En underlig problemstilling vedr. DSL hast~
Fra : mintcreation@gmail.c~

Dato : 07-08-07 20:11

Hejsa alle..

Jeg har for tiden 8000/512 hos TDC blev for et stykke tid siden
automatisk opdateret fra en 4mbit forbindelse. Det hele har kørt fint
i både upload og download - ingen klager herfra.

Er dog blevet lidt tændt på ideen om en 20mbit forbindelse, og selvom
TDC er meget dyrere end eksempelvis FullRate, bestiller jeg det hos
TDC (er generelt tilfreds med dem..)

Der går et par dage og jeg modtager en mail hvori der står "Du kan
desværre ikke få en hurtigere hastighed end den du har Mvh." Der er
ikke nævnt hvorfor så jeg ringer til support. De fortæller der kan
være meget galt med kobberet, for lang afstand til centralen etc.. så
det kan være grunden. Han tester lige min adresse og siger at jeg
faktisk kun kan klare 4000 / 768. Jeg fortæller ham at 8mbit
forbindelsen kører fint mm. og det syntes han er underligt - oh well.

Nu kommer den sjov del... Min ovenbo har haft FullRate næsten fra dag
1 her i byen, og pånær lidt opstartsproblemer kører han med fuld
hastighed næsten 100% af tiden. Han har skiftet router men ellers
ingen problemer.

Jeg har været inde på FullRates hjemmeside og de måler mig også til at
kunne klare 20bit / 2mbit... Centralen ligger ca. 300m. herfra... TDC
kan ikke forstå at de kun kan måle mig til den lave hastighed da
ovenbo har en helt anden hastighed - FullRate bruger det samme kobber
og den samme central.

Jeg har skrevet til dem der sendte mig den oprindelige mail, men de
svarer ikke, og teknikkeren kunne ikke hjælpe mig og mente jeg bare
skulle skifte til FullRate o0...

Er det på tide at flytte selskab, eller er det muligt at kontakte en
speciel afdeling der ved lidt mere??

På forhånd tak

Fra : ebbe

Dato : 07-08-07 20:28

mintcreation@gmail.com wrote:
> [...]
> skulle skifte til FullRate o0...
>
> Er det på tide at flytte selskab, eller er det muligt at kontakte en

Se det er den type oplevelser der gør at jeg ikke kan lide TDC.
Når du kontakter dem, snakker du med for mange, der ikke ved noget der kan
hjælpe dig og ikke aner hvem der har den viden der kan bringe dig videre.
Og dem der ikke svarer.............

Dog - hvis du er til de binære newsgroups, så tænk dig om inden du skifter.
Fullrate har ingen newsserver, og andre tager penge for adgang.

desværre bruger cc for tiden tilsyneladende flere kræfter på endeløse
reklamer end på en god service, ellers kunne deres solo-produkter være en
overvejelse værd.

--
ebbe

Fra : mintcreation@gmail.c~

Dato : 07-08-07 21:11

On 7 Aug., 21:28, "ebbe" <ebbe...@xxxamara.dk> wrote:

> [...]
>
> desværre bruger cc for tiden tilsyneladende flere kræfter på endeløse
> reklamer end på en god service, ellers kunne deres solo-produkter være en

Tak for dit indlæg Ebbe..

Ja TDC support kan godt være en smule træls.. Efter lange ventetider,
flere opkald og mails sidder man stadigvæk tilbage med et "hhmmm hvad
nu...?"
De syntes det var underligt, de undrede sig MEGET, men alligevel ikke
så meget så de sagde "det var sgu underligt... kan jeg ikke lige få
dit tlf nummer så kigger jeg på det".

