Spørgsmål om MFR-vaccine
Fra : Lise Andersen

Dato : 07-08-07 09:38

Hej,

Inden jeg skal til lægen med min søn for at han kan få MFR vaccinen, vil jeg
gerne indsamle så megen viden og erfaring som muligt, så jeg er velforberedt
og ved hvad jeg går ind til.
Da lægerne ikke altid oplyser om alt det man egentlig burde vide, håber jeg
at der er nogle
her i gruppen der vil være søde og bruge lidt tid på at besvare min
spørgsmål:

Min søn fyldte 2 år for nogle måneder siden.

Mine spørgsmål går på hvad man bør undersøge INDEN vaccinen gives.

Jeg vil blive meget glad hvis I kan svare på følgende:

1. Hvad er forudsætningerne for at et barn på ca. 2 år kan få MFR vaccinen ?

2. Hvilke undersøgelser bør der foretages af barnet, inden barnet får
vaccinen, for at afklare:

a) Om barnet har forhøjet risiko for at få komplikationer/alvorlige
bivirkninger som følge af MFR vaccination
b) Om vaccinationen ikke skal gives til barnet

3. Hvilke bivirkninger (meget sjældne såvel som normale) opstår der hos
barnet efter det
har modtaget en MFR vaccination.

4. Skal vaccinen injiceres subkutant eller intramuskulært?

5. Hvad taler for og imod subkutan injektion ifm. MFR vaccination ?

6. Hvad taler for og imod intramuskulær injektion ifm. MFR vaccination ?

7. Er der situationer hvor vaccinen bør injiceres subkutant istedet for
intramuskulært ?

8. Er der situationer hvor vaccinen bør injiceres intramuskulært istedet for
subkutant ?

9. Hvad er dine egne erfaringer med MFR vaccinen?

10. Hvad skal jeg holde øje med efter MFR vaccinen er givet?

Mange tak på forhånd.

Lise

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-08-07 10:27

On Tue, 7 Aug 2007 10:37:44 +0200, "Lise Andersen"
<lise@forkertemail.dk> wrote:

> [...]

>at der er nogle
>her i gruppen der vil være søde og bruge lidt tid på at besvare min

Lægemiddelkataloget er et godt sted at finde informationer:

http://www.medicin.dk/

Søg på handelsnavnet MMR (ikke MFR).

<mlr>

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-08-07 10:30

(x-post uden followupto, så jeg valgte kun at poste i dk.familie.barn)

Lise Andersen wrote:
> [...]
> at der er nogle
> her i gruppen der vil være søde og bruge lidt tid på at besvare min

(Må vel være grupperne... Nå ikke mere om det)

Hvis ikke du har tillid til din egen læge, så er det vel det første du
skal gøre noget ved.

> Mine spørgsmål går på hvad man bør undersøge INDEN vaccinen gives.

Jeg syntes du skulle stille din egen læge alle de fine spørgsmål du har
fundet frem til. Hvis ikke du har tillid til din læge, så er det måske
tid til at finde en anden ?

Du vil uden tvivl få nogle meget subjektive svar om hvad du bør gøre,
men det er der kun en der ved, dig (i samarbejde med faren selvf.).

Min tanke i denne anledning, er at der er risiko både ved at få vaccinen
og andre ved ikke at få den. Når sundshedstyrelsen anbefaler den, er det
fordi der er mindre risiko for problemer ved det, end ved at undlade at
få den. Jeg ser i denne sammenhæng sundhedsstyrelsen som et uvildigt
organ, med adgang til meget store statistiske materialer.

Håber du finder mit indlæg, som jeg af princip nægter at x-poste.

--
Don't waste space

Fra : N. Foldager

Dato : 07-08-07 10:43

Lise Andersen:

> [...]
>at der er nogle
>her i gruppen der vil være søde og bruge lidt tid på at besvare min

Man må som udgangspunkt gå ud fra, at du kan få dine spørgsmål
besvaret hos lægen, at lægen kun giver vaccinationen, hvis det er i
orden at give den, og at den indgives på den måde, vaccinationen er
beregnet til. Stoler du ikke på det, bør du skifte læge.

>1. Hvad er forudsætningerne for at et barn på ca. 2 år kan få MFR vaccinen ?

