Egen router på cybershitty solo ?
Fra : Guru

Dato : 03-08-07 22:00

Jeg skal hjælpe en ven som har Cybershitty Solo med at få spark i hans
P2P fildeling og så skal vi sætte en FTP server op på hans cybershitty
forbindelse.
Så vidt jeg ved, så er der indbygget ADSL modem i den Zyxel router han
fik fra Cybershitty. Han har købt en gamerouter D-link DGL-4300 (tror
jeg den hedder), og kan den sættes i røven på Zyxel'en fra Cybershitty,
eller hvordan griber vi det an ?
Kan egen router køre direkte på Cybershitty kobberet ?
Og er det ægte statisk IP man får, så man kan køre egne servere (ftp,
www, dns, proxy, osv) ?

De bedste hilsener til Jer

Fra : Nicolai

Dato : 03-08-07 23:05

"Guru" <.@.> skrev i en meddelelse news:f905ie$vk2$1@aioe.org...

> P2P fildeling og så skal vi sætte en FTP server op på hans cybershitty

De er os som er blevet bollet i røven af TDC gennem mange monopol år, er
lykkelige for alle firmaer som stiller konkurrende produkter på markedet.

> [...]
> fra Cybershitty. Han har købt en gamerouter D-link DGL-4300 (tror jeg den
> hedder), og kan den sættes i røven på Zyxel'en fra Cybershitty, eller

Normalt sådan man gør.

> Kan egen router køre direkte på Cybershitty kobberet ?

Sikkert ikke, hvilken type forbindelse er det?

> Og er det ægte statisk IP man får, så man kan køre egne servere (ftp, www,
> dns, proxy, osv) ?

Hvad er en uægte statisk IP?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-08-07 00:03

Guru <.@.> crashed Echelon writing news:f905ie$vk2$1@aioe.org:

> [...]
> fik fra Cybershitty. Han har købt en gamerouter D-link DGL-4300 (tror
> jeg den hedder), og kan den sættes i røven på Zyxel'en fra Cybershitty,

Ja du kan sætte den bagved som Nicolai skriver, men husk at forbindelsen er
ikke stærkere end det svageste led. Så hvis du forventer bedre performance
opnår du intet ved at sætte en ekstra router på. Antallet af sessioner skal
blot igennem endnu en router.

> Kan egen router køre direkte på Cybershitty kobberet ?

Ja der findes mange routere med indbygget ADSL modem.

> Og er det ægte statisk IP man får, så man kan køre egne servere (ftp,
> www, dns, proxy, osv) ?

cc leverer en statisk IP-adresse, ja. Det kunne du iøvrigt osse læse på CCs
hjemmeside.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 04-08-07 00:45

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja der findes mange routere med indbygget ADSL modem.

Ja, men jeg tror nu han mente den Gamerouter han omtalte og uden at jeg har
tjekket den, så tvivler jeg på den kan. :)

nicolai

(og så tjekkede jeg den alligevel lige hurtigt på edbpriser, og det har den
ikke.)

Fra : Ab

Dato : 04-08-07 08:49

"Nicolai" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> nicolai
>
> (og så tjekkede jeg den alligevel lige hurtigt på edbpriser, og det har
Hans router kan ikke bruge, den skal understøtte pppoa

Jeg har en linksys wag200g til at køre på en solo 20/1 uden problemer, så
det var en løsning :)

-Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-08-07 12:04

"Ab" <ab@ab.ab> crashed Echelon writing

> Hans router kan ikke bruge, den skal understøtte pppoa
>
> Jeg har en linksys wag200g til at køre på en solo 20/1 uden problemer,
> så det var en løsning :)

Nu spurgte OP om den skulle i røven af Zyxelen, og ja det skal den.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ab

Dato : 04-08-07 16:51

> "Ab" <ab@ab.ab> crashed Echelon writing

> Nu spurgte OP om den skulle i røven af Zyxelen, og ja det skal den.
>
> --
> Bjarke Andersen

han spurgte om begge dele, og dobbelt router løsning kommer der efter min
mening ikke noget godt ud af.

-Allan

Fra : Guru

Dato : 11-08-07 10:23

Bjarke Andersen wrote:

> cc leverer en statisk IP-adresse, ja. Det kunne du iøvrigt osse læse på CCs
> hjemmeside.

Så vidt jeg har fået fortalt så vil CC ikke benævne det "statisk IP" men
kalder det fast IP fordi man får samme DHCP IP altid, men det er ikke en
statisk IP i fagsprog, fordi det ikke er et /30 net hvor der kan køres
VPN. Vil nogle be- eller afkræfte dette, for tumperne hos CC har slet
ikke forstand på netværk og aner intet om de produkter de sælger ?

Den D-link router som skal erstatte CC´s ZyXel har en valgbar option
hvor en af mulighederne for internet type er: PPPoE, static IP, Dynamic
IP, mv.
Vil vi kunne få forbindelse helt uden CC´s router ved at vælge PPPoE i
D-link routeren ?