Der er dog en faktorer jeg ikke har nævnt, men som jeg går ud fra de
selv er klar på (måske er jeg lidt naiv). Jeg har pt. en isdn
forbindelse på mit nummer og for at få en hurtigere hastighed en
8mbit, skulle jeg betale 450 for at få fjernet min isdn forbindelse -
det valgte jeg også med i min bestilling, men har det mon udslag på de
målinger de har lavet?? Det burde det vel ikke når nu FullRate måler
fint nok.

TDC manden sagde at jeg lå 700m fra centralen, FullRate siger 300m -
gad vide om jeg er på den "forkerte" central og er der kun 400m mellem
sådanne to centraler?

Hvis bare jeg vidste hvem jeg skulle skrive til hos TDC....

Det binære bruger jeg for resten ikke - så det bliver ikke et
problem...

Fra : Brian Lund

Dato : 09-08-07 18:17

> TDC manden sagde at jeg lå 700m fra centralen, FullRate siger 300m -
> gad vide om jeg er på den "forkerte" central og er der kun 400m mellem
> sådanne to centraler?

Hvis den ene central ligger 700m mod nord og den anden 300m mod syd ligger
de 1000m fra hinanden, ikke 400! ;)

Nå, men mon ikke de begge ser den samme central, men den ene måske har
overdrevet den anden underdrevet, eller målt i luftlinie den anden med
vejen/kablet?

Uanset er det ret mærkeligt, jo.

Brian

Fra : Carsten Eskildsen

Dato : 10-08-07 21:18

Vedr. længden fra centralen, er kabelanlæget MANGE steder
konstrueret så det ene af de to par kabler, der som regel går
til et hus, kommer direkte og det andet er oppe at vende i en
fordlingsboks.
Hvis en sådan nu står 200m længere henne af vejen ifht
centralen, har du dine 400m ekstra der.

Carsten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-08-07 20:35

mintcreation@gmail.com wrote in

> TDC manden sagde at jeg lå 700m fra centralen, FullRate siger 300m -
> gad vide om jeg er på den "forkerte" central og er der kun 400m mellem
> sådanne to centraler?

Jeg er selv Fullrate kunde og deres afstandangivelse da jeg bestilte var
ca. 700 meter off i forhold til det de så kunne måle da jeg kom på. Jeg bor
så vidt jeg husker fra teknikerens besøg 2700 meter fra centralen.

Så om FR's adresseopslag angiver afstanden i fugleflugt eller om den vælger
korteste rute som ikke nødvendigvis er den rute kablerne ligger langs med
ved jeg ikke - men man skal lige tage de tal fra hjemmesiden med et gran
salt. Jeg ville tro mere på teknikerens måling hvis jeg var dig :)

Jeg kan iøvrigt godt anbefale Fullrate - jeg har været hos Telia
(StofaNet), TDC Webspeed, TDC Boomtown, TDC Netexpress tror jeg nok det
hed, og Cybercity Privat, og til slut Cybercity Erhverv over de sidste 10
år ca. - og for at være helt ærlig havde jeg indtil jeg fik Fullrate fået
den suverænt bedste service/support hos TDC. Jeg synes virkelig at
fullrates supportere gør det godt. Derudover er de meget gode til at holde
en orienteret med status på igangværende opgaver via e-mail eller SMS -
hvilket jeg ikke har oplevet hos nogen af de andre udbydere. Med hensyn til
oppetidsprocent kan jeg dog ikke rigtig udtale mig endnu, men i de ca. 2½
måned jeg har været på har der ikke været problemer

/flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-08-07 21:15

mintcreation@gmail.com skriver:

> [...]
> 8mbit, skulle jeg betale 450 for at få fjernet min isdn forbindelse -
> det valgte jeg også med i min bestilling, men har det mon udslag på de

Ja....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : mintcreation@gmail.c~

Dato : 07-08-07 21:40

On 7 Aug., 22:14, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> mintcreat...@gmail.com skriver:

> Ja....
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Tak for det svar Klaus..