At barnet er raskt, ikke har kendte allergier, ikke har reageret
uhensigtsmæssigt på tidligere vaccination, og at det ikke er
vaccineret eller har fået blodtransfusion el. lign for nyligt.

> [...]
>bivirkninger som følge af MFR vaccination
> b) Om vaccinationen ikke skal gives til barnet

Klarlægning af ovenstående forhold.

>3. Hvilke bivirkninger (meget sjældne såvel som normale) opstår der hos
>barnet efter det
>har modtaget en MFR vaccination.

Typisk ømhed på stikstedet, allergisk reaktion. Op til et par uger
efter feber (evt. med kramper), ledsmerter, hævede kirtler,
træthed/pirrethed, udslet. Sjældnere symptomer fra maven eller
luftveje.

Ringe symptomer (og kun meget sjældent værre) sammenlignet med de
sygdomme, som vaccinen modvirker.

Nervelidelser/hjernebetændelse er langt sjældnere, end hvis man
undlader at vaccinere.

Men intet, ej heller vaccine, er 100% ufarligt.

>4. Skal vaccinen injiceres subkutant eller intramuskulært?

Subcutant.

>5. Hvad taler for og imod subkutan injektion ifm. MFR vaccination ?
>
>6. Hvad taler for og imod intramuskulær injektion ifm. MFR vaccination ?

Til MFR benyttes subcutant injektion. Intet taler for andet.

>7. Er der situationer hvor vaccinen bør injiceres subkutant istedet for
>intramuskulært ?

Altid.

>8. Er der situationer hvor vaccinen bør injiceres intramuskulært istedet for
>subkutant ?

Nej.

>9. Hvad er dine egne erfaringer med MFR vaccinen?

Enkeltstående erfaringer er uinteressante.

> 10. Hvad skal jeg holde øje med efter MFR vaccinen er givet?

Forvente de ovenstående symptomer. Hvis de er værre, end du er tryg
ved, spørge en læge.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-08-07 19:45

N. Foldager wrote:
<snip>
> Stoler du ikke på det, bør du skifte læge.

Det er ikke altid en realistisk mulighed. I vores by er der to lægehuse. Det
ene har i lang tid ikke accepteret nye patienter. Uden en bil er det
urealistisk at opsøge en læge uden for byen. (Og selv med en bil temmelig
upraktisk.)

Og i øvrigt har jeg fuld forståelse for at man gerne vil være velinformeret
*inden* man opsøger lægen - eller andre øvrighedspersoner. Uanset hvor meget
man i øvrigt stoler på dem.

<snip>

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : N. Foldager

Dato : 09-08-07 22:49

Kristian Damm Jensen:

>Det er ikke altid en realistisk mulighed. I vores by er der to lægehuse. Det
>ene har i lang tid ikke accepteret nye patienter.

Og det andet?

> Uden en bil er det urealistisk at opsøge en læge uden for byen. (Og selv med en bil temmelig
>upraktisk.)

Du godeste. Hvor er det dog henne, at man ikke kan komme væk uden en
bil?

Mvh

Niels Foldager

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 10-08-07 12:20

N. Foldager wrote:
> Kristian Damm Jensen:

> Og det andet?

Det andet er så det man gerne vil skifte fra.

> Du godeste. Hvor er det dog henne, at man ikke kan komme væk uden en
> bil?´

Jeg skrev ikke at man ikke kan. Jeg skrev, at det er urealistisk.Jeg
betragter det som urealistisk at have en læge jeg kun kan opsøge ved at
rejse med et tog, der kun kører en gang i timen. Så skal man altså være
temmelig desperat, før man skifter.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : N. Foldager

Dato : 11-08-07 22:55

Kristian Damm Jensen:

>Jeg skrev ikke at man ikke kan. Jeg skrev, at det er urealistisk.

Det er det samme.

> Jeg betragter det som urealistisk at have en læge jeg kun kan opsøge ved at
> rejse med et tog, der kun kører en gang i timen. Så skal man altså være
> temmelig desperat, før man skifter.

Hvis du ikke stoler på, at lægen kun giver vaccinationen, hvis det er
i orden at give den, og at han giver den på den måde, den er beregnet
til, så vil du hellere acceptere den risiko for dit barn, end at6
skulle tilpasse dig en 1-times køreplan en gang imellem.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Max

Dato : 08-08-07 20:48

Hej Lise

> Mine spørgsmål går på hvad man bør undersøge INDEN vaccinen gives.