Vil nogen iøvrigt fortælle alt det som CC undgår at fortælle om deres
solo produkt. Kan der køres en Windows server med egen mail, ftp, news,
mv. (servere) på solo ?

Er pingtiderne ok til online spil mv. ?

Kan newsserveren anvendes til feeds af hamster, er den komplet og ok
retension, og er de binære multipartfiler komplette ?

PS jeg frabeder mig inkompetente svar, så hellere intet svar

Guru

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-08-07 10:37

Guru wrote:
> Er pingtiderne ok til online spil mv. ?

Jeg har CC's Soloweb 8032/768. Med deres egen ZyXEL Prestige 20602R-61 er
pingtiderne fine til online spil.

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-08-07 16:09

Guru wrote:

> Kan egen router køre direkte på Cybershitty kobberet ?
> Og er det ægte statisk IP man får, så man kan køre egne servere (ftp,
> www, dns, proxy, osv) ?

Ja. Jeg kører med en Cisco 857W - det kører fint. Du skal blot have en
router, der understøtter adsl og pppoa (ppp over atm).

Ja, du får statisk IP. Hvis ikke en er nok, kan det tilkøbes - det
hedder Global IP +

--
Ole Hansen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-08-07 11:43

"Guru" <.@.> skrev i meddelelsen news:f905ie$vk2$1@aioe.org...
> [...]
> Kan egen router køre direkte på Cybershitty kobberet ?
> Og er det ægte statisk IP man får, så man kan køre egne servere (ftp, www,

I dit korte indlæg nåede du at skrive Cyber(shitty) 6 gange incl.
overskriften. Jeg har haft Cybercity i 2½ år nu og der har stort set ikke
været et nedbrud, så jeg kan ikke nikke genkendende til din ret usmagelige
betegnelse for udbyderen. Nok om det. :)

Nåh tilbage til dit spørgsmål:
- Jeg anvender den medfølgende router og efter dén sidder der en Linksys
router som er forbundet LAN. Linksys'en står på den måde som et slags
accespoint og det virker upåklageligt. Cybercity routeren styrer alle
adgange og jeg har tilkoblet en bærbar, 2 stationære, xbox, xbox360 samt en
Synology NAS.

Jeg kører ftp, newsleecher og andre fildelingsprogrammer uden problemer.

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-07 14:59

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@FJERNitFjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> været et nedbrud, så jeg kan ikke nikke genkendende til din ret usmagelige

Samme her, jeg valgte bare at ignorere barnligheden

nicolai

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-08-07 15:12

"Nicolai" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> "Jesper Laursen" <jesper.laursen@FJERNitFjern.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her, jeg valgte bare at ignorere barnligheden

Jeg vil heller ikke gå til "angreb" på spørger, men et sobert sprog skader
vel aldrig. :)

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-07 20:32

> Jeg vil heller ikke gå til "angreb" på spørger, men et sobert sprog skader
> vel aldrig. :)

Næ, tværtimod. Der er sikkert større chance for at få hjælp.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-07 20:40

Jesper Laursen wrote:
> [...]
> et slags accespoint og det virker upåklageligt. Cybercity routeren
> styrer alle adgange og jeg har tilkoblet en bærbar, 2 stationære,

Hvilken Linksys bruger du? Jeg har overvejet om en Linksys WRT54GL kan
bruges som trådløs (accesspoint??) efter Cybercity's ZyXEL Prestige
2602R-61? ZyXEL routeren bruges også til IP-telefoni.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-08-07 21:16

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken Linksys bruger du? Jeg har overvejet om en Linksys WRT54GL kan
> bruges som trådløs (accesspoint??) efter Cybercity's ZyXEL Prestige
> 2602R-61? ZyXEL routeren bruges også til IP-telefoni.

Jeg har en WRT54GL, som er modificeret med Tomato firmware. Det virker
upåklageligt.

Hos mig er det bygget op på følgende måde:

Til Cybercity's Zyxel 2602R-61 er tilsluttet :
Linksys Routeren
Telefonien (Selvfølgelig)
Xbox360
Xbox

Linksys'en kører så som "accespoint" - altså det vil sige at Zyxel'en stadig
står som gateway og tildeling af IP-adresser.
Til Linksys'en er koblet følgende:
Bærbar pc (trådløs)
Stationær pc (kablet)
Knægtens pc (trådløs)
Synology DS-106e (med tilkoblet USB printer, som virker på alle
computere)
HP printserver med en HP laserprinter bagefter.

Systemet virker glimrende, og jeg kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst
har genstartet nogle af routerne. Jeg dowloader lystigt via nyhedsgrupper
både fra den bærbare og den stationære. Selv den bærbare på det trådløse
kører rigtig godt.
Ligeledes har enkelte adgang til FTP på Synology og den kører ligeledes den
indbyggede photostation.

