Spørgsmål ang. harddisk
Fra : Peter

Dato : 05-08-07 12:43

Hej

Jeg har netop købt en pc med en 250gb harddisk i.
Jeg ved godt at man reelt ikke får 250gb, men ligger jeg de to partitioner
sammen, får jeg kun ca. 214gb. Er det normalt?

Fra : Michael

Dato : 05-08-07 13:51

"Peter" <findes@ikke.fk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har netop købt en pc med en 250gb harddisk i.
> Jeg ved godt at man reelt ikke får 250gb, men ligger jeg de to partitioner
> sammen, får jeg kun ca. 214gb. Er det normalt?
Det korte svar: JA
Du skal nok regne med 10-15% til Windows intern brug (partitionsoplysninger,
bootrecords osv.)

Michael

Fra : Henning

Dato : 05-08-07 19:17

On Sun, 5 Aug 2007 13:42:59 +0200, "Peter" <findes@ikke.fk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har netop købt en pc med en 250gb harddisk i.
>Jeg ved godt at man reelt ikke får 250gb, men ligger jeg de to partitioner
>sammen, får jeg kun ca. 214gb. Er det normalt?

Ja, 1 kilobyte er 1024 byte, ikke 1000. Så kan du selv regne ud