Jeg har altid haft det sådan at der ikke er det store at spekulere på,
man går op til lægen og får vaccineret barnet og så er den ikke længere.

Du kan tilgive dig selv hvis barnet bliver syg af vaccinen, men du vil
aldrig
kunne tilgive dig selv hvis barnet bliver sygt på grund af manglende
vaccine.

--
Mvh Max

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-08-07 21:06

Max wrote:
> Du kan tilgive dig selv hvis barnet bliver syg af vaccinen, men du
> vil aldrig kunne tilgive dig selv hvis barnet bliver sygt på grund af
> manglende vaccine.

Hvorfor er det ene bedre end det andet?

Follow-Up til dk.familie.barn
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Max

Dato : 08-08-07 21:20

Hej Toke

> Hvorfor er det ene bedre end det andet?

Fordi det ene sker i et forsøg på at gøre det bedste,
det andet sker fordi man udelader at gøre noget.

--
Mvh Max

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-08-07 22:17

Max wrote:

Toke:

> Fordi det ene sker i et forsøg på at gøre det bedste,
> det andet sker fordi man udelader at gøre noget.

Hvis man undlader at få sine børn vaccineret sker det også ud fra et
forsøg på at gøre det bedste. I hvert fald når vi snakker om konkret
stillingtagen, som Lise tydeligvis har gang i.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-07 21:47

Den 08-08-07 22.06 skrev Toke Eskildsen følgende:

> Hvorfor er det ene bedre end det andet?

Fordi der er himmelvid forskel på risikoen. Forskellen kan vel næsten
sammenlignes med, om man lader barnet lege på legepladsen eller motorvejen.

Prøv at se denne statistik:
http://www.sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2000/vaccine/kap06.html
Rul ned til afsnittet Mæslinge- fåresyge- og røde hunde vaccinen, MFR.
De andre tal på siden er selvfølgelig også interessante.

> Follow-Up til dk.familie.barn

Som jeg ikke følger, hvorfor jeg ikke vil besvare eventuelle svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-08-07 11:51

Toke Eskildsen skrev:

> Hvorfor er det ene bedre end det andet?
>

> Follow-Up til dk.familie.barn

Du undgår et reelt meget sygt barn. Hvis du gør det på den gammeldags
metode, hvor barnet bliver sygt, så er der nogle forhold der skal med i
billedet:

1) Mæslinger slog hvert år børn ihjel. Dertil kom betændelse i hjernen
(encephalitis) med risiko for hjerneskader. Feberkramper og høj feber
der gav forældre søvnløse nætter med store bekymringer. Børnene var
møgsyge og pylrede, forældrene måtte tage fri fra arbejde for at passe
barn og familien sejlede i den uge det tog.

2) Fåresyge: der er ingen garanti for at et barn når at få fåresyge før
voksenalderen. MEn hvis man bliver MFR vaccineret er man dækket.
Risikoen for at drengebørn udvikler betændelse i testiklerne (orchitis)
under en fåresyge er tilstede med risikoen for sterilitet til følge -->
ingen småbørn ad naturlig vej.

3) Piger risikerer dødfødte eller misdannede børn, hvis de under
graviditeten får røde hunde. Kan undgåes effektivt med en MFR vaccine.

Formålet med vaccinen er jo at udrydde sygdommene på verdensplan. På
samme måde som man gjorde med kopper, og som man næsten har gjort med
Polio. De børn som får feber og reaktioner efter en vaccine, er
forskånet fra meget større sygelighed og død hvis de fik de naturlige
infektioner.

Nå .. det var jo bare min mening. Jeg ved godt der har været 1-2 sager
om børn der menes at have pådraget sig autisme som følge af vaccinen. De
er aldrig rigtig blevet bevist. Men man ved helt sikkert, at der årligt
er sparet menneskeliv som følge af vaccinen - det kan man se i
sundhedsstyrelsens årlige opgørelse over sygdom og død, hvor antallet af
døsfald som følge af mæslinger, fåresyge og røde hunde er næsten
forsvundet i forhold til for 25 år siden før vaccinens indførelse.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-08-07 11:59

Jesper Mehlsen wrote:

> Du undgår et reelt meget sygt barn.