Pyha en smøre... spørg endelig hvis du har flere spørgsmål.

Kort sagt så står Zyxel routeren for tildeling af adresser samt gateway for
alle enheder.Flere af enheder har jeg selv tildelt adresser, for at have
lidt "system" i det. :)

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-07 21:35

Jesper Laursen wrote:

> Jeg har en WRT54GL, som er modificeret med Tomato firmware. Det virker
> upåklageligt.

Fino

> Hos mig er det bygget op på følgende måde:
>
> Til Cybercity's Zyxel 2602R-61 er tilsluttet :
> [...]

Jeg har 1 LAN, 1 DSL samt 2 Phone porte på min ZyXEL. Du har en switch
koblet til LAN? Hvor du tilslutter Linksys, Xbox360 samt Xbox? Eller er din
ZyXEL anderledes?

> Linksys'en kører så som "accespoint" - altså det vil sige at Zyxel'en
> stadig står som gateway og tildeling af IP-adresser.

Jeg har ikke praktisk erfaring med Linksys routere, men accespoint er noget
man vælger i routerens opsætning i stedet for DHCP? Er der andet der skal
ændres i opsætningen?

> [...]
> bærbare på det trådløse kører rigtig godt.
> Ligeledes har enkelte adgang til FTP på Synology og den kører

Lyder godt

> [...]
> gateway for alle enheder.Flere af enheder har jeg selv tildelt
> adresser, for at have lidt "system" i det. :)

Tildeling af adresser er ikke noget jeg har fiflet med endnu, men det kan
jeg jo lære hen ad vejen. Kan godt se pointen i det, hvis man har mange
enheder tilsluttet

Fra : Jesper Laursen

Dato : 06-08-07 09:05

> Jeg har 1 LAN, 1 DSL samt 2 Phone porte på min ZyXEL. Du har en switch
> koblet til LAN? Hvor du tilslutter Linksys, Xbox360 samt Xbox? Eller er
> din ZyXEL anderledes?

OK.. så er min Zyxel måske ikke lige præcis dét nummer. Jeg har 4 LAN porte
på den.
Den hedder Prestige 2602H-61C

> Jeg har ikke praktisk erfaring med Linksys routere, men accespoint er
> noget man vælger i routerens opsætning i stedet for DHCP? Er der andet der
> skal ændres i opsætningen?

Jeg har bare frakoblet DHCP og WAN på Linksys'en.

> Lyder godt

> Tildeling af adresser er ikke noget jeg har fiflet med endnu, men det kan
> jeg jo lære hen ad vejen. Kan godt se pointen i det, hvis man har mange
> enheder tilsluttet

Det er såmænd bare at sætte sig ned og lave en oversigt over enhederne og
derefter tildele dem adresser i Zyxel'ens range. Så kører det.

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-08-07 09:56

Jesper Laursen wrote:
> OK.. så er min Zyxel måske ikke lige præcis dét nummer. Jeg har 4 LAN
> porte på den.
> Den hedder Prestige 2602H-61C

Jeg har en ZyXEL Prestige 2602R-61, og regner ikke med du vil bytte

> Jeg har bare frakoblet DHCP og WAN på Linksys'en.

Ok. Min manglende praktiske erfaring spiller ind her.

> Det er såmænd bare at sætte sig ned og lave en oversigt over
> enhederne og derefter tildele dem adresser i Zyxel'ens range. Så
> kører det.

Jeg regner også med at jeg hurtigt finder ud af det, når/hvis jeg får brug
for det.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 06-08-07 10:34

> Jeg har en ZyXEL Prestige 2602R-61, og regner ikke med du vil bytte

Hehe... Fint forslag. Alternativt kan du vel ringe til CC og få sådan en
router istedet. Den koster vistnok lidt leje hver måned.

> Ok. Min manglende praktiske erfaring spiller ind her.

Det lærer man hurtigt ved at prøve sig frem.

> Jeg regner også med at jeg hurtigt finder ud af det, når/hvis jeg får brug
> for det.

Du vil helt sikkert blive glad for et netværk, hvor alt er forbundet. Jeg
hiver tit musik/film ned fra NAS'en til min Xbox og afspiller medierne dén
vej igennem.

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-08-07 11:02

Jesper Laursen wrote:
> Hehe... Fint forslag. Alternativt kan du vel ringe til CC og få sådan
> en router istedet. Den koster vistnok lidt leje hver måned.

Jeg har egentlig ikke brug for så mange ekstra porte. Linksys'en alene giver
mig jo tre ekstra.

> Det lærer man hurtigt ved at prøve sig frem.

Jeg læser heller ikke altid manualen

> Du vil helt sikkert blive glad for et netværk, hvor alt er forbundet.
> Jeg hiver tit musik/film ned fra NAS'en til min Xbox og afspiller
> medierne dén vej igennem.

Når jeg har fået det op at køre, finder jeg nok også på nye muligheder