på vegne af Siri..
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-07 05:09

Jeg sender lige en update fra Siri, braknæserne og Jason, som nogen nok har
bemærket, stammer hendes newsreader fælt, og den er helt umuligt at have med
at gøre, så den arme pige er dybt frustreret..

men her er lidt nyt som hun bad mig sende;

Store magre Jason vimser om benene på mig - han gad ikke drikke sit tunvand
med penicillin i idag, så jeg havde heldigvis en prøve fiskemad med fra
Hillerød og rørte det op i det - svup, væk!
Han er så sød - en stor, smuk dreng - hjembragt fra Østrig som avlshan med
mange smukke afkom in spe - men viste svagt anlæg for en hjertelidelse,
HCM - så nix, ud som kælekat. Med nær fatale følger - han kunne være død af
sult! Ufatteligt, med den livsappetit, han udviser her.
Han har været så øm og betændt i munden, at han ikke kunne spise!
Det kan han nu Og det gør han!
Og leger....
Den triste nyhed:
Ida, som var redningskvinden med katteri, kontakt til kredsdyrlæge osv - har
fået sit killingekuld hjem fra pleje (hendes lejlighed er blevet idømt
renovering m håndværkere.....) og de var magre og dehydrerede!
1 er død her i dag!
Det er endda en kattepension hos venner, der har taget sig af dem - og det
sku ha været Jasons hjem in spe!
Jeg tror, at han skal passes et par uger hos en god veninde - og så falder
de for ham! De er ansvarsbevidste, og han er så nem, elsker sit MCO foder.
Jegt skal på et kortere sangkursus i Odsherred, og alle pasningsproblemer
løst: De giver mig da uden videre eneværelse, og værsgo at ta de to søde
mitter med!
Jamen er jeg glad!
Og så har jeg været på visit hos gode venner i dag - nåede hjem, tømte bakke
(store fede misse-bæer, også tydelige Jason-bæer - hurra! Det er J-bæ nr to
her, succes! Grin bare...) og så lige akkurat i sidste minut i Brugsen, der
har supertilbud på den oksehak (20% fedt), som Ida (www.maine-coons.dk)
fodrer de arme magre killinger op med. Så nu er der godt 4 kg af det i poser
i min fryser - til 27kr/kg! Jason og Lejon vil ikke ha' det - men det vil
killingerne!
Nu er jeg mør - ikke mere nyt -
Mvh. Marie

Fra : Denise

Dato : 09-08-07 06:45

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> med. Så nu er der godt 4 kg af det i poser i min fryser - til
> 27kr/kg! Jason og Lejon vil ikke ha' det - men det vil killingerne!

Takker for update af Jason
Trist med Ida's killinger
Kattepension hos venner, håber ikke du mener en rigtig kattepension,der også
tager andre katte ind ??

--
Hilsen Denise
Se også: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:31

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Takker for update af Jason
> Trist med Ida's killinger
> Kattepension hos venner, håber ikke du mener en rigtig
> kattepension,der også tager andre katte ind ??

Enig med Denise. Jeg ville da ønske et navn hvis det er en
kattepension, sådan et sted vil man jo gerne undgå hvis man skulle få
behov for pasning af guldklumperne.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-07 11:00

> [...]
> nogen nok har bemærket, stammer hendes newsreader fælt, og den er
> helt umuligt at have med at gøre, så den arme pige er dybt
Hej Siri.

Det var dejligt at høre godt nyt om Jason. Det lyder jo som om han
er ved at være helt iorden igen. Det var også en slem omgang for
ham.

Det er synd med de små killinger. Hvad er det dog for mennesker der
påtager sig pasning, når de tilsyneladende ikke aner spor om det.
Det er da ikke en videnskab at give dem mad, rene bakker og omsorg.
Forstår godt at Ida er ked af det.

Det er da helt super, at du kan tage misserne med til Odsherred. Så
behøver de jo ikke at savne dig. En virkelig smuk gestus at du kunne
få eneværelse.

Det bliver også spændende at se, om Jason efter alle
genvordighederne måske snart har et nyt hjem, hvor han vil blive
plejet og passet som han har fortjent.

M.h.t. din newsreader. Det er da noget hø. Har du ikke overvejet, om
du alligevel skulle bruge Outlook Express, som vist de fleste af os
andre bruger ? Jeg synes ikke at der er ret meget vrøvl med den. Man
kan bl.a. downloade den fra Microsofts hjemmeside, og der er hjælp
at hente på nettet når den skal konfigureres. Tænk over det, for jeg
synes at du har alt for meget bøvl med den du bruger p.t.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-08-07 12:42

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

<snip>

> M.h.t. din newsreader. Det er da noget hø. Har du ikke overvejet, om
> du alligevel skulle bruge Outlook Express, som vist de fleste af os
> andre bruger ?

Så da hellere XNews, eller endnu bedre, MesNews - som findes i en
dansksproget version

http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Folk kan godt nok blive lidt fanatiske mht hvilken newsreader de bruger,
men Outlook Express er IMHO ikke nogen særlig god nyhedslæser.