Jeg kan se at jeg bliver misforstået.

Mit indlæg gik på den måde Max ræsonnerede: Han fremstillede sagen som
om fravælgelse af vaccinen var pga. ligegyldighed eller ikke at ville
sit barn det bedste. Det var det jeg opponerede imod, ikke hvorvidt det
reelt set er bedst at give vaccinen eller ej.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Fischer

Dato : 08-08-07 22:44

"Lise Andersen" <lise@forkertemail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Inden jeg skal til lægen med min søn for at han kan få MFR vaccinen, vil
> jeg gerne indsamle så megen viden og erfaring som muligt, så jeg er
> velforberedt og ved hvad jeg går ind til.
(snip)

Hej Lise - hvis din purk ellers er frisk og rask og ikke tidligere har
udvist voldsomme reaktioner på evt. vacciner, ville jeg uden tøven vælge at
lade ham få MFR'en - fordelene overstiger i mine øjne langt risici.
Injektionsteknik subkutan/intramuskulært bør vel baseres på producentens
anbefaling så vaccinen får den placering den er komponeret til...

--
Only who not searches finds...

Fischer

Fra : Brian K

Dato : 13-08-07 03:25

"Fischer" <wont@tell.ya> skrev i en meddelelse

> [...]
> Injektionsteknik subkutan/intramuskulært bør vel baseres på producentens
> anbefaling så vaccinen får den placering den er komponeret til...

Og.......
Vær opmærksom på at mange af de "børnesygdomme" som MFR vaccinen havde i de
første år - IKKE skyldes selve vaccinen, men de affaldstoffer (urenhed) der
var i vaccinen - for ca . 3 år siden fik man fjernet disse urenheder og
vaccinen er i dag "ren".

Som min læge sagde:

1. Det er snot dumt at ikke gøre det.
2. Man udsætter samtidig en masse andre børn for smitte - ved ikke at støtte
op om vaccineprogrammet - som har det formål at udrydde de 3 sygdomme.

Min læge som har speciale i vacciner (han er lærer på panum instittutet
(eller hvad det nu er det hedder - der hvor de lærer om vacciner) - bankede
alle mine argumenter (jeg var imod MFR vaccinen) til jorden - med gode
solide argumenter.

Det eneste alternativ der vist er til vaccinen er vist nok smittekæder - som
reelt vel er det samme som vaccinen - idet at man får en lille dosis af de 3
viruser injecteret i sig. Og som nævnt længere oppe var problemerne i
starten at vaccinerne ikke var "rene" - det er de nu.

Min læges navn er Jan Erik Karles (hvis nogen er nysgerrig)

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 13-08-07 03:29

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Min læges navn er Jan Erik Karles (hvis nogen er nysgerrig)

Her er det rigtige navn:

jan karles eriksen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-08-07 09:45

Den 13-08-07 04.24 skrev Brian K følgende:

> Det eneste alternativ der vist er til vaccinen er vist nok smittekæder - som
> reelt vel er det samme som vaccinen - idet at man får en lille dosis af de 3
> viruser injecteret i sig.

Du blander ikke noget sammen? Så vidt jeg ved, er en smittekæde, når man
tager sit barn med hen til en, der har sygdommen, så barnet kan blive
smittet. Det var sådan, man gjorde inden vaccinen blev indført for at
undgå, at barnet skulle få sygdommen som voksen.

Ved smittekæder er der altså ikke tale om en mild form for sygdommen,
men selve sygdommen - med de følger det nu kan have.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Brian K

Dato : 14-08-07 00:33

> [...]
> smittet. Det var sådan, man gjorde inden vaccinen blev indført for at
> undgå, at barnet skulle få sygdommen som voksen.

Du misforstår (min dårligt formulerede sætning)

Der skulle have stået:

Det eneste alternativ der vist er til vaccinen er vist nok smittekæder - som
reelt vel er det samme som vaccinen - idet at man ved vaccinen får en lille
dosis af de 3
viruser injecteret i sig, og altså ved begge løsninger bliver smittet med
sygdommen

> Ved smittekæder er der altså ikke tale om en mild form for sygdommen, men
> selve sygdommen - med de følger det nu kan have.

