Camplet telt
Fra : Lars D

Dato : 08-08-07 08:56

Hej Alle

Jeg har en ældre camplet GTE (1988) hvor teltet er ved at være udtjent.
Kasse, stænger, køkken og alt andet er blevet vedligeholdt løbende og er i
top stand, men nu kan teltet godt trænge til udskiftning.
Jeg har hørt at et nyt telt koster 15-17.000 og jeg er lidt i tvivl om
vognen, trods den gode stand, kan bære den investering. En brugt med få år
på bagen er kun nogle få tusinde dyrerer.

Mit spørgsmål er derfor om der findes et alternativ i form af uorginale
telte til en anden pris, eller er der kun Camplets egne telte.

Mvh
Lars

Fra : Søren

Dato : 08-08-07 11:44

> Mit spørgsmål er derfor om der findes et alternativ i form af uorginale
> telte til en anden pris, eller er der kun Camplets egne telte.

Kan du ikke få teltet vasket og impreneret, og sømme og lynlåse gået efter.
Husk især det med sømme, de har det med at gå itu når teltet bliver vasket.

Fra : Sten Bo

Dato : 11-08-07 19:49

"Lars D" <ldan@mobilixnetxyz.dk (fjern xyz)> skrev i en meddelelse
,

> Mit spørgsmål er derfor om der findes et alternativ i form af uorginale
> telte til en anden pris, eller er der kun Camplets egne telte.
>
> Mvh
> Lars

Hej Lars

Jo der findes vist noget i USA og noget fra fjernøsten, har mistet linkene
men vil grave i det. Var oppe for 4-6 år siden. Ulempen ved i atltfald det
ene firma var, at man ville ha originalteltet at sy efter, eller hvis egen
måltagning, så uden garanti for pasning. I en hel del tilfælde faktisk til
overraskende mange mærker, havde man skabeloner liggende, og kunne bestille
med fuld returret hvis det alligevel ikke passede. Priser meget tåget,
4-7.000. Man ku ikke få originalfarver.

Spontant syns jeg uden at ha set det, at det ku blive bøvlet affære. Surt
med et dårlig passende telt og hvad nu hvis der er reklamationer midt i
sæsonen. Prisforskellen gir selvfølgelig lidt arbejdsrum, men det var vel
ikke meningen. Us firmaet fik vist også syet i Østen. Lang leveringstid.

Har aldrig hørt om nogen der har prøvet. Dengang det var oppe fandt jeg også
CC nævnt på deres sider. men netop med, at de ville ha teltet tilsendt for
at sy efter... ellers no go. De har nok set navnet på nettet.

Der er måske et par US fora man kan spørge om erfaringer i. Deres campister
har vel ikke mindre forventninger end vi.