SNMP på ZyXEL 660-D1 (Cybercity)
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-08-07 11:09

Cybercity sendte mig en ny router til afløsning for min gamle ZyXEL 650-
R31'er.

Det virker fint, bortset fra at jeg ikke kan få SNMP til at virke. Jeg
havde sat en MRTG graf til at køre på den gamle router, og det er som om
den nye router svarer på snmp (udp/161) men giver ubrugelige data.

Er der nogen, som har haft held til at bruge SNMP på ovenstående router?

Mvh. NKJensen

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 09-08-07 09:15

> [...]
> den nye router svarer på snmp (udp/161) men giver ubrugelige data.
> Er der nogen, som har haft held til at bruge SNMP på ovenstående router?

Jeg har desværre ikke løsningen på dit problem, men hvis du finder UD
af at hive fornuftig SNMP data ud af den er jeg yderst interesseret i
fremgangsmåden, da jeg selv har døjet med netop dét

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 13-08-07 11:33

Kasper S Nielsen <macsat.com@gmail.com> wrote in

> [...]
> af at hive fornuftig SNMP data ud af den er jeg yderst interesseret i
> fremgangsmåden, da jeg selv har døjet med netop dét

Jeg har en nogenlunde funktion nu. Jeg kan ikke bruge data fra PPP delen,
de data er nonsens. Men Ethernet delen giver data, der ligner den
virkelige trafik.

Web-interface åbnes.
Advanced ->
Remote MGMT ->
SNMP

Port 161

Vælg om du vil have access udefra (WAN) eller kun lokalt (LAN) eller
begge dele i drop-down boksen

(Hvis du vælger WAN, så indsæt det ene IP i verden som må læse ind som
"Selected" ellers "All".)

Get Community skal stå til "public"

Set Community skal stå til noget hemmeligt.

"Apply"

Nu kan du så scanne din router med "PRTG Traffic Grapher" under Windows
eller MRTG's "cfgmaker" under Linux.

Jeg brugte sidstnævnte og resultatet kan ses her:

http://grisen.dds.dk/mrtg/port121.ds1-troe.adsl.cybercity.dk.html

Mvh. NKJensen