Fra TDC Bredbånd til Cybercity Solo - Er d~
Fra : --

Dato : 04-08-07 18:10

Hej med jer,

Jeg har i øjeblikket TDc Bredbånd 4096/512 samt TDc Fastnet med den
store rabataftale.

Det hele kører jo godt og stabilt og det har det gjort i flere år. Så
kvaliteten er der intet at udsætte på, men det er der efterhånden nok
med prisen. Fx kan jeg se, at jeg hos Cybercity kan få 5 megabit ned
og 512kb op samt fri telefoni for en pris der betyder, at jeg vil
spare 2368 kroner om året i forhold til min nuværende aftale med TDC.

Og når vi begynder at tale om besparelser i tusindkronersklassen, så
kan selv jeg formentlig flyttes. Men inden jeg foretager mig noget,
har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen af jer kunne have
lyst til at besvare:

1. Når man er vant til den høje stabilitet og kvalitet på TDC's
internet, kan man så leve med Cybercity? Er deres kvalitet
sammenlignelig med TDC's, eller er jeg bedst tjent med at blive hvor
jeg er og betale hvad det koster?

2. Hvordan er Cybercitys telefoni. Jeg har hørt noget IP-telefoni, der
lyder som en hårdt komprimeret mp3-fil, og en sådan kvalitet kan jeg
naturligvis ikke leve med. Har Cybercity i øvrigt en telefonsvarer,
ligesom man kender det fra TDC's Beskedsvar? Jeg kan ikke finde noget
om det på Cybercitys hjemmeside, men derfor kunne de jo godt have det
alligevel.

3. Jeg har aldrig prøvet at skifte internetudbyder, så jeg har ikke
nogen fornemmelse af, hvor smertefrit noget sådant kommer til at
foregå. Vil det være en glidende overgang, ligesom når man fx skifter
mobilselskab, eller skal jeg indstille mig på noget tid uden net? Jeg
tør næsten slet ikke tænke den tanke.

På forhånd mange tak for jeres svar.

Fra : REH

Dato : 04-08-07 20:02

"--" <-@-.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> foregå. Vil det være en glidende overgang, ligesom når man fx skifter
> mobilselskab, eller skal jeg indstille mig på noget tid uden net? Jeg

Hvad er 2368 kroner i vores dage(pocket_money),jeg betaler gerne det tdc
tager,8/2 mbit 599-kr.Og så er man da sikker på der er noget der hedder
kundeservice.
Men det er selvfølgelilg mine 2 cent.

Fra : ebbe

Dato : 04-08-07 21:34

REH wrote:
> [...]
>>

> Hvad er 2368 kroner i vores dage(pocket_money),jeg betaler gerne det
> tdc tager,8/2 mbit 599-kr.Og så er man da sikker på der er noget der

Jeg er blevet svigtet af tdc på essentielle tidspunkter (har fx. aldrig
oplevet dem lave en flytning uden alvorlige missere) tit nok til at jeg ikke
kan bruge dem til noget seriøst.
Og deres produkter i bondefangeri-afdelingen (forbrugssafregnet bredbånd
fx.) er i sig selv nok til at jeg ikke kan anbefale dem til nogen.

Selv med lavere priser hos tdc end hos konkurrenterne ville jeg foretrække
min nuværende løsning. Jeg gider ikke på karruseltur i tdc's telefon-jungle
hver gang der skal ændres noget.

Samtidig er ejerforholdene og selskabets fremtidsudsigter efterhånden så
spegede at tilliden heller ikke i den retning bør være ubetinget.

Jeg har i dag en telefoni-løsning der nogenlunde svarer til den cybercity
udbyder, og lyden er som den er i en almindelig fastnet-telefon
--
bare min tiøre

ebbe

Fra : --

Dato : 18-08-07 16:46

On Sat, 4 Aug 2007 21:02:07 +0200, "REH" <basse@c.dk> wrote:

> [...]
>>

>Hvad er 2368 kroner i vores dage(pocket_money),jeg betaler gerne det tdc
>tager,8/2 mbit 599-kr.Og så er man da sikker på der er noget der hedder

Jeg giver dig fuldstændig ret! Efter grundigt at have overvejet sagen,
er jeg kommet frem til, at jeg naturligvis ikke skal skifte. Jeg vil
alligevel ikke kunne leve med et så skrabet abonnement som Cybercity
og flere af de andre billige tilbyder.

TDC koster penge, indrømmet, men så ved man til gengæld også, at
kvaliteten er i orden. Min internetforbindelse hos TDc er så stabil,
og der er så meget tryk på, at når jeg måler hastigheden, så får jeg
somme tider resultater, som endda ligger lidt over de maksimale
værdier, TDc selv angiver. Så hvis jeg fik en forbindelse hos en af de
andre udbydere, som blot var en lille smule ustabil, ville jeg jo
straks fortryde. Og selv om jeg ikke bruger fastnettet helt så meget,
så er det jo godt, at det bare virker, i modsætning til hvad man ofte
hører om IP-telefoni.

så jeg bliver hvor jeg er med glæde!

Fra : ebbe

Dato : 20-08-07 08:08

-- wrote:

> [...]
> straks fortryde. Og selv om jeg ikke bruger fastnettet helt så meget,
> så er det jo godt, at det bare virker, i modsætning til hvad man ofte

Have a beautifull accident.
TDC har aldrig haft løsninger, der berettiger til deres gode rygte!
Ikke alene koster de penge, men kvaliteten når det kniber hænger sjældent
sammen med prisen.

Sig mig, er den her tråd skjult reklame?
--
ebbe

Fra : --

Dato : 20-08-07 21:28

On Mon, 20 Aug 2007 09:07:39 +0200, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
wrote:

> [...]
>sammen med prisen.
>
>Sig mig, er den her tråd skjult reklame?

Hej Ebbe,

Der er i hvert fald ikke tale om skjult reklame fra min side. Jeg har
ikke andet med TDC at gøre end at jeg er kunde.

Til gengæld er jeg en netafhængig for hvem oppetid er uhyre vigtig.
Hvis nettet er nede, går jeg ikke i panik, jeg bliver bare desperat.

Jeg kunne sgu godt tænke mig, at TDC's priser var lavere. Ganske vist
sætter de priserne ned fra tid til anden, men det går meget langsomt.
Jeg er også helt bevidst om, at det er firmaer som Fullrate og andre,
som jeg kan takke for, at TDC overhovedet er begyndt at pille ved
priserne. Men til gengæld er det jo også firmaer som Fullrate, der til
stadighed bliver klaget over i nyhedsgrupperne, så der er vel ikke
noget at sige til, at jeg er tøvende overfor at skifte, når jeg har
noget, som virker. Det var derfor det kunne have været interessant for
mig at høre, om nogen havde foretaget dette skift fra TDC, og hvordan
de ville sammenligne kvaliteten.

Fra : ebbe

Dato : 21-08-07 00:20

> [...]
> noget, som virker. Det var derfor det kunne have været interessant for
> mig at høre, om nogen havde foretaget dette skift fra TDC, og hvordan

Så er jeg nok ikke den rette at lytte til, jeg er 'flygtet' fra tdc på grund
af kvaliteten.
Hvis prisniveauet havde afspejlet en høj kvalitet, hvde jeg såmænd nok været
kunde der i dag.
Men specielt i forbindelse med flytninger har der været tale om nærmest
mareridtagtige fejl.
En flytning er bekræftet og intet sker. En anden flytning : snakke med 14
forskellige afdelinger (bare fordi der var både tdc og cybercity på samme
kobber) inden jeg må opgive og nedlægge begge abonnementer.
Også arbejdsrelateret har jeg endeløse skidte erfaringer.

Og hvis så bare prisniveuet havde afspejlet sig i at deres ledningsnet blev
holdt up-to-date, men flere og flere oplever at de må vælge lavere hastighed
fordi der ikke foretages fremadrettede investeringer.

Et produkt som fullrates er på en række leder et discount-produkt. Dog ikke
på servicen - jeg har haft enkelte udfald i opstarten, og der er blevet
taget godt hånd om dem - og siden er det bare kørt, bortset fra en lejlighed
hvor jeg pludselig ikke kunne ringe bestemte numre. Her fik de uden videre
TDC til at rette fejlen
Der er ikke tilknyttet mail, news eller hjemmeside til fullrates abonnement.
Det kunne være et afsagn for nogen.

--
ebbe