MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Explorer går hele tiden ned
Fra : Kim2000

Dato : 04-08-07 11:16

Efter et virusangreb er min explorer blevet helt vildt ustabil, Explorer 7
er geninstalleret og da jeg valgt at reparerer WindowsXP har den
tilsynlagdende gjort dette, men det hjælper nu ikke helt vildt.

Der starter et lille program der hedder iexplorer.exe, hvilket jeg går udfra
er explorer. Hvis man lukker explorer, bliver den dog hængende og
efterhånden er der 4-6 iexplorer.exe

Derudover crasher exploreren hele tiden, men der er ikke rigtig noget
mønster, eb.dk er møgustabil, BT er ikke helt så ustabil, men på et
tidspunkt går det ned.

Specielt hvis der åbner sig et nyt vindue.

Jeg har tænkt jeg kunne hente firefox for at se om det var explorer eller
windows, men det er ikke lykkes at hente den ned, fordi internettet går ned.

hvis jeg åbner denne computer går systemet ikke ned, kun når jeg rammer
nettet og Outlook er klippestabilt som det altid har været, men jeg kan ikke
følge et link uden at computeren låser, først når jeg så går ind og lukker
iexplorer.exe kan jeg computeren køre videre.

Systemet XP, 1024 mb ram, 4.5 duel core cpu

Nogle der har forslag til hvad jeg gør?

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : kep

Dato : 04-08-07 12:57

> [...]
> lukker iexplorer.exe kan jeg computeren køre videre.
>
> Systemet XP, 1024 mb ram, 4.5 duel core cpu

Hej
Prøv at scanne med SUPERAntiSpyware
http://www.superantispyware.com/

Hent CCleaner til at rydde med
http://www.ccleaner.com/download/

Og du har foretaget reparationen korrekt ?
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

kep

Fra : Kim2000

Dato : 04-08-07 16:07

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Hej
> Prøv at scanne med SUPERAntiSpyware
> http://www.superantispyware.com/

Heller ikke, den fandt 2 trojanere, der gemte sig i Microsoft fælles filer,
åbenbart har McAfee ikke kunne klare det, lidt skuffende i betragtningen af
jeg pungede 500 kroner ud for det program, der har modtaget rigtig mange
priser. Lige nu ser det ud til at alt virker som det skal, jeg kan følge et
link fra Outlook og exploreren er ikke gået ned.

> Hent CCleaner til at rydde med
> http://www.ccleaner.com/download/

Nej, den er ved at hente den ned nu.

> Og du har foretaget reparationen korrekt ?
> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Jeps, selvom jeg synes det er en tåbelig måde, så er det den samme jeg altid
har fået at vide man skal gøre det på.

mvh
Kim

Fra : tp

Dato : 06-08-07 20:52

> Derudover crasher exploreren hele tiden, men der er ikke rigtig noget
> mønster, eb.dk er møgustabil, BT er ikke helt så ustabil, men på et
> tidspunkt går det ned.

ved ikke om du kan bruge det til noget, men på min vista business brager
Internet explorer ned konstant med mindre jeg disabler adobe flash
(funktioner/internetindstillinger/programmer/administrer). Gør jeg dette
går den aldrig ned....