Køb af tur til New York i 4-5 dage...
Fra : Magnus

Dato : 04-08-07 10:14

Jeg har aldrig været i USA og vil derfor gerne prøve det. Jeg vil til New
York i min. 4 dage til ca. en uge.

Er der nogen der kan hjælpe mig, findes der nogle der lave samlet rejse med
det hele jeg kan bestille eller skal jeg blot selv bestille flybillet, hotel
på nettet eller hvad kan I råde mig til når jeg skal alene derover.

Turen skal være Københanvn-New York og retur
Ikke et luksus hotel men heller ikke et helt usselt.

Er der nogen der har gode råd, ideer eller andet til sådan en rejse?

Mvh. Magnus

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 04-08-07 10:54

Hej Magnus.
4 dage til en uge lyder perfekt tll en tur til New York.
Generelt er billetterne til USA billige i perioden januar til marts, og i
marts kan man sagtens have op til over 20 grader i NY, men de kan også
stadig nå at få det sidste sne.
Der er mange forskellige bureauer der arrangerer ture til USA.
Jeg har selv været der rigtig mange gange og skal til NY snart igen, men
første gang jeg skulle derover, ringede jeg til den
amerikanske/canadiske/skandinaviske venskabsferening.
Foreningen administreres idag af rejsebureauet MyPlanet, og ud over at
arrangere din tur relativt billigt, kan de være behjælpelige med masser af
gode råd om lige netop dit rejsemål.
Selvfølgelig kan du også selv finde og arrangere det hele på nettet, men det
er et spørgsmål, om erfaring m.v.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Peter T.

Dato : 04-08-07 13:29

Magnus udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ikke et luksus hotel men heller ikke et helt usselt.

Hotellet kan være Off Soho Suites <www.offsoho.com> i samlingspunktet
mellem Soho, little Italy og Chinatown (læs: hammercentralt på Manhattan).
I selv står for maden og der er stort køkken med alle hårde hvidevarer til
hvert værelse. hotellet er rigtigt billigt og godt, og desuden kan prisen
på værelset forhandles når man ankommer. :)

--
Peter T. på penicillinkur. Altså ingen STAR om morgenen!

Fra : Pernille

Dato : 04-08-07 21:13

> [...]
> Ikke et luksus hotel men heller ikke et helt usselt.
>

> Er der nogen der har gode råd, ideer eller andet til sådan en rejse?

Du kan sagtens bruge flere dage i New York.
Men da vi var der, boede vi på Best Western
på West 48th street.
Et udmærket hotel. Dobbeltværelse til ca 1200kr. pr nat,
inc. morgenmad. Det helt store ta'-selvbord.
Vi skulle gå ca 100 m, så var vi midt i Time Square.
Vi var rigtig glade for at vi havde valgt det hotel.
Vi købte billet til dobbeltdækker-turistbus. Alle tiders
Vi pruttede om prisen, og fik en 3-dags billet, til en 2-dags
billets pris. Vi brugte det rigtig meget.
Men, det er heller ikke dyrt at køre med metroen.
Med taxa fra JFK-lufthavnen, kostede det 50 dollers, til
vores hotel.
Uha, vi nød vores ferie der. Vi havde heller aldrig været
i New York før. Dejlig by. Masser af liv.
Mvh

Hvad end I vælger, så ha' en rigtig god tur!

Fra : Pernille

Dato : 05-08-07 12:10

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> i New York før. Dejlig by. Masser af liv.
> Mvh
>

> Hvad end I vælger, så ha' en rigtig god tur!

RETTELSE
Undskyld!!! - Det var IKKE på det Best Western, at der
var stort Taselv-bord. Undskyld!

Fra : Hjorth

Dato : 05-08-07 14:03

Hej

Boede på Hotel Pennsylvania ved Madison Square Graden
og Penn Station.
I weekenden har de billige priser, der stiger på
arbejdsdage. Her i somerperioden er de endog
sat 30% ned. Hotellet er stort, men centralt beliggende
tæt ved bl.a. Macy og Empire State Building.
Et OK 2-stjernet hotel

Jørgen