Hvordan får man en kat til at til og lave ~
Fra : Morten Baun

Dato : 07-08-07 06:42

Hejsa Allesammen

Vi har fået lille ny mis og den bare så skøn men vil har et stort problem!!

Det tisser indtil videre hvor den har lyst det har gjort det på gulvet og i
vores seng...

Er der nogen som der et godt trick til at få den til at gå i bakken??
[HASTER]

er det noget man kan vænne den til eller er det helt umuligt?

Hilsen Morten Og Carina

Fra : Ragna

Dato : 07-08-07 07:01

Når man får en lille killing, er det en god ide at begrænse dens område i
begyndelsen, så den har let ved at finde hen til bakken i en fart.
Desuden kan man lukke døren til soveværelset og undgå at have bløde ting
liggende, som er fristende at skrabe i for den lille.
Hvis det er en lille udemis, I har fået, kan det være, at den ikke er vant
til kattegrus. Så kan det hjælpe at hælde lidt jord i bakken.
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanker om.
Jeg er sikker på, at andre har flere gode råd.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-08-07 07:13

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var hvad jeg lige kunne komme i tanker om.
> Jeg er sikker på, at andre har flere gode råd.

-og vække dens interesse i at bruge den ved at evt. tage killingen på skødet
ved siden af bakken, og selv sidde og skrabe i kassen med skovlen. Killinger
er nysgerrige af natur, så måske den vil opdage hvor godt det er.

Mvh. Marie

Fra : jytte jensen

Dato : 08-08-07 10:32

Morten Baun <baun666"fjern"@mail.dk> skrev:
>Hejsa Allesammen

> [...]

Selvfølgelig kan den vænnes til at gå på bakke, det er der da
tusindvis af katte der har lært. Men den skal lære det først, så
i må være lidt tålmodige.
Når I ser den er ved at lægge an til noget, skynd jer at sætte
den på bakken.
Hav evt. flere bakker i nærheden i begyndelsen.

Held og lykke med det.
I kan evt. låne en bog på biblioteket, hvor der er masser råd om
renlighedstræning.

VH
Jytte