So bottom line:

For at få en hurtigere hastighed end 8mbit skal man have sin isdn
fjernet. Men så måler man med isdn stadigvæk installeret og fortæller
det ikke kan lade sig gøre....
Det er da Gøg og Gokke det der... Hvordan skal man så bestille det..?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-08-07 21:55

mintcreation@gmail.com skriver:

> Tak for det svar Klaus..

Velbekom.

ISDN kræver større båndbredde end almindelig telefoni. Derfor er dit
skilelfilter anderledes og den tager "lidt båndbredde" (dæmpning) fra
din DLS forbindelse.

> So bottom line:
>
> For at få en hurtigere hastighed end 8mbit skal man have sin isdn
> fjernet. Men så måler man med isdn stadigvæk installeret og fortæller
> det ikke kan lade sig gøre....

Ja, for de kan ikek måe dit kabel rigtigt før du er kommet på almindelig
telefoni. Din nabo med 20Mbit fra Fullrate har nok ikke ISDN - har jeg
ret ?

> Det er da Gøg og Gokke det der... Hvordan skal man så bestille det..?

Konvertere til almindelig telefoni og så bestille 20Mbit.

Alternativt, prøve at ringe et par gange indtil man finder en med
forstand og erfaring i den anden ende. Men de kan jo ikke love dig
noget, når din dæmpning er for stor som det er nu. Trådparret ud til dig
kan (potentielt set) være fuld af vand, selvom din nabo's ikke er.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-08-07 02:08

> Ja, for de kan ikek måe dit kabel rigtigt før du er kommet på almindelig
> telefoni.

Der er et par målingsformer der anslår kobberets længde, og ingen af dem
påvirkes af ISDN-udstyr på linjen.

Der er gæt via fugleflugt (hvor det giver sig selv), og gæt via kapacitiv
balance mellem lederne, hvilket giver en omtrentlig længde.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : mintcreation@gmail.c~

Dato : 07-08-07 22:02

On 7 Aug., 22:55, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Tak igen... jeg griber "knoglen" i morgen og får afmeldt min ISDN til
at starte med..

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-08-07 22:03

mintcreation@gmail.com skriver:

> Tak igen... jeg griber "knoglen" i morgen og får afmeldt min ISDN til
> at starte med..

Det koster så ekstra
Men det kan være at det hjælper.

Ellers må du jo på Fullrate

Fra : mintcreation@gmail.c~

Dato : 24-08-07 08:03

On 12 Aug., 21:35, Flemming Joensson <flemm...@joensson.invalid>
wrote:

> [...]
> oppetidsprocent kan jeg dog ikke rigtig udtale mig endnu, men i de ca. 2½
> måned jeg har været på har der ikke været problemer

Så er der nyt i sagen...

Jeg droppede tanken om 20mbit og besluttede at få fjernet min isdn
forbindelse en gang for alle. Hvis jeg skulle skifte udbyder senere
ville det sikkert også være nemmere uden isdn.
Det tog lidt tid at få fjernet isdn forbindelsen, lidt problemer med
at få den nye hardware o.lign. ikke nogen store problemer bare lidt
typisk TDC forretningsgang.

Så forleden dag fik jeg et svar på en af mine gamle mails, hvor der
stod at nu er jeg blevet konverteret til 20mbit....

Underligt set i lyset af alt det ovenstående.

Oh well jeg er nu på en 20mbit forbindelse, meeen den er vist ikke
helt i orden, så jeg må vist snakke med dem igen :) Lige pt. har jeg
følgende hastigheder:

TDC's egen test: 10273 kbps / 867kbps

Speedtest.net: 8035 kbps / 862 kbps (svensk server)

It-borger test: max 9.91 mbit/s - middel 9.91 mbit/s - min 9.91 mbit/s

Den sidste test ser underlig ud i mine øjne som om jeg er hardware
begrænset, der burde være nogen udsving ikke?

Jeg har et siemens SE565 modem - er det fint nok til 20mbit?

/thomas