Hvad er værd at se ved limfjorden?
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 18:16

Altså i det område af jylland..

Hvor er det bedste sted, hvis man vil se tysker bunkere også indvendigt osv?
Men ellers hvad er der at se i det område?

Mvh
Morten

Fra : Bjarne

Dato : 07-08-07 08:45

Morten Juel skrev:
> Altså i det område af jylland..
>
> Hvor er det bedste sted, hvis man vil se tysker bunkere også indvendigt osv?
Museet i Hanstholm (men Hanstholm er kedelig)
> Men ellers hvad er der at se i det område?
Mange fantastiske afmærkede vandreture i klitplantager m.v. i Thy.

Badning f.eks. ved Slette Strand.

Byerne er der ikke meget ved, bortset fra Aalborg.

Bjarne
(som bor få km fra fjorden.)

Fra : Bjarne

Dato : 07-08-07 11:27

Bjarne skrev:
> [...]

Og her er linket til Hanstholm http://www.museumscenterhanstholm.dk/
En af de få store seværdigheder i Thy
(ud over den enestående natur)

Jeg tror også at Folkecentret er værd at besøge, selvom jeg ikke har
været der endnu.
http://www.folkecenter.net/dk/

Bjarne

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 08-08-07 15:47

"Bjarne" skrev i en meddelelse

> Museet i Hanstholm (men Hanstholm er kedelig)

Til gengæld er musseet meget spændende og interessant.

Gå ikke glip af det!

- Jensby

Fra : ks

Dato : 07-08-07 10:19

On Mon, 6 Aug 2007 19:16:23 +0200, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor er det bedste sted, hvis man vil se tysker bunkere også indvendigt osv?
>Men ellers hvad er der at se i det område?

-------------
Der ligger bla en bunker på toppen af Bulbjerg, hvor man kan komme
ind.Der er en udstilling m. plancher osv.

Fra : ks

Dato : 07-08-07 10:46

..... og et link: http://www.bulbjerg.dk/

Fra : lhs

Dato : 07-08-07 10:39
Fra : Jan Boegh

Dato : 07-08-07 13:35

Morten Juel skrev i 46b81e3d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk dette:
> Altså i det område af jylland..
>
> Hvor er det bedste sted, hvis man vil se tysker bunkere også
> indvendigt osv? Men ellers hvad er der at se i det område?

Du kunne kaste dig over et lidt ældre militæranlæg:
http://da.wikipedia.org/wiki/Aggersborg

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 08-08-07 02:41

ta på mors der er dejligt hanklit?

Fra : Ralph

Dato : 08-08-07 17:31

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ta på mors der er dejligt hanklit?

Og på vej dertil - en kilometers penge inden - ligger der et sødt lille hus
med altid lukkede persienner og absolut nystartet moden værtinde.

......har jeg hørt.

--
Ralph

Fra : Ulvir

Dato : 08-08-07 11:10

Pinden i Thisted?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-08-07 17:54

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> writes:

> Altså i det område af jylland..

Det kommer jo lidt an på hvad du er til.

- Moler på Fur
- Gjøl Bjerg og Ulvedybet, hvis du er til fugle
- En masse gode gåture
- Samle forsteninger på Nordmors
- Bulbjerg, med alle fuglene
- Øsløs Vejler
- Sejltur på fjorden
- Thisted Bryghus
- Ryå Mejeri
- Livø, evt. sælsafari med træskib fra Thisted http://www.thy.dk
- Fosdalen
- Bratskov slot, levendegørelse på torsdag 10-12.30
- Store Vildmose, f.eks. trædestenene og højmosen http://www.storevildmose.dk/

De lokale turistbureauer har lavet en hjemmeside om området omkring
Limfjorden: http://www.visitfjordenrundt.dk

Jeg håber du/I får en god tur. Det er et rart område.

Mvh Trine, opvokset i Biersted, lige på kanten af Store Vildmose.

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 17:59

Hej Ttrine, mange tak for den gode liste, så er der lidt af efterforske :)

Mvh
Morten