skift af forgaffel olie pakdåser
Fra : Kim Rundblad

Dato : 04-08-07 23:37

Jeg er ved at skifte tætnings ringene på min gamle Honda cm 400, men er ikke
sikker på hvilken vej de skal vende.
Mener det er med teksten op og de indbyggede små fjedre nedaf...???

Fra : Armand

Dato : 05-08-07 00:01

"Kim Rundblad" <kimguldgraver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at skifte tætnings ringene på min gamle Honda cm 400, men er
> ikke sikker på hvilken vej de skal vende.
> Mener det er med teksten op og de indbyggede små fjedre nedaf...???
Jup!

Kontrollér også lige tilstanden af de 2 stk glide-lejringer der er i hvert
ben: De sidder placeret i yder-røret lige under pakdåsen hhv. omkring
nederste ende af inder-røret, og det messing-farvede bæremetal må IKKE kunne
skelnes gennem den mørke kontaktoverflade :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-08-07 00:07

> [...]
> nederste ende af inder-røret, og det messing-farvede bæremetal må IKKE
> kunne skelnes gennem den mørke kontaktoverflade :-|

Og så kommer jeg helt i tvivl om hvorvidt Honda på CM'erens tid var blevet
så moderne/grundige at have glidebøsninger i teleskopet :-/ ??

--
Armand.

Fra : Kim Rundblad

Dato : 05-08-07 18:42

> Og så kommer jeg helt i tvivl om hvorvidt Honda på CM'erens tid var blevet
> så moderne/grundige at have glidebøsninger i teleskopet :-/ ??
>
> --
> Armand.

Jo der sidder rigtig nok et par glide-lejeringe og den messing farvede del
kan ses hist og her så det er nok en god ide at skifte disse...
Super tak for din store hjælp Armand...

mvh Kim

Fra : Armand

Dato : 05-08-07 19:05

> Jo der sidder rigtig nok et par glide-lejeringe og den messing farvede del
> kan ses hist og her så det er nok en god ide at skifte disse...
> Super tak for din store hjælp Armand...

Ingen årsag!

Hæ!
Jeg kan fornemme at du fik kigget lidt bedre efter

Huskede du at skille den ad på den rigtige måde, og IKKE grave pakdåsen ud
af det samlede teleskop??

--
Armand