bluetooth performence
Fra : claus

Dato : 05-08-07 14:00

Hej.
Jeg har et debian etch system hvor bluetooth er sat op. Det skal bruges
til at forbinde min palm treo 680. Jeg vil overføre mps filer via
bluetooth idet jeg ikke kan få gang i hotsync kablet.
Det kører over en obex objekt push-client.
Det fungerer men det går meget langsomt. En fil på 4,6 mb tager mindst
10 minutter. Hvis jeg vil overføre flere filer af gangen går processen
somregel istå undervejs.

Er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg enten kan få dette
til at fungere bedre eller evt har alternative forslag?

Mvh Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-08-07 19:11

claus wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg enten kan få dette
> til at fungere bedre eller evt har alternative forslag?

Sluk for eventuelle WIFI enheder i umidlbar nærhed af bluetoothenhederne.
Udover det må du vidst bare leve med det. Jeg kan ikke slippe for det
tilsvarende problem med min telefon. Men datakablet på en Treo burde da
ikke være et problem at få til at fungere under Linux. Byg visor driveren
næste gang du laver kernel og brug pilot-xfer.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Claus

Dato : 07-08-07 16:59

Lasse Jensen wrote:

Men datakablet på en Treo burde da
> ikke være et problem at få til at fungere under Linux. Byg visor driveren
> næste gang du laver kernel og brug pilot-xfer.

Det er nu ikke så nemt måsker du har et forslag til at få det til at virke?

kort fortalt kan den godt finde /dev/ttyUSB1 :
sh-3.1$ sudo pilot-xfer -p /dev/ttyUSB1 -l
Password:

Listening for incoming connection on /dev/ttyUSB1...

Men den forbinder ikke.
Jeg har sørt og fundet nogle artikler om det, ganske vist ikke til debian:
http://www.clasohm.com/blog/one-entry?entry_id=12096
Hvor jeg har rette /etc/udev/rules.d som beskrevet men indtil videre uden
held.

Mvh Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-08-07 21:15

Claus wrote:

> [...]
> sh-3.1$ sudo pilot-xfer -p /dev/ttyUSB1 -l
> Password:
>
> Listening for incoming connection on /dev/ttyUSB1...

Du husker selvfølgelig at trykke hotsync på Treo'en?

Fra : claus

Dato : 08-08-07 10:42

Lasse Jensen skrev:

> Du husker selvfølgelig at trykke hotsync på Treo'en?

ja :)

Måske deres linuxversion der er lige på trapperne vil kunne køre på en
treo 680, jeg kan da håbe:

http://www.linuxdevices.com/news/NS5607883840.html

Venlig hilsen Claus