mail kommando i Debian Etch
Fra : Morten Christensen

Dato : 06-08-07 22:26

Jeg er ved at udskifte en gammel SuSE server med en Debian Etch.

Den gamle SuSE kører en rutine der bruger kommandoen/programmet mail,
som sammen med grep sender indholdet i en logfil ud til en række brugere
som e-mails.

Kommandolinien har parameteren -s, der sætter emne-feltet i e-mailen.

Jeg kan ikke finde en mail-kommando i Debian og har istedet prøvet med
sendmail fra postfix-pakken. Den kan jeg bare ikke få til at udfylde
emne-feltet.

At finde det rigtige svar når man googler efter ordet mail kræver mere
held end jeg er i besiddelse af. Kan I komme med forslag ?

--
Morten Christensen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 06-08-07 22:43

On 2007-08-06, Morten Christensen <mc@mc.sletmig.cx> wrote:
> At finde det rigtige svar når man googler efter ordet mail kræver mere
> held end jeg er i besiddelse af. Kan I komme med forslag ?

$ dpkg -S `which mail`
mailx: /usr/bin/mail

- så prøv pakken mailx

/Sune

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-08-07 05:20

I dk.edb.system.unix, skrev Sune Vuorela:

> $ dpkg -S `which mail`
> mailx: /usr/bin/mail
>
> - så prøv pakken mailx

En bedre guide ville være:
$ apt-get install apt-file
$ apt-file update
$ apt-file search bin/mail

Den virker også uden han har pakken installeret i forvejen.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk