Browser
stl_s 3840
arlet 2470
google imdb wp wpdk
Fra : Holst

Dato : 04-08-07 21:35

Jeg har, som nævnt i andre indlæg, netop fået mig en ny computer, og den
kører snart ganske fint med det software, som den gerne skal køre.
Heriblandt naturligvis Firefox.

På min gamle computer kunne jeg i adressefeltet for eksempel skrive:

google whatever
imdb whatever
wp whatever
wpdk whatever

og så lavede den henholdsvis en Google-søgning på 'whatever', viste
filmen eller skuespilleren 'whatever' på IMDb, viste indgangen for
'whatever' på Wikipedia og viste indgangen for 'whatever' på den danske
del af Wikipedia.

Der var sikkert også andre forkortelse, man kunne bruge, men det var de
fire ovenfor, som jeg brugte meget.

De virker ikke i Firefox på min nye computer. Om det er et problem med
2.0.0.6 eller om det er installationen på min nye computer, den er gal
med, ved jeg ikke.

Jeg har på min gamle computer ikke kunnet finde ud af, hvordan det
konfigureres.

Hjælp ønskes, da jeg savner det MEGET.

Fra : Michael Haase

Dato : 04-08-07 22:16

Holst skrev dette den 04-08-2007 22:34:

> [...]
>
> De virker ikke i Firefox på min nye computer. Om det er et problem med
> 2.0.0.6 eller om det er installationen på min nye computer, den er gal

På min firefox 2.0.0.6 virker det kun med google og imdb.

> Jeg har på min gamle computer ikke kunnet finde ud af, hvordan det
> konfigureres.

Har du ikke et søgefelt bagved adressefeltet? Der kan man tilføje
utallige søgesteder. Nogle af dem jeg har liggende er:

-IMDB
-Yahoo
-Google
-DSB
-Danmark.dk
-Borger.dk
-Eksperten.dk
-De gule sider

--
Michael Haase

Fra : Holst

Dato : 05-08-07 07:03

Michael Haase wrote:

> På min firefox 2.0.0.6 virker det kun med google og imdb.

Ja, det virker end ikke her.

> Har du ikke et søgefelt bagved adressefeltet? Der kan man tilføje
> utallige søgesteder. Nogle af dem jeg har liggende er:

> [...]

Jo, men det er langt mere besværligt først at skulle klikke deroppe og
vælge søgesteder og så skulle skrive søgetermen end lige at skrive
'google whatever'. Ja, jeg ved godt, det er et luksusproblem.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-07 22:29

Den 04-08-07 22.34 skrev Holst følgende:

> På min gamle computer kunne jeg i adressefeltet for eksempel skrive:
>
> google whatever
>
> De virker ikke i Firefox på min nye computer.

Der er vist nogle enkelte indbyggede af slagsen, men du kan bare oprette
dine egne, tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html#adressefelt

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Holst

Dato : 05-08-07 07:26

Kim Ludvigsen wrote:

> Der er vist nogle enkelte indbyggede af slagsen, men du kan bare oprette
> dine egne, tjek denne side:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html#adressefelt

Det vil jeg kigge nærmere på, tak.