Problem med at komme trådløst på internet
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 06-08-07 21:25

Vi - jeg og en jeg besøger - har et irriterende problem med det lokale
trådløse netværk.

Det består af
Kabelmodem til internet (Stofanet)
Telio-router (til ip-telefoni og med adapter til analogtelefon)
ZyXEL ZyAIR G-1000 accesspoint.

ZyXEL er på et eller andet tidspunkt indstillet til at man skal logge
ind med en nøgle, ellers er forbindelsen åben.

Teliorouteren har/leverer/eller hvad det nu hedder DHCP.

Teliarouteren uddeler addresser 192.168.5.10 og opefter.

Der er en computer (C1) med indbygget trådløst netkort der kan komme
på internettet uden problemer.

En nytilkommen (min) computer (C2) har i begyndelsen ikke haft
problemer med at komme på internettet.
Pludselig begyndte den efter kort tid at miste internetforbindelsen og
viste meget svag trådløs forbindelse, Ved er "reperation" (fornyelse
af IP) eller forsøg på genetablering af forbindelsen, kom den slet
ikke i kontakt med DHCP-serveren (fik en 168... IP).
Jeg regnede med at det var det billige USB trådlæse Zolid netkort fra
Aldi der var synderen, og har så købt et PCMCIA-trådløst netkort.

Men jeg kan stadig ikke komme på internettet.
Det virker som om computeren kommer i forbindelse med accesspointet,
men der bliver ikke tildelt en IP-adresse.
Der meldes om "limited or no connectivity"
Til gengæld er signalstyrken i orden nu.

C1 har ingen problemer, og jeg kan komme på internettet med C2 hvis
jeg forbinder med kabel direkte i Telio-routeren.

Med kabel kan jeg komme i kontakt til web-interfaset til opsætning af
Telio-routeren.
Jeg kan ikke finde ud af at komme i kontakt til opsætningen af
ZyXEL-accesspointet.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal kikke efter?

Jeg har ikke megen forstand på disse dele, så et så dagligdags sprog
som muligt vil blive værdsat.

kmo

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-08-07 10:28

Oprindelig posted i dk.edb.netvaerk - derfor quote:

(x-posted til dk.edb.netvaerk og dk.edb.netvaerk.traadloest, followup-to
er sat til dk.edb.netvaerk.traadloest)

kristian mikael de freitas olesen <kmo@gbmail.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal kikke efter?
>
> Jeg har ikke megen forstand på disse dele, så et så dagligdags sprog

Er C2 OS en Vista (og C1 Xp)?

Så kunne problemet være noget i retning af:

<http://support.microsoft.com/kb/928233>

Du får bedre hjælp ved at sende dit spørgsmål til en nyhedsgruppe der
handler om trådløs. Derfor har jeg kryds-posted dette svar i begge
nyhedsgrupper og sat en kommando i headeren så et svar havner i trådløs
nyhedsgruppen (hvis man ikke gør noget for at ændre det).