MS Windows
briani 27239
Skifte drev for dokumenter & billeder unde~
Fra : CHS

Dato : 05-08-07 23:59

Jeg har altid gerne villet have dokument og billed folderne på andre
drev end det drev, hvor OS'et ligger på - af sikkerheds og back up
mæssige årsager. Under XP fungerde det fint.

Jeg højreklikkede blot på hhv. dokument folderen og billed folderen og
valgte min anden fysiske harddisk som ny placering.

I Vista kan man gøre det samme, så alt ser lige så let ud som under XP
- MEN da jeg gjorde det så fuckede Vista helt op.

Jeg placerde billed folderen (ikke genvejen) på mit nye Raptor
harddisk drev (E) og herefter fuckede det helt op. Mappen i Vista, som
indeholder alle ens dokumenter, billeder, videoer, hentede filer (ialt
11 forskellige mapper ligger i denne folder) viste nu mit harddiske
drev E som ikon for mine billeder. Jeg tøvede herefter med at placere
mine dokumenter ovre på mit nye harddiske drev E, da det gik mindre
godt med billed folderen. Jeg prøvede at finde, hvor i Vista bruger
folderne med de forskellige mapper med dokumenter, videoer og billeder
ligger henne, men forgæves.

Jeg slettede harddisk ikonet, fordi det bare ike skulle være der
uanset, at det var billed folderen jeg kom ind i når jeg åbnede mappen
- gider ikke have mine billed folder til at ligne et harddisk drev
ikon.

Jeg er ikke helt uerfaren udi i PC, og jeg prøvede alt for at få det
nye ikon til IKKE at forestille mit E drev, når det nu skulle
forestiller billed folderen, men uden held. Slettede herefter folderen
og ville bare have mit billed folder ikon tilbage.

Prøvede at kopiere billed folderen over fra venstre kolonne i
stifinder, hvor jeg kunne se den, men fik så at vide den allerede var
der, men den var ikke vist - der var de 10 andre under foldere
(hentede filer, dokumenter.video, musik etc.) men INGEN billed folder
at se. Der er IKKE tale om genveje - der er inge lille pil ud for
ikonerne, så ville ikke have et billed folder genvej, men den ÆGTE
vare tilbage igen. Syntes det er lidt mystisk, at noget så enkelt ikke
lader sig gøre uden irriterende små problemer, som bare ikke burde
forekomme.......

Har aldrig haft sådanne problemer i XP. Den fuckede ganske enkelt op
og det mystiske var, at jeg kunne se billed folderen i stifinder under
stien i venstre kolonne i stifinder i Vista, men gik jeg ind, så var
billed folderen der ikke. Hver gange jeg prøvede at kopierer den
billedfolder, jeg kunne se over, så fik jeg at vide den var der
allerede, men jeg kunne intet se - kun de 10 andre folderen i mappen.

Nu bliver jeg stædig - selvom det er lille detalje, så VIL jeg have
noget så enkelt i orden, så jeg lavede gud hjælpe mig en "System
restore" og fik så pludselig min billed folder tilbage (IKKE en
genvej). men sammen med dette kunne jeg pludselig se de 3 andre billed
foldere (som genveje) , jeg havde kopieret over i medie mappen - dem
så jeg heller ikke før, jeg lavede system restoren - så Vista fucker
altså op her også......

Jeg har valgt at droppe at placere mine medie filer (dokumenter, musik
og billeder etc.) på andet drev end mit C: Sustem drev og tager nu
bare en kopi back up af hele medie folderen hver uge over på min
anden fysiske disk, E:. Men det burde altså ikke være forbundet med
fejl at skifte drev placering for sine vigtige dokumenter og
billeder......

Har I andre oplevet magen til dette ?

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 07-08-07 09:23

CHS frembragte:
> [...]
>
> I Vista kan man gøre det samme, så alt ser lige så let ud som under XP
> - MEN da jeg gjorde det så fuckede Vista helt op.

SNIP

> Har I andre oplevet magen til dette ?
>
> Venlig hilsen/Best regards
> CHS

Jeg ved ikke hvad du og jeg har gjort forskelligt, men jeg sidder på
LAN med egen DC, og jeg kunne uden besvær ændre Dokumentfolder til en
placering under HOME. Billedfolderen er også omdirigeret uden
problemer, så jeg har svært ved genkende dine kvaler. Bruger Vista
Ultimate.

...::JMJ::..

Fra : CHS

Dato : 07-08-07 13:07

On Tue, 07 Aug 2007 10:23:24 +0200, ..::JMJ::.. <kaliffen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>placering under HOME. Billedfolderen er også omdirigeret uden
>problemer, så jeg har svært ved genkende dine kvaler. Bruger Vista

Tak for svar.....trods alt - selvom det ikke hjalp mig meget :)

Tror bare ind imellem Vista ikke opfører sig som et helt gennemtestet
gennemprøvet OS.....dem det kommer vel langsomt med Service pack 1 og
2 - ligesom det gjorde med Win Xp Pro !