CMS system med php ??
Fra : Dion Pedersen

Dato : 04-08-07 21:34

Hej, jeg er interesseret i sourcecode til et php system hvor man
har mulighed for at oprette sider via et slags CMS system..

gerne hvor man bruger en slags html forms og så på en måde får
lavet et "statisk" output af dette som så kan ses på websitet...

er det muligt at lave hvis ja hvordan ??

jeg har set nogen rigtige cms systemer hvor det faktisk lignede
en form for word program hvor man kunne sætte skriftfarve osv
på....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-08-07 15:35

> jeg har set nogen rigtige cms systemer hvor det faktisk lignede
> en form for word program hvor man kunne sætte skriftfarve osv
> på....

De CMS-systemer, jeg har hørt om, kører på PHP.
Det gælder:

Joomla (
http://joomla.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=84 )
PostNuke
(http://www.xaraya.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=244
)
Typo3 ( http://www.typo3.dk/index.php?id=51 )

Joomla har i hvert fald en teksteditor a la dét, du efterspørger.