forsikring
Fra : Peter Holm

Dato : 04-08-07 19:58

Hejsa

Findes der forsikringer, som dækker ved eventuelle klager fra kunder eller
fejl på udstyr der resulterer i tab?
Jeg er ofte ankermand i dagsprojekter med budget på 20-75.000kr, men ville
gå fallit, hvis en dags arbejde skulle gøres om pga. evt. fejl på mit udstyr
der havde ødelagt dagens arbejdsindsats fra teamets side.

Mvh
Peter

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-08-07 20:30

Peter Holm wrote:
> Findes der forsikringer, som dækker ved eventuelle klager fra kunder eller
> fejl på udstyr der resulterer i tab?

Ja. Der findes en del forskellige forsikringer som bruges af
virksomheder, der ønsker at forsinkre sig imod skader,d er er opstået
som følge af fejl og manger i det, de leverer. Ring til dit lokale
forsikringsselskab og spørg dem ad.

Mvh. Michael.

Fra : MAndersen

Dato : 05-08-07 10:38

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gå fallit, hvis en dags arbejde skulle gøres om pga. evt. fejl på mit
> udstyr der havde ødelagt dagens arbejdsindsats fra teamets side.

Hvis du skriver lidt mere om hvad din ydelse/produkt består af, kan det
hjælpe.

Dog kan siges, at hvis det er alm. mangelsansvar hvor udgiften består i
omlevering/omgøring får du som udgangspunkt ikke forsikringsdækning for
dette.
Skal der drages andre ind i arbejdet, kan det lade sig gøre.

MAndersen

Fra : Elmand

Dato : 05-08-07 11:07

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette.
> Skal der drages andre ind i arbejdet, kan det lade sig gøre.

Jeg har erhvervsansvarsforsikring.(naturligvis) Den dækker ikke selve det
arbejde jeg udfører.-
så som garanti o.s.v. men vælter stigen .- og jeg eller stigen beskadiger
kunden eller 3 mands ting er
dette dækket. En undtagelse er dog for vores fag - og efter aftale- hvis jeg
f.eks forbinder en motor
eller lomfur forkert, så vil dette være dækket.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 05-08-07 11:44

> [...]
> fallit, hvis en dags arbejde skulle gøres om pga. evt. fejl på mit udstyr der
> havde ødelagt dagens arbejdsindsats fra teamets side.

Lovpligtig erhvervsforsikring + produktansvarsforsikring. Tal med din
assurandør. Der kan være divergensere melle de enkelte
forsikringsselskaber.

Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
så søg det lette og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : S.Sørensen

Dato : 05-08-07 16:09

"Karsten H. (7870)" <bito@karby.dk> skrev i meddelelsen

> Lovpligtig erhvervsforsikring + produktansvarsforsikring. Tal med din
> assurandør. Der kan være divergensere melle de enkelte
> forsikringsselskaber.

Der findes ingen lovpligtige erhvervsforsikringer, ifølge min
forsikringsmand.... Men der er nogle man "skal" have, for ens egen skyld.

hilsen
Sørensen

Fra : Elmand

Dato : 05-08-07 16:44

"S.Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der findes ingen lovpligtige erhvervsforsikringer, ifølge min
> forsikringsmand.... Men der er nogle man "skal" have, for ens egen skyld.

Åh,- jow da, arbejdsskadeforsikring,hvis man har ansatte.
Venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : MAndersen

Dato : 05-08-07 19:54

"Elmand" <elmand@pc(fjern dette).dk> skrev i en meddelelse

> "S.Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> Åh,- jow da, arbejdsskadeforsikring,hvis man har ansatte.
> Venlig hilsen
> ESPERSEN EL & Antenne

Jeps, abejdsskadeforsikringen er lovpligtig, og er faktisk en
ansvarsforsikring selvom det hedder en arbejdsskadeforsikring.
Der er kun lovpligtige ansvarsforsikringer for bl.a. revisorer, advokater og
forsikringsmæglere... m.fl.