> [...]
> den fra Microsofts hjemmeside, og der er hjælp at hente på nettet når den
> skal konfigureres. Tænk over det, for jeg synes at du har alt for meget

Nu ved jeg ikke hvordan du får Outlook Express til at lave pæne citater,
men min erfaring med OE er, at man bliver nød til at tilføje et 3. parts
produkt som QuoteFix

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

før OE begynder at opføre sig som en nyhedslæser skal.

Hverken XNews eller MesNews har de problemer. Og der er altid masser af
hjælp at hente i dk.edb.internet.software.mail+news.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-07 12:58

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]

> Folk kan godt nok blive lidt fanatiske mht hvilken newsreader de
> bruger, men Outlook Express er IMHO ikke nogen særlig god

Jeg synes nu ikke at jeg er fanatisk med OE. Den har bare altid
virket fint her.

> Nu ved jeg ikke hvordan du får Outlook Express til at lave pæne
> citater, men min erfaring med OE er, at man bliver nød til at
> tilføje et 3. parts produkt som QuoteFix

Jeg bruger ganske vist QuoteFix, men jeg havde da heller ikke
problemer før i tiden da jeg ikke brugte den.

> Hverken XNews eller MesNews har de problemer. Og der er altid
> masser af hjælp at hente i dk.edb.internet.software.mail+news.

Det er helt korrekt. Det er alle tiders gruppe hvis man har
problemer med mails og news.

Fra : Denise

Dato : 09-08-07 14:11

Axel Hammerschmidt wrote:
> Nu ved jeg ikke hvordan du får Outlook Express til at lave pæne
> citater, men min erfaring med OE er, at man bliver nød til at tilføje
> [...]

Har tilføjet Quotefix og er også meget tilfreds med OE - men jeg kender
heller ikke andre, andet end via gruppens hjemmeside.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : ^M^^

Dato : 09-08-07 14:24

Axel Hammerschmidt wrote:
> Folk kan godt nok blive lidt fanatiske mht hvilken newsreader de
> bruger, men Outlook Express er IMHO ikke nogen særlig god nyhedslæser.
Det er smag og behag - og behov. OE har altid virket perfekt til basis mail
og news-håndtering, der er aldrig nogen problemer.

> Nu ved jeg ikke hvordan du får Outlook Express til at lave pæne
> citater, men min erfaring med OE er, at man bliver nød til at tilføje
> et 3. parts produkt som QuoteFix
Og det er 'piece of cake' at installere QuoteFix, det fungerer faktisk
upåklageligt. Det er og bliver et smagsspørgsmål.

/m

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:30

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote in

> Hverken XNews eller MesNews har de problemer. Og der er altid
> masser af hjælp at hente i dk.edb.internet.software.mail+news.

Indrømmet, jeg er vældig glad for Xnews, som jeg har brugt en del år
efterhånde, men jeg synes den kan være svær at gå til for uerfarne. Jeg
har selv gennem tiden haft en hel del opsætningsvrøvl med den.

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:46ba9350$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> nogen nok har bemærket, stammer hendes newsreader fælt, og den er
> helt umuligt at have med at gøre, så den arme pige er dybt

Siri plejer jo at poste gennem hjemmesiden, det må være det der går
galt. Jeg har aldrig selv brugt hjemmesiden til det så jeg aner ikke
hvad det kan være der går galt, men måske du kan fortælle hende at hun
er tjent med at bruge en nehedslæser og så sin udbyders newsserver.
Hvis hun er et sted hvor der ikke er newsserver, det ved jeg nogle
beboerforeninger ikke har, så kan jeg godt støve adresser op til en
eller 2 steder man kan bruge gratis. Evt kan det gøre over privat mail.

Og så til det der er on topic

Dejligt at der er sørget så godt for Jason, men hvor er det dog trist
at Ida ikke kunne stole på den pasning

Jeg tænker på om der er nogen update på den kat som blev ladt tilbage i
Jasons gamle hjem? Jeg håber den bliver taget godt af, den er jo ligeså
meget værd som Jason uagtet den ikke har stamtavle og fine papierer.
Ved du eller Siri noget?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-08-07 17:26

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

> Siri plejer jo at poste gennem hjemmesiden, det må være det der går
> galt.

Hmm! Er det nyhedsklienten på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk der bruger
Giganews?

Det er Web-baseret. Hvis man så bruger Vista og IE7 kunne det være
forklaringen.

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 20:23

> Hmm! Er det nyhedsklienten på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk der
> bruger Giganews?

Det ved jeg ikke, det må Tonny vide noget om. Grunden til at jeg ved at
Siri poster gennem hjemmesiden er at det står i bunden af hendes
indlæg.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-08-07 14:44

> [...]

> Det ved jeg ikke, det må Tonny vide noget om. Grunden til at jeg ved at
> Siri poster gennem hjemmesiden er at det står i bunden af hendes

Når du kigger i postingens Header, vil du se at der sendes via Giganews.
Så ud fra det regner jeg med at http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk køber
deres usenetadgang hos Giganews.