Enig. Men det er stadig et alternativ - og smittekæder er kun til mens man
er barn.

mvh
brian

Fra : N. Foldager

Dato : 14-08-07 06:34

Brian K:

>Det eneste alternativ der vist er til vaccinen er vist nok smittekæder -

Smittekæder er ikke et alternativ.

Vaccinen beskytter mod at få sygdommen.

Smittekæden sigter mod at få sygdommene.
Som barn, ja, men der er også alvorlige komplikationer til at få
sygdommene som barn.

> - som reelt vel er det samme som vaccinen - idet at man ved vaccinen får en lille
> dosis af de 3 viruser injecteret i sig, og altså ved begge løsninger bliver smittet med
> sygdommen

Det er *ikke* det samme.

Jeg er bange for at springe med faldskærm.
Så hellere springe ud fra Rundetårn.

-----

Ved vaccinen får man injiceret svækkede vira.

Man ved *hvilke* vira, barnet udsættes for.

Immuniseringen sker med stor sikkerhed og ringe risiko.

-----

Ved smittekæder udsættes barnet for en eller anden sygdom, som nogle
forældre mener er "god at få".

Man risikerer at pådrage sig de sygdomme, som kæden måtte indeholde.
Og det i fuldt mål.

Også forældre, som ikke har haft de sygdomme, som kæden indeholder
eller er vaccineret for dem, udsættes.

Selvom forældrene skulle have udvalgt den rigtige sygdom, er
immuniseringen af de andre børn usikker.

Man skal opsøge *alle* de rette sygdomme, og barnet skal have alle
sygdommene før barnet har samme beskyttelse som ved MFR.

------

Det er *komplet uansvarligt* overfor børn, når forældre gætter sig til
andre muligheder end de vaccinationer, som fagfolk anbefaler.

Man kan roligt gå ud fra, at fagfolkene har gjort alt, hvad der står i
deres magt for at finde frem til det, der er bedst for børnene.
Hvis det var smittekæder, havde de nok anbefalet det i stedet.

Der er ingen fagfolk, som synes det kunne være sjovt at udsætte børn
for fare. De arbejder på det modsatte.

Det er mig en gåde, at forældre tør tro mere på rygter og deres eget
gætteri vedrørende et meget kompliceret fagområde, som fagfolk har
brugt århundreder på at få indsigt i.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Brian K

Dato : 14-08-07 11:27

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vaccinen beskytter mod at få sygdommen.
>
> Smittekæden sigter mod at få sygdommene.
> Som barn, ja, men der er også alvorlige komplikationer til at få

Enig.

Jeg forsøgte heller ikke at argumentere for at man skulle vælge
smittekæde-løsningen. Men den er det eneste alternativ der er hvis man
fravælger MFR vaccinen - selv om den så er et dårligt alternativ.

Tak for et veloplysende indlæg.

mvh
brian

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-08-07 12:42

N. Foldager skrev:
> [...]
>
> Det er mig en gåde, at forældre tør tro mere på rygter og deres eget
> gætteri vedrørende et meget kompliceret fagområde, som fagfolk har

/Klapsalve :)

Bare fordi man selv overlevede mæslingerne, så betyder det jo ikke at
ens egne børn skal udsættes for den store sygelighed der kan være
forbundet med det (feberkramper, meningitis, død, osv osv).

Fint indlæg.

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 15-08-07 10:32

Jesper Mehlsen wrote:

> Bare fordi man selv overlevede mæslingerne, så betyder det jo ikke at
> ens egne børn skal udsættes for den store sygelighed der kan være
> forbundet med det (feberkramper, meningitis, død, osv osv).

Nemlig. Jeg fik selv som barn meningitis i forbindelse med fåresyge og
var syg i meget lang tid.

/Martin

Fra : Workingmom

Dato : 15-08-07 20:50

Martin M. Pedersen skrev:

> Nemlig. Jeg fik selv som barn meningitis i forbindelse med fåresyge og
> var syg i meget lang tid.
>
> /Martin

Og de, der døde af sygdommene, er her ikke til at tage stilling til
deres børns vacciner...

Tine Ditmar

Fra : Martin Bak

Dato : 15-08-07 21:55

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og de, der døde af sygdommene, er her ikke til at tage stilling til deres
> børns vacciner...