MAndersen

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 05-08-07 21:05

> [...]
> ansvarsforsikring selvom det hedder en arbejdsskadeforsikring.
> Der er kun lovpligtige ansvarsforsikringer for bl.a. revisorer, advokater og

Så kalder vi den arbejdsskadeforsikring, og den er lovpligtig. Police
tegnes gennem dit sædvanlige forsikringsselskab, og præmie Opkræves af
Forsikringsselskabet Nærsikring A/S baseret på omregnet antal
heltidsansatte.

Fra : MAndersen

Dato : 06-08-07 15:29

"Karsten H. (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tegnes gennem dit sædvanlige forsikringsselskab, og præmie Opkræves af
> Forsikringsselskabet Nærsikring A/S baseret på omregnet antal

Nu kommer det jo helt an på om man tegner arbejdsskadeforsikringen i
Nærsikring eller et andet selskab.
Jeg tror ikke Top, Codan, Tryg, If, Alm. Brand og alle de andre vil bifalde,
at præmien går til Nærsikring, hvis forsikringen er tegnet i de repektive
selskaber.
Mener bl.a. det er Thisted Amt og Købstædernes der anvender Nærsikring.

MAndersen

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 06-08-07 15:42

> [...]
> selskaber.
> Mener bl.a. det er Thisted Amt og Købstædernes der anvender Nærsikring.

Arbejdsskadeforsikring tegnes _gennem_ dit forsikringsselskab, der ikke
har noget med selve forsikringen - angivelse af medarbejdertimer og
følgende præmieindbetaling at gøre - hverken Codan eller Thisted Amt.

Det er flere år siden, at arbejdsskadeforsikring blev udskilt fra de
forskellige forsikringsselskaber.

Fra : MAndersen

Dato : 07-08-07 13:09

> [...]

KLIP

> [...]
> følgende præmieindbetaling at gøre - hverken Codan eller Thisted Amt.
>
> Det er flere år siden, at arbejdsskadeforsikring blev udskilt fra de

Arbejdsskadeforsikringen er ikke udskilt fra de forskellige selskaber.
Det er derimod sygdomsdelen som i dag for alles vedkommende ligger i en pool
ordning. Ingen forsikringsselskaber kan tegne hertil - der opkræves direkte
herfra til arbejdsgiver.
Nærsikring kan heller ikke tegne til sygdomspoolen, men er et ganske
almindeligt arbejdsskadeforsikringsselskab som Codan har, top har, tryg har
etc.

MAndersen

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 07-08-07 15:29

> [...]
> Nærsikring kan heller ikke tegne til sygdomspoolen, men er et ganske
> almindeligt arbejdsskadeforsikringsselskab som Codan har, top har, tryg har

Jeg kan kun henvise til den måde, det gennem flere år foregår i min
virksomhed. Vi udfylder et skema beskrivende forskellige grupper, og
hvor mange ansatte, der er i de forskellige grupper. Det regnes sammen
og danner grundlag for det opkrævede beløb.

Fremgangsmåden var den samme, da jeg skiftede gra Codan til Thisted
Forsikring

Fra : MAndersen

Dato : 07-08-07 15:50

> [...]

KLIP

> [...]
> danner grundlag for det opkrævede beløb.
>
> Fremgangsmåden var den samme, da jeg skiftede gra Codan til Thisted

Det er i og for sig også rigtigt, men du laver en til Thisted Forsikring
(Nærsikring) og en til Erhvervssygdomspoolen.
Ved Codan brugte du et skema direkte til Codan, og ved Thisted altså et
skema til Nærsikring.

MAndersen (tidl. 7870)

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 08-08-07 13:37

> [...]
> (Nærsikring) og en til Erhvervssygdomspoolen.
> Ved Codan brugte du et skema direkte til Codan, og ved Thisted altså et skema

Svjh blev det med Codan ændret, men det er også længe siden. Det er
måske også irelevant, da det nu nok er nopget, han skallæ spørge sit
forsikringsselskab om.