Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ikke nok plads til 3 ugers foto
Fra : Johnny B [2000 Frb.]

Dato : 06-08-07 22:42

skal til thailand i 3 uger og skal enten have masser af SD kort med eller en
bærbar til at føre billederne over på ... eller findes der en meget bedre
løsning end mine 2 nævnte ?
- findes der en metode hvorpå jeg kan overfører til f.eks en 2½" hd på en
eller anden måde uden pc ?

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-08-07 23:33

"Johnny B [2000 Frb.]" <FJERN_KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote in
message news:5BMti.8250$B65.7984@fe70.usenetserver.com...

[8<8<8<]
> - findes der en metode hvorpå jeg kan overfører til f.eks en 2½" hd på en
> eller anden måde uden pc ?

Ja - der findes mange batteri-drevet dimser med harddisk og indbygget
kortlæser, som kan netop det.
Se f.eks. tråden
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto.indkoeb/browse_frm/thread/375f71075d30d30a/94c0c4cee908a7ed?#
hvor en række nævnes, og overvejelser om deres brug og alternativer
diskuteres.

Husk:
* batteri-kapaciteten skal kunne tømme tilstrækkeligt meget flash kort
* læse hastigheden skal være tilstrækkelig hurtig
* er et billed-display nødvendigt og i hvilken kvalitet ?
* flash kort er blevet _meget_ større og billigere siden den slags dimser
begyndte at dukke op og dermed reduceret behovet

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Simon

Dato : 07-08-07 09:16

Jeg har er XS-Drive fra Vosonic, den kan læse flere medie typer incl.
Secure Digital. Den er batteri drevet og har et harddisk (som til
bærbar).

Min har "kun" 40 GB, men den er osse 3 år gammel, nyere modeller sælges
evt. med større harddiske. Opladeren kan bruges i både 110 og 230V.

se:
http://www.vosonic.com

eller søge på edbpriser.dk efter Vosonic.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-08-07 10:00

"Simon"
[...]

Vosonic gir dig mulighed for selv at udskifte harddisken,
i modsætning vidst til mange andre. -max-

Fra : rosenauer.dk

Dato : 07-08-07 10:20

Johnny B [2000 Frb.] wrote:
> [...]
> meget bedre løsning end mine 2 nævnte ?
> - findes der en metode hvorpå jeg kan overfører til f.eks en 2½" hd på

Min erfaring fra flere rejser til Thailand, Vietnam, Central og
Sydamerika (og i det hele taget hvor turister kommer) er at der dukker
flere og flere "Burn to CD/DVD" bikse op. Aflever dit flashkort, hent en
DVD en halv time senere - og jeg vil gætte på at det koster 20-30 kr.
Tag evt. selv medier og kortlæser med, så kan du selv brænde på de
ufatteligt mange internet-cafeer der findes i Thailand.

Alternativt, køb nogle store flashkort, de koster ikke alverden længere,
og er gode at have :)

/Martin Rosenauer
www.rosenauer.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 09-08-07 18:29

> [...]
> bedre løsning end mine 2 nævnte ?
> - findes der en metode hvorpå jeg kan overfører til f.eks en 2½" hd på en

Hvorfor ikke bare købe et stort eller et par halvstore SD kort?

7 GB viste sig at være rigeligt til 2½ uges campingferie i syden, faktisk
brugte jeg kun 5½ GB og alle billeder er taget i RAW!

Når du bruger SD gætter jeg på at du bruger et kompaktkamera som sikkert
tager i JPEG? Det kan selvfølgelig også være helt ved siden af, der er jo
DSLR der bruger SD. Men, hvad med bare at købe f.eks. et 4GB kort eller 2 på
2GB, der kan ihvertfald være mange JPEG billeder på 4GB. Flash RAM kort er
jo nede på noget der ligner 100 kr/GB eller mindre.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 22:39

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in

> [...]

Jeg har altid en laptop med på ferie - også da jeg var i Thailand. Så er
der rig mulighed for at kigge-lure billeder, samt at uploade til ens
server, såfremt hotellet har internet. Det fungerer 110% for mig, men det
kræver jo selvfølgelig at man gider slæbe den bærbare med sig... :)

//Casper