Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D200 - mærkelig lyd
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 09:01

Jeg har lige købt nyt DSLR hus - Nikon D200
Det er jo en ren fornøjelse at anvende - ergonomi og teknik er bare
toppen - i forhold til prisen.

MEN kære D200 ejere - jeg har dog bemærket en underlig "snerrende" lyd
ved optagelse. Måske er der nogen i gruppen der kan kaste lys over
"problemet"?

Lyden kommer efter den almindelige lyd af lukker/spejl ("klik-klak + grr")
Lyden kommer også når man anvender dybdeskarphedsknappen. Der lyder et
"normalt" klik ved tryk på knappen men den samme "snerren" når man
slipper knappen.
Lyden kommer uanset optik og også selvom der ikke er monteret optik.

Alt fungerer iøvrigt fint uden problemer.

Det kunne tyde på at det er mekanismen til håndtering af nedblænding der
støjer? Er det normalt eller er det noget jeg bør tage action på?

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 13:16

Thomas Christensen wrote:
> MEN kære D200 ejere - jeg har dog bemærket en underlig "snerrende" lyd
> ved optagelse. Måske er der nogen i gruppen der kan kaste lys over
> "problemet"?

Er det ikke bare din den lille kugle der bruges til at bestemme om du
skyder vertikalt eller horsontalt? Altså så dit billeder bliver endt
rigtigt pr. automatik i PS osv. ?

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : MW

Dato : 07-08-07 14:39

"Thomas Schreiber" <www.macfly.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare din den lille kugle der bruges til at bestemme om du
> skyder vertikalt eller horsontalt? Altså så dit billeder bliver endt
> rigtigt pr. automatik i PS osv. ?

For den er vel ikke forsynet med en "motordrevsimulator" så det lyder som i
gamle dage

MW

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 16:13

MW skrev:

> For den er vel ikke forsynet med en "motordrevsimulator" så det lyder som i
> gamle dage

Det tror jeg nu ikke
Lyden er nærmest som en kaffemølle (meget svagere dog).
På Dpreview.com er der flere tråde om problemet
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=16590046

/ Thomas