Færøerne i uge 43
Fra : jesper outzen

Dato : 07-08-07 16:00

Er der nogen der har erfaring med vejret i slutningen
(uge 43)af oktober på færøerne. Er det godt rejsevejr eller skal jeg
vente til foråret 2008
jespero

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-08-07 18:01

"jesper outzen"

www.dmi.dk -max-

Fra : jesper outzen

Dato : 08-08-07 09:13

-max- <max@bamarzone.dk> wrote:

> "jesper outzen"
>
> www.dmi.dk -max-

Tak for det den kendte jeg virkelig ikke lol
jespero

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-07 09:36

"jesper outzen"
> -max-

> Tak for det den kendte jeg virkelig ikke lol
> jespero

Det er jo som Anders siger man ved aldrig med vejret,
en uge med regn efterfulgt af en med sol - du kan måske
forbedre chancerne ved at følge vejr udviklingen og bestille
i sidste øjeblik. Det er vidst vind fra vest der er godt, men
det kan være en side af øen der ligger i sol og den modsatte
i regn hele dagen - Det er trikky, men der er jo smukt i al
slags vejr. Som Anders siger, Mykines er et besøg vejr.
-max-

Fra : Anders

Dato : 07-08-07 21:59

Hej

Jeg ville ikke selv tage derop i efteråret, men vejret på Færøerne er MEGET
utilregneligt. Du kan sagtens være heldig at få nogle gode dage i oktober,
og det er heller ikke utænkeligt at rende ind i en efterårsstorm i juli. Men
som hovedregel er vejret i efteråret ret "efterårs-agtigt"

Jeg var selv deroppe to gange i maj sidste år. Første i maj havde vi rigtig
godt vejr med masser at sol og kunne gå i t-shirts. Da vi kom derop to uger
efter havde de snestorm og flere af vejene var lukket p.g.a. store mængder
sne. (Men det er absolut ikke normen for en maj månede deroppe)

Jeg synes den bedste tid er i juli. Der er lidt grønnere deroppe og en tur
på Mykines (som jeg synes er et "Must see") vil være et syn uden lige, da
det vrimler med lunder!

Mvh
Anders

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-08-07 15:17

"jesper outzen" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i

> Er der nogen der har erfaring med vejret i slutningen
> (uge 43)af oktober på færøerne. Er det godt rejsevejr eller skal jeg
> vente til foråret 2008

Du bør vente til februar, da er der nemlig færrest regnvejrsdage på
Færøerne. Til næste februar 29 styk.

-cb

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 22-08-07 23:12

Du kan sagtens tage til øerne i oktober.

Men regn (!) med, at vejret godt kan være voldsomt! Der kan være nogle
voldsomme storme, som vi ikke har så tit herhjemme.

Men det kan der også være i februar, og der er landskabet brunt og trist. Du
kan måske være heldig, at der stadig er lidt farve i græsset i oktober. Nu
skriver du uge 43. Der er vist alligevel ikke megen farve tilbage.

Men man skal ikke tage til Færøerne på grund at vejret. Måske på trods af
det. Det er en oplevelse i sig selv at opleve vejret og dets omskiften på
Færøerne. Men Færøerne er en fantastisk oplevelse! God tur!

Hilsen Allan