Hvilken ram til Gigabyte GA-965P-DS3?
Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-08-07 21:36

Hej NG,

Jeg er ved at strikke et system sammen bestående af nedenstående

Bundkort: Gigabyte GA-965P-DS3
Grafikkort: Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
(Detailsalg)
Strømforsyning: Sea Sonic S12II-500
Kabinet: Antec Sonata III EU
CPU køler: Scythe Andy Samurai Master SCASM-1000
CPU: Core 2 Duo E6320 1.86 GHz

Jeg er dog i tvivl om hvilken type ram der vil passe bedst (har ikke
specielt megen erfaring eller viden om ram). Jeg vil helst have 2x1
gb. Hvilken type vil I anbefale? Det skal selvfølgelig være til en
overkommelig pris

Mvh
Mikael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-08-07 23:35

"Mikael Schøler" <schoeler@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

I følge Gigabytes hjemmeside understøtter den op til pc 6400 ddr 2 ram.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction925=2&Sorted925=6400&Direction1147=2&Sorted1147=1073741824&Equal20=88196&Equal31279=&Equal1372=&True28959=&Trueval28959=118452&Submit.x=17&Submit.y=3

Jeg plejer at vælge noget af det billigste.
Kingston Valueram har jeg købt flere gange med udemærket resultat, dog har
jeg ikke prøvet deres ddr 2 ram.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-08-07 08:48

Kurt B. Andersen wrote:

> Kingston Valueram har jeg købt flere gange med udemærket resultat, dog har

Jeg vil også anbefale Kingston ValueRAM.

Jesper Poulsen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-08-07 09:08

On 8 Aug., 00:35, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg plejer at vælge noget af det billigste.
> Kingston Valueram har jeg købt flere gange med udemærket resultat, dog har

Hej Kurt,

Det lyder godt. Jeg har kigget på Kingston før, men har ikke rigtig
kunne finde rundt i dem alle.

Tak for forslaget. Også til Jesper

Mikael

Fra : Hans

Dato : 08-08-07 10:35

Mikael Schøler wrote:

> Det lyder godt. Jeg har kigget på Kingston før, men har ikke rigtig
> kunne finde rundt i dem alle.
>
> Tak for forslaget. Også til Jesper

Denne type Kingston er med på listen over godkendte ram til bundkortet:

Hans

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-08-07 10:40

On 8 Aug., 11:35, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid> wrote:

> Denne type Kingston er med på listen over godkendte ram til bundkortet:
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206436
>
> Hans

Fint. Det er også præcis den jeg har fundet

Mikael

Fra : kokokokaka@gmail.com

Dato : 08-09-07 19:39

On 7 Aug., 22:35, Mikael Schøler <schoe...@gmail.com> wrote:
> [...]
> specielt megen erfaring eller viden om ram). Jeg vil helst have 2x1
> gb. Hvilken type vil I anbefale? Det skal selvfølgelig være til en

Hej Mikael..

Du skal bruge DDRII ram..

Disse ram er både gode og billige.

MVH