Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
580EX vil ikke gå i mastar-eller slavemode
Fra : /Peter

Dato : 09-08-07 05:59

Har lige anskaffet mig en brugt Canon 580EX,
og det ser ud til at den ikke kan sættes i master- eller slavemode,
der kommer intet ikon på dislayet, ej heller kan jeg få adgang til
fjernstyringsindstillinger via Zooomknappen.

Er der nogle der kender til dette problem?
Jeg fandt ved søgning et link til samme problem men uden vsar.

Er det en rep. eller ?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-08-07 06:57

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> Har lige anskaffet mig en brugt Canon 580EX,
> og det ser ud til at den ikke kan sættes i master- eller slavemode,

Du er med på at man skifter om mellem normal, master og slave på den lille
skydekontakt som sidder mellem skoen og kommando-hjulet ?

[8<8<8<]
> Er det en rep. eller ?

Hvis ikke den skydekontakt virker lyder det som en reperation.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter

Dato : 09-08-07 07:23

> [...]
>
> [8<8<8<]
>
> Hvis ikke den skydekontakt virker lyder det som en reperation.

Ja, jeg har flyttet den både frem og tilbage, der sker intet.
måske er det en rep.

Fra : Peter

Dato : 09-08-07 07:31

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der kender til dette problem?
> Jeg fandt ved søgning et link til samme problem men uden vsar.

Hvis det er en rep. er er nogle bud på hvor jeg kan henvende mig, eller skal
sende til, bor i Nordjylland?
(der er ingen garanti tilbage vil jeg mene)

Fra : Jens Gregersen

Dato : 09-08-07 08:25

[klip]

Prøv at høre Visual Service - <URL: http://www.visual-service.dk/>

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Peter

Dato : 09-08-07 09:12

"Jens Gregersen" <jens.gregersenZEBRA@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [klip]

> Prøv at høre Visual Service - <URL: http://www.visual-service.dk/>

OK, Jens mange tak.

Fra : Per

Dato : 09-08-07 11:30

> [...]
> der kommer intet ikon på dislayet, ej heller kan jeg få adgang til
> fjernstyringsindstillinger via Zooomknappen.

Har du en 580'er mere eller en ST-E2 til at udløse med? Hvad er det du mener
problemet er? Når jeg sætter min til slave kan jeg heller ikke bruge zoom
funktionen, men den virker da fint alligevel.

Fra : Peter

Dato : 09-08-07 13:08

"Per" <ihate@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener problemet er? Når jeg sætter min til slave kan jeg heller ikke bruge
> zoom funktionen, men den virker da fint alligevel.

Hej Per,
jeg tænder for 580'rn sætter den enten i master eller slave mode( lille
kontakt ved foden), men den viser ikke den er i master eller slave mode, da
jeg ville forvente et ikon eller lign. og den kan heller ikke fyres med
ST-E2 i slave mode, jeg kan ikke via zsoom knappen komme ind i
fjernstyringindst. eller stille ratio.

Så jeg tror slet ikke den reagere på kontakten til master/slave.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 22:31

"Peter" <llo_@wer-der.dd> wrote in

> [...]
> knappen komme ind i fjernstyringindst. eller stille ratio.
>
> Så jeg tror slet ikke den reagere på kontakten til master/slave.

Når kontakten sættes til "slave" skal der komme ikoner med "Slave A" og
"Channel 1". Når der trykkes på zoom-knappen kan disse indstillinger
skiftes og zoom kan sættes. Så det lyder desværre som en defekt... :(

//Casper

Fra : /Peter

Dato : 10-08-07 05:17

"Casper" <smokehat> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Channel 1". Når der trykkes på zoom-knappen kan disse indstillinger
> skiftes og zoom kan sættes. Så det lyder desværre som en defekt... :(

Hej Casper, netop, så jeg leder efter steder der kan udføre en rep., har
skrevet til Visual-service, venter på svar, men ellers er alternativer
velkomne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 21:26

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in news:46bbe698$0$25415
> [...]

> Hej Casper, netop, så jeg leder efter steder der kan udføre en rep., har
> skrevet til Visual-service, venter på svar, men ellers er alternativer

Hvad med MP Service (hedder de ikke det?) som udfører garanti reparationer
på bla. Canon-grej?? Det er måske dem som nu hedder Visual Service?

//Casper

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-08-07 05:41

"Casper" <smokehat> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvad med MP Service (hedder de ikke det?) som udfører garanti reparationer
> på bla. Canon-grej?? Det er måske dem som nu hedder Visual Service?

Mon ikke du tænker på PW Service i Rødovre ?
De blev købt af Visual Service (tidligere C/AV)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter

Dato : 14-08-07 07:48

> "Casper" <smokehat> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Mon ikke du tænker på PW Service i Rødovre ?
> De blev købt af Visual Service (tidligere C/AV)

OK, jeg tror garantien stadig gælder, så kan jeg vel kontakte forretning
hvori det er købt.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 16:12

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in

> "Casper" <smokehat> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Mon ikke du tænker på PW Service i Rødovre ?
> De blev købt af Visual Service (tidligere C/AV)

Jo sgu' da... du har ret :)

//Casper