Andet multimedie
bentjuul 3670
Sort er ikke sort i Adobe Reader 8
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 06-08-07 15:38

Hej.
Jeg er lidt i tvivl om dette emne overhovedet passer ind i denne
gruppe eller ej, men det har trods alt noget med farver at gøre, så
jeg håber i kan hjælpe mig.

Min Adobe Acrobat Reader 8.0 kan ikke lave sort. Tidligere versioner
har ikke haft dette problem (men det var samtidig på en ældre PC).
Hverken simple tekstdokumenter, med bare ren sort tekst, eller
dokumenter med grafik eller billeder, kan lave sort.
Ved kraftig zoomen kan det ses på skærmen, og v.h.a. Photoshop har jeg
fundet ud af at sort gengives som mørkegrå med værdier på cirka 31 for
R, G og B.
Det gør i øvrigt ikke så meget på skærmen. Der ligner det stadig sort
på den hvide baggrund. Men når jeg skriver pdf'erne ud på min printer,
ja så bliver det straks noget andet. Her bliver det ganske tydeligt at
sort ikke længere er sort. Desuden bruger der skrevet ud med
farvepatronerne i stedet for den rene sorte, og det er ikke så fedt.

Kan i hjælpe? Jeg har pløjet alle settings i Acrobat readeren igennem,
uden at finde en løsning. Kan det have noget med farveprofiler at
gøre? Printeren udskriver fint ægte sort fra alle andre programmer.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : hcma

Dato : 06-08-07 18:59

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.NO_SPAM_HERE.dk> skrev i en
meddelelse news:2tbeb39eec8mtsrua97868tijlm95dpbnr@ejberg.dk...
> [...]
> uden at finde en løsning. Kan det have noget med farveprofiler at
> gøre? Printeren udskriver fint ægte sort fra alle andre programmer.

hvordan ser det ud med Adobe Digital Edition
http://www.adobe.com/products/digitaleditions/
m v h
hcma/-

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 06-08-07 20:51

On Mon, 6 Aug 2007 19:58:53 +0200, "hcma" <hcma@hcma.dk> wrote:

>hvordan ser det ud med Adobe Digital Edition
>http://www.adobe.com/products/digitaleditions/

Spændende spørgsmål. Jeg kendte ikke det program, men jeg har lige
testet og her er de selv samme pdf'er rigtigt sorte.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : hcma

Dato : 07-08-07 09:57

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.NO_SPAM_HERE.dk> skrev i en
meddelelse news:squeb3de1naft8io23fstkkgcb71q36qqq@ejberg.dk...

> Spændende spørgsmål. Jeg kendte ikke det program, men jeg har lige
> testet og her er de selv samme pdf'er rigtigt sorte.

> [...]

har ingen løsning på dit oprindelige spørgsmål ang. sort farve i Adobe
Reader, men du kunne jo benytte Digital Edition
m v h
hcma

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 07-08-07 22:22

On Tue, 7 Aug 2007 10:56:54 +0200, "hcma" <hcma@hcma.dk> wrote:

>har ingen løsning på dit oprindelige spørgsmål ang. sort farve i Adobe
>Reader, men du kunne jo benytte Digital Edition

Jeg vil i hvert fald gøre det midlertidigt, og så håbe på at Adobe får
problemet fikset med en update.
Jeg har set på Adobes brugerforum, at der er flere andre der har
farveproblemer ved udskrivning. Ikke lige med sort, men alligevel.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-07 22:08

Mikael Ejberg Pedersen skrev:

> Min Adobe Acrobat Reader 8.0 kan ikke lave sort.

Nu kender jeg ikke readeren, men har den en 'Output Preview'-funktion
som Pro-versionen, og har den mulighed for valg af farveindstillinger
inde i dens præferencer?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 09-08-07 22:20

On Thu, 09 Aug 2007 23:08:08 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Nu kender jeg ikke readeren, men har den en 'Output Preview'-funktion
>som Pro-versionen, og har den mulighed for valg af farveindstillinger
>inde i dens præferencer?

Jeg kender til gengæld ikke Pro'en, men jeg kan ikke finde noget der
minder om det, du nævner.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-07 11:50

Mikael Ejberg Pedersen skrev:

> Jeg kender til gengæld ikke Pro'en, men jeg kan ikke finde noget
> der minder om det, du nævner.

Jeg installerede Adobe Reader 8.0 på en Windows-boks på jobbet i går
og kunne heller ikke finde det. Var det i Pro-versionen, ville det
have været forholdvis nemt at løse, men det hjælper jo ikke dig ret meget.

--
Hilsen
Madsen