Konverter Fil navne til volapyk
Fra : Heylow

Dato : 04-08-07 21:01

Hej

Jeg har nogle film på min hjemmeside som jeg ikke vil have folk
skal kunne se adressen til dem. Så jeg har brug for noget som i
HTML' en er ren volapyk(md5, base64), men at videoerne stadig
virker. Mine videoer har forskellige fil formater, e.g. .flv,
..wmv, .rm, osv. Jeg vil helst have er eller andet kode hvor jeg
bruger ren PHP med embed taggen, altså helst ingen eksterne flash
filer som klarer(ikke god til flash).

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 04-08-07 22:54

Hej

Ved ikke hvordan dit system er sat op. men du har vel en id som dine film
bliver hentet fra?
istedet for dette 'id' kan du lave et id med md5 eller base64 alt efter hvad
du bedst kan lide.
fx hvis din URL forespørgsel til filmen ser sådan
ud:www.blabla.dk/index.dk?name=navn&id=id

Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 04-08-07 22:59

Hej

[...]

Kan du vælge at lave din navn faktor om til md5 og stadig holde på din id.

Og når du så skal hente mysql kan du gøres ved:

SELECT * FROM `movies` WHERE `id` = '.$id.' AND MD5(`name`) = \''.$navn.'\'
LIMIT 1;

Så sikre du dig for at navnets md5 passer med den der bliver angivet i din
URL forespørgsel.

Undskyld for repaste..

Hilsen Jesper Lindstrøm Nielsen.

Fra : Heylow

Dato : 06-08-07 16:46

Jesper Lindstrøm Nielsen" hotmail.com@tele2.dk> wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php: