Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D40x eller??
Fra : Morten

Dato : 05-08-07 16:54

Hej

Jeg er så småt ved at være i markedet for et nyt digicam og har
småforelsket mig i Nikon D40x, da det tilsyneladende tager enormt gode
billeder hvis man skal tro samples sammenlignet med andre i den lavere
ende af prisskalaen. Det må gerne være et halvprof og _skal_ tage
knivskarpe billeder, ikke noget med et lille lomme el. lign der tager
billeder som om der er leverpostej på linsen.

Men må indrømme at jeg ikke er glad for Nikons valg af proprietære
batterier, solgte i sin tid mit Canon S50 og købte det specifikations-
og billedmæssigt praktisk talt identiske Canon A95 simpelthen fordi jeg
var træt af at løbe tør for strøm, lange ladetider på batteriet og jeg
kunne ikke bare have en stak opladelige AA i bæltetasken og så lade det
være tændt dagen lang uden at bekymre mig om der var strøm nok til hele
dagen. Dertil kom så at når man ikke lige havde brugt kameraet et par
måneder var batteriet halvfladt og man kunne ikke bare nuppe et frisk
fra opladeren.
Så er der nogen der ved om man kan få en "battery grip" til D40 i DK
(evt. EU netbutik?), allerhelst til AA batterier?

Har også kigget på Canon S5, for jeg har ikke umiddelbart behov for at
kunne skifte linsen og god zoom er jo heller ikke af vejen, selvom det
oftest giver lidt tønde-effekt i den brede ende af skalaen (og så bruger
den endda AA batterier). Må dog indrømme at min entusiasme dalede noget
da jeg så samplebilleder fra den. Det er da nogle uldne billeder den
tager - også sammenlignet med mit nuværende A95 (A95 har endda en fysisk
større CCD end S5).
En mulighed var også Canon G7, men lidt samme problem med batterierne og
så er der prismæssigt ikke alt langt op til Nikon D40x som umiddelbart
tager bedre billeder.

Forslag og input modtages med glæde! :)

Mvh
Morten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-08-07 17:22

"Morten" <
> Forslag og input modtages med glæde! :)
>
> Mvh
> Morten

Propritære batterier køber du på ebay, det er ganske surrealistisk
hvor billigt man kan købe dem, i forhold til katalog pris.. -max-

Fra : Morten

Dato : 06-08-07 08:20

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message

> Propritære batterier køber du på ebay, det er ganske surrealistisk
> hvor billigt man kan købe dem, i forhold til katalog pris.. -max-

Takker for tip!
Ja, det hjælper i hvert fald på noget af problemet, for herhjemme er de af
én eller anden årsag temmelig hampre i pris. Det skal jo ses i forhold til 4
stk. opladelige AA fra onkel Harald, der både er billige og holder længere
over tid. Det er nemlig først for nyligt jeg har smidt nogle af de første
NiMH ud jeg overhovedet købte (alder vel anslået 6-8 år, husker det ikke
præcist). Det skal sammenlignes med de to proprietære (et originalt og et
uoriginalt)til S50'eren. Synes de blev mærkbart ringere bare efter de 5-6
måneder jeg havde kameraet og de har ikke været i nærheden af at ramme det
antal cyklusser eller lagertid som fabrikanterne højt og helligt lover.

Mvh
Morten

Fra : PDR[2770]

Dato : 05-08-07 18:35

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> En mulighed var også Canon G7, men lidt samme problem med batterierne og
> så er der prismæssigt ikke alt langt op til Nikon D40x som umiddelbart

Du kan få batterigreb ti D40 på Ebay..
http://cgi.ebay.de/Batteriegriff-mit-2200-mAh-Akku-fuer-Nikon-D40-D40x_W0QQitemZ290145673974QQihZ019QQcategoryZ32945QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Morten

Dato : 06-08-07 08:29

> Du kan få batterigreb ti D40 på Ebay..
> [...]

Desværre er det jo ikke til AA batterier, men hvis det køre en hel dag som
som et sæt AA i A95'eren (holder virkeligt evigheder sammenlignet med det
proprietære i S50'eren) er det måske til at leve med. Så kan loddekolben vel
altid komme frem og lave så der kan sættes AA i når Li er ved at være lidt
træt.

Mvh
Morten

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-08-07 09:34

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Forslag og input modtages med glæde! :)

Du skulle sende dit indlæg i dk.fritid.foto.indkoeb hvor det retteligt hører
hjemme, og hvor du har bedre muligheder for at få svar.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Morten

Dato : 06-08-07 09:46

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> Du skulle sende dit indlæg i dk.fritid.foto.indkoeb hvor det retteligt
> hører hjemme, og hvor du har bedre muligheder for at få svar.

Beklager, var ikke klar over pågældendes eksistens. Jeg siger mange tak.
(Skal jeg se hvad det er for grupper hver gang min newsreader siger der er
nye kunne jeg jo ikke bestille andet)

Mvh
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-08-07 18:27

Morten skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Beklager, var ikke klar over pågældendes eksistens. Jeg siger
> mange tak. (Skal jeg se hvad det er for grupper hver gang min
> newsreader siger der er nye kunne jeg jo ikke bestille andet)

Nu er den gruppe ikke helt ny - så bare du checker nye grupper en
gang om året, så ville du have den med

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 08-08-07 08:54

"Morten" skrev i en meddelelse

> [...]
> småforelsket mig i Nikon D40x, da det tilsyneladende tager enormt gode
> billeder hvis man skal tro samples sammenlignet med andre i den lavere

Hej Morten

Jeg købte D40x'eren før sommerferien.

Jeg er ovenud tilfreds med billederne - og jeg er amatør med stort A.

Efterfølgende har jeg anskaffet mig et Nikor 55-200 mm., så nu synes mit
umiddelbare behov at være dækket ind.

- Jensby