Urin - helende effekt?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 14:15

En i min omgangskreds er af den overbevisning at hvis man tisser på sine
hænder, venter lidt og så naturligvis vasker dem, så bliver de så bløde som
hvis man havde brugt fugtighedscreme.

Nogen der kan be- eller afkræfte denne, i mine ører, tossede idé?

--
Michael

Fra : Holst

Dato : 04-08-07 14:34

Trekroner wrote:

> [...]
> hvis man havde brugt fugtighedscreme.
>
> Nogen der kan be- eller afkræfte denne, i mine ører, tossede idé?

Prøv det i et stykke tid og se resultatet. Vend gerne tilbage med svaret
her.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-07 14:37

In news:46b47be5$0$93810$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Trekroner <xx> typed:
> [...]
> så bløde som hvis man havde brugt fugtighedscreme.
>
> Nogen der kan be- eller afkræfte denne, i mine ører, tossede idé?

Jeg aner ikke om det er rigtigt, men jeg har hørt at man på Grønland
og andre kolde steder har gjort det for at undgå at få frost i
hænderne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : care

Dato : 14-08-07 12:41

> Jeg aner ikke om det er rigtigt, men jeg har hørt at man på Grønland og
> andre kolde steder har gjort det for at undgå at få frost i hænderne.

Min far var udstationeret på Station Nord i Grønland tilbage i 50'erne, og
han kunne fortælle at man vaskede hår i tis.
Håret bliver blødt og skinnende, og knækker ikke i frosten.

Mht. frost i hænderne, så var min mor ansat i et ismejeri som stor pige, og
havde som opgave bl.a. at hakke de store isblokke i størrelser som passede
til folks isskabe.
Hun fik en gang forfrysninger i et par fingre, og lægens råd var at tisse på
fingrene.
Han forklarede sig med at tissets temperatur var helt optimalt til nænsom
optøning, og at der var 'noget godt' i tisset.

Myth comfirmed, som mine venner ovre på Mythbusters ville sige

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 04-08-07 17:53

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> En i min omgangskreds er af den overbevisning at hvis man tisser på sine hænder,
> venter lidt og så naturligvis vasker dem, så bliver de så bløde som hvis man havde
> brugt fugtighedscreme.

Fordi at alle fugtighedscremer indeholder carbamid som er rent kopis. (urinsyre)

Det som jeg synes er mest grinagtigt i den forbindelse er at de dyreste tyggegummier
du kan købe også er rent carbarmid. Velbekomme næste gang du rygger på et stykke
kopis.

Peter

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 04-08-07 17:59

"Peter Albrecthsen" <peteralbrect@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det som jeg synes er mest grinagtigt i den forbindelse er at de dyreste
> tyggegummier du kan købe også er rent carbarmid. Velbekomme næste gang du rygger på
> et stykke kopis.

Til underbygning af påstanden et snip fra Biosite:
8M urinstof anvendes til denaturering af proteiner. Anvendes som tilsætningsstof
(overfladebehandlingsstof) i fødevarer (tyggegummi), har E-nummeret: E 927b. Urinstof
anvendes også i fugtighedscremer under navnet carbamid.

Peter

Fra : BA

Dato : 04-08-07 18:01

Jeg har også hørt det som et godt gammelt husråd.

Jeg skulle lige tjekke Google under urin hænder bløde - sikke en masse, der
tænder på denne blanding
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Hansen

Dato : 04-08-07 17:58

> [...]
> som hvis man havde brugt fugtighedscreme.
>
> Nogen der kan be- eller afkræfte denne, i mine ører, tossede idé?

http://www.biosite.dk/leksikon/urinstof.htm

tyggegummi ?! godt jeg ikke bruger det

Fra : Lyrik

Dato : 05-08-07 09:33

Den 04.08.2007 kl. 15:15 skrev Trekroner <xx>:

> [...]
> som
> hvis man havde brugt fugtighedscreme.
>
> Nogen der kan be- eller afkræfte denne, i mine ører, tossede idé?
++++++++++++++++++++++
Det kan jeg fortælle noget om.
Da min , nu afdøde mor var lille, havde hun fået eksem på hænderne som hun
viste sin mor. Min bedstemor sagde at hun skulle tisse på hænderne for at
få det væk! Først protesterede hun, men da eksemen var meget smertefuld,
gjorde hun som hendes mor påbød. Og vips! Eksemen gik væk!-Hermed givet
videre.

Så den tror jeg på.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.