Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympys´s RAW filer
Fra : Jesper

Dato : 08-08-07 22:08

Hej.

Jeg benytter PS Elements 4 og har i dag købt et Olympus E 510.

Kan det passe at PS4 ikke kan læse Olympus´s rawfiler og at jeg derfor er
tvunget til at benytte det medfølgende program fra Olympus? Der er ingen
problemer med RAW filerne fra min Nikon D 70 kamera...

mvh

Jesper

Fra : emj

Dato : 08-08-07 22:26

Jesper skrev:

>Kan det passe at PS4 ikke kan læse Olympus´s rawfiler og at jeg derfor er
>tvunget til at benytte det medfølgende program fra Olympus?

Ja, det kan da sagtens passe. E-510 er så nyt, at der
ikke er kommet opdateringer til *:ORF i hverken de gamle eller de
nyere versioner af billedbehandlingsprogrammer,

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 22:59

Prøv lige dette:

1. Download nyeste Adobe DNG Converter
2. Konverter din RAW til DNG
3. Undersøg om DNG filen evt. kan konverteres

Mvh.
Anja

Fra : Jesper

Dato : 08-08-07 23:12

"Truntes Mor" <skriv email adressen her> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. Download nyeste Adobe DNG Converter
> 2. Konverter din RAW til DNG
> 3. Undersøg om DNG filen evt. kan konverteres

Tak for tippet - jeg har fundet download stedet, men hvordan får jeg det
pågældende plug-in ind i mit PS Elements 4?

mvh

Jesper

Fra : emj

Dato : 09-08-07 01:28

Jesper skrev:

>Tak for tippet - jeg har fundet download stedet, men hvordan får jeg det
>pågældende plug-in ind i mit PS Elements 4?

Den virker ikke i PS Elements 4

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : emj

Dato : 08-08-07 23:13

"Truntes Mor" <skriv email adressen her> skrev:

>Prøv lige dette:
>
>1. Download nyeste Adobe DNG Converter
>2. Konverter din RAW til DNG
>3. Undersøg om DNG filen evt. kan konverteres

Spild af tid.
Den er ikke opdateret til Olympus E-510

Se liste over kameramodeller, som det virker til her

http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/