Kan nogen forklare på dansk hvordan man po~
Fra : Autocadster

Dato : 04-08-07 13:04

Kan nogen forklare på dansk hvordan man portforwarder, gerne skåret
lidt ud i pap

Har en Linksys WRT54G router og kører med Windows XP Pro

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-08-07 13:49

Autocadster <autocadster@gmail.com> skrev 2007-08-04:
> Kan nogen forklare på dansk hvordan man portforwarder, gerne skåret
> lidt ud i pap

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/BitTorrent.htm

tHOMAS
--
Mac OS X. Because making Unix user-friendly is easier than debugging Windows.

Fra : Autocadster

Dato : 04-08-07 13:57

Thomas S. Iversen udtrykte præcist:

> http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/BitTorrent.htm

Ikke meget dansk over det, har i øvrigt prøvet at følge den vejledning,
men har ikke fået det til at virke... mon jeg gør noget forkert

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-08-07 14:23

Autocadster <autocadster@gmail.com> skrev 2007-08-04:
> Thomas S. Iversen udtrykte præcist:

> Ikke meget dansk over det, har i øvrigt prøvet at følge den vejledning,

Av ja. Det så jeg lige.

Men det er så simpelt som det ser ud.

fra port (eks: 22 for ssh)
til ip (eks: 192.168.1.2)
til port (eks. 22 for ssh)

> men har ikke fået det til at virke... mon jeg gør noget forkert

Kan ske

Du kan jo starte med at se om du kan connecte til applikationen på en
given port

zensonic@localhost$ telnet 192.168.1.2 80
Trying 192.168.1.2...
Connected to 192.168.1.2.
Escape character is '^]'.
^]
telnet>

Så jeg ved min webserver kører. Nu prøver jeg så lige udefra:

zensonic@www$ host zensonic.dk
zensonic.dk A 194.255.246.20
zensonic@www$ telnet 194.255.246.20 80
Trying 194.255.246.20...
Connected to 194.255.246.20.
Escape character is '^]'.
^]
telnet>

Det vil også virke med telnet mod en hel del andre applikationer.

Thomas
--
Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-08-07 15:31

Autocadster skrev:
> Thomas S. Iversen udtrykte præcist:

> Ikke meget dansk over det, har i øvrigt prøvet at følge den vejledning,
> men har ikke fået det til at virke... mon jeg gør noget forkert

Har du sat fast (static) IP som det foreslås i vejledningen?

Linket peger på denne vejlendning
http://portforward.com/networking/static-xp.htm
og den er desværre heller ikke dansk.

/A

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-08-07 04:32

Autocadster wrote:
> Kan nogen forklare på dansk hvordan man portforwarder, gerne skåret
> lidt ud i pap

Ja...

> Har en Linksys WRT54G router og kører med Windows XP Pro

Hmmm... Det letteste ville være at fortælle hvilke porte der skal
forwardes og hvor de skal forwaredes til, så skal jeg nok forklare
hvordan det gøres.

Jesper Poulsen

Fra : Autocadster

Dato : 05-08-07 10:24

Jesper Poulsen skrev:

> Ja...

> Hmmm... Det letteste ville være at fortælle hvilke porte der skal forwardes
> og hvor de skal forwaredes til, så skal jeg nok forklare hvordan det gøres.

Kan du ikke smide mig en mail, så vi kan tage den over privat linje...
det er vel ikke smart at fortælle her hvilke porte man åbner for, eller

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-08-07 21:13

Autocadster wrote:

> Kan du ikke smide mig en mail, så vi kan tage den over privat linje...
> det er vel ikke smart at fortælle her hvilke porte man åbner for, eller

Det er vel irrelevant sålænge man ved hvilke programmer der lytter på
portene.

Hvis jeg ikke forklarer dig det her, så kan det heller ikke hjælpe en
anden der står med samme problem.

Jesper Poulsen

Fra : NoOne

Dato : 06-08-07 10:27

Danske guides til "port-forwardning" ;)

http://piratgruppen.org/spip.php?rubrique2#Routere

RaZoR :)

Fra : Autocadster

Dato : 06-08-07 18:55

None formulerede mandag:
> Danske guides til "port-forwardning" ;)
> http://piratgruppen.org/spip.php?rubrique2#Routere

Puha det holdt hårdt, men efter at have prøvet en snart 50x og læst det
fra dit link, tja så er den i vinkel tak for hjælpen til alle ^^

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Desserten

Dato : 05-08-07 16:30

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan nogen forklare på dansk hvordan man portforwarder, gerne skåret lidt ud i pap
>
> Har en Linksys WRT54G router og kører med Windows XP Pro

Eftersom du søger hjælp her til at "åbne" porte så regner jeg med at svaret på mit
spørgsmål ovre i dk.edb.system.ms-windows er : Nej jeg har ikke åbnet de porte mit
program skal bruge..........

PS. Det havde klædt dig at fuldføre din oprindelige tråd og svare de mennesker der prøver
at hjælpe dig

Fra : Autocadster

Dato : 05-08-07 18:55

> Eftersom du søger hjælp her til at "åbne" porte så regner jeg med at svaret
> på mit spørgsmål ovre i dk.edb.system.ms-windows er : Nej jeg har ikke åbnet
> de porte mit program skal bruge..........

Det ved jeg ikke, for hvis jeg kobler op til en anden server på nettet
der bruger min aktuelle port, ja så er den god nok

> PS. Det havde klædt dig at fuldføre din oprindelige tråd og svare de
> mennesker der prøver at hjælpe dig

Sorry... men mangler akut hjælpen og derfor spurgt i 2 relevante
grupper

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620