Men jeg er her til at tage stilling til mine eventuelle kommende børns
vacciner. Og til at gøre opmærksom på vigtigheden af vaccination, dels af de
i vaccinationsprogrammet includerede vacciner, men også af vaccination i
tilfælde hvor det viser sig at der er en formodet forhøjet risiko for en
bestemt sygdom. Så det vil jeg gøre, fortsat og højlydt.

Martin

Fra : Bekan

Dato : 15-08-07 21:50

N. Foldager wrote:
> [...]
>
> Det er mig en gåde, at forældre tør tro mere på rygter og deres eget
> gætteri vedrørende et meget kompliceret fagområde, som fagfolk har

Ja jeg klapper også i mine hænder.
Magen til 'videnskabelig' udredning skal man lede længe efter. (kom den i
rigtig NG?)

Fra : Brian K

Dato : 15-08-07 22:39

"Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja jeg klapper også i mine hænder.
> Magen til 'videnskabelig' udredning skal man lede længe efter. (kom den i
> rigtig NG?)

Troll

Fra : Bekan

Dato : 16-08-07 10:26

Brian K wrote:
> "Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>

> Troll

Fordi du siger det, - og i tråd med det andet indlæg - så må det jo være
sandt?

Måske kan du forklare mig det videnskabelige i det indlæg?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-08-07 12:16

Den 16-08-07 11.25 skrev Bekan følgende:

> Fordi du siger det, - og i tråd med det andet indlæg - så må det jo være
> sandt?
>
> Måske kan du forklare mig det videnskabelige i det indlæg?

Du har tidligere fået henvisninger til videnskabelige kilder, men den
slags har du jo vist, at du ikke er interesseret i. Du prøver ikke
engang at argumentere mod dem, du ignorerer dem bare.

Til dem, der ikke følger dk.videnskab.sundhed, kan det oplyses, at vi
har haft en debat med Bekan, hvor der gentagne gange er henvist til
statistik om bl.a. MFR-vaccinen. Statistikken [1] viser antal af
alvorlige sygdomstilfælde og dødsfald med og uden vaccinen.

[1] http://www.sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2000/vaccine/kap06.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-08-07 15:55

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> statistik om bl.a. MFR-vaccinen. Statistikken [1] viser antal af
> alvorlige sygdomstilfælde og dødsfald med og uden vaccinen.

desuden kan vi jo takke dem med "anden etnisk herkomst" for at trække alle
mulige sygdomme med til Danmark / Europa som ellers var udryddet...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : John Eriksen

Dato : 22-08-07 16:21

> desuden kan vi jo takke dem med "anden etnisk herkomst" for at trække alle
> mulige sygdomme med til Danmark / Europa som ellers var udryddet...

Mæslinger, fåresyge osv. er ikke noget der er importeret i kraft af at folk
fra
udlandet har bosat sig i Danmark og fået børn her.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-08-07 16:34

John Eriksen wrote:

> Mæslinger, fåresyge osv. er ikke noget der er importeret i kraft af
> at folk fra
> udlandet har bosat sig i Danmark og fået børn her.

nej men det er der så meget andet skrammel der er !

Fra : John Eriksen

Dato : 22-08-07 16:39

> nej men det er der så meget andet skrammel der er !

Hvilket skrammel?

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 16:56

John Eriksen wrote:

> Hvilket skrammel?

Sjovt, jeg husker mest de sygdomme som er fragtet den modsatte vej, som
f. eks. mæslinger.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Bekan

Dato : 13-08-07 09:34

Brian K wrote:
[...]
> [...]
> vacciner) - bankede alle mine argumenter (jeg var imod MFR vaccinen)
> til jorden - med gode solide argumenter.

....så er vi overbeviste...

Fra : Brian K

Dato : 14-08-07 00:33

> Brian K wrote:
> [...]
>>

> ...så er vi overbeviste...

Troll

Fra : preben nielsen

Dato : 25-08-07 13:47

"Lise Andersen" <lise@forkertemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her i gruppen der vil være søde og bruge lidt tid på at besvare
> min spørgsmål:
>
> Min søn fyldte 2 år for nogle måneder siden.

Der er vist ingen tvivl om at du er hjemmegående, for du mangler
da i den grad noget at tage dig til...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-08-07 19:05

preben nielsen wrote:

> Der er vist ingen tvivl om at du er hjemmegående, for du mangler
> da i den grad noget at tage dig til...

dagens bedste kommentar...
klasse...