkets udstødningsventil-side!
 >
 > På rigtige aristokratiske række seksere var der skam en rigtig kompressor
 > til at sikre luftflowet    >
 Jøsses!
 På den anden side, sad den der ikke i forvejen til gearskiftet (eller er det 
 v.h.a. vacuum?)?
 -- 
 Armand. 
            
             |  |  | 
     Ukendt (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-08-07 22:12
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 10 Aug 2007 22:53:58 +0200, Armand wrote:
 > Jøsses!
 > 
 > På den anden side, sad den der ikke i forvejen til gearskiftet (eller er det 
 > v.h.a. vacuum?)?
 Det var nu en gængs Borg-Warner 3 gear.
 Pumpen var vel det første indfald man fik for at overholde USA
 forureningskrav. Ingen havde udtænk det automatiske PAIR-system dengang.
 Det virkede så godt at serie 3 levede videre uden katalysator til enden.
 -- 
 mvh
 Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout   restdele til salg
            
             |  |  | 
  Bjarne  (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne
 | 
 Dato :  10-08-07 07:06
 | 
 |  | 
 
            In article <46b9dddb$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
    Ole <I_R_Onslow@c.dk> writes:
 > At man køber en motor der ikke rigtig eksistere ?
 > 
 > Jeg skulle bruge en ny motor til Guzilla, jeg fandt
 > en i Dyskland og var nede og se på den.
 > 
 > Den var rigtig flot, sælgeren havde billeder og
 > papirer på at den kun havde kørt @ 3500KM.
 > 
 > Det skulle være en 850T5 Politi motor fra ca 90'
 > 
 > Samme motor som en Quota 1000, samme årgang men
 > med 850 ccm cyller.
 > 
 > Her knækker filmen, der er et rør der går fra udstødninger
 > på begge cylindre ned langs siden på motoren, de skal
 > åbenbart ende i en box + der "sugerør" fra begge indsugninger
 > der skal ende i samme box.
 > 
 > Den har Ducati generator + den har tændings pickup direkte
 > på krumtappen (yeahhh).
 > 
 > Anyone ?
 > 
 > Ole M
 Hvis du kører til Slangerup til http://www.motodevoss.dk/  med billederne,
 er jeg sikker på du kan få en forklaring.
 mvh,
 Bjarne
            
             |  |  | 
  Ole (10-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole
 | 
 Dato :  10-08-07 11:06
 | 
 |  | 
 
            Bjarne wrote:
 > Hvis du kører til Slangerup til http://www.motodevoss.dk/  med billederne,
 > er jeg sikker på du kan få en forklaring.
 > 
 > mvh,
 > Bjarne
 > 
 Jeg skal en tur forbi Henrik, han kan helt sikkert
 skaffe mig den tændingsbox der passer på.
 Ole
            
             |  |  | 
 |  |