En skandale - gl nyt, måske, men værd at h~
Fra : Siri

Dato : 04-08-07 14:46

Hej ^^venner
Var lige inde om KVs hjemmeside og læste med gru denne her
http://www.kattens-vaern.dk/?side=206
Det er sådan noget, man frygter.
Det sted har vist generelt ikke noget godt ry?
Var det ikke også dem, der lavede det 'lille nummer' med en hoben dyre
undersøgelser, til ingen nytte - arme missen døde i løbet af natten - og
værsgo, en kæmpe regning til chokeret ejer? 'Tænk og test' havde en
artikel om det....
Hvad er det for et sted - hvordan kan de få lov at køre det?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-08-07 15:35

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er sådan noget, man frygter.
> Det sted har vist generelt ikke noget godt ry?
hvad er det for et sted - hvordan kan de få lov at køre det?

hej Siri

det er jeg rigtig ked af at høre, for jeg har netop idag i bladet
"Dyrevennen", der udgives af Dyrenes Beskyttelse, læst en artikel om
ræveskab hos hunde, der er forfattet af en dyrlæge fra det omtalte
dyrehospital - og er det ikke også dér, at der findes en erfaren
veterinærsygeplejerske, der kan barbere filtrede langhårskatte på en så
skånsom måde, at de ikke behøver at blive lagt i narkose? Eller er det mig,
der har fået blandet tingene sammen?

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 04-08-07 16:12

> [...]

> skånsom måde, at de ikke behøver at blive lagt i narkose? Eller er det mig,

Hej kære Anelise
Ja, der er tale om to ting i samme bygning:
Kbh's Dyrehospital - der åbenbart ikke har styr på tingene, og den er
gal - jeg synes, at den historie på Kv er et grimt mareridt!
Og så 'Kattepensionen i København', http://www.kattepensionen-kbh.dk,
hvor Jannie ganske rigtigt har et fint tag på at befri en langhåret
misse (eller semi-langhår) for de væmmelige pelsknuder, når der først er
så mange, at mor ikke selv kan nuppe dem - eller hvis man bare skal have
sommerhår i varmen.
Gia går med bar mavse nu - vi var fint tilfredse med Jannies klip igen i
år. Hun har så også kattepension i samme bygning.
Men mig bekendt har de ikke andet med hinanden at gøre, de to steder i
eet hus.
Ekstra klap og nus fra mig at dele ud til dine firpotede ^^
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Ved nogen, hvormeget hold, der er i skandalehistorierne om stedet?

Fra : Kate

Dato : 04-08-07 16:11

Kbh's dyrehospital har rigtigt mange dyrlæger tilknyttet, ved faktisk
ikke hvor mange, men der er en del såvidt jeg ved. De har både dygtige
og mindre dygtige dyrlæger, jeg har desværre mødt begge kategorier.

Den med aflivning af mærkede katte er desværre ikke kun sket derinde,
men på andre dyrehospitaler også. Man har da også hørt om falck der
ikke har checket for tato eller chip før de har sendt katte videre. Det
er sørgeligt og utilgiveligt hvergang det sker, men sålænge katten har
så lav en status, generet, i dette samfund, så vil det nok desværre
kunne ske igen

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 17:41

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ^^venner
> Var lige inde om KVs hjemmeside og læste med gru denne her
> http://www.kattens-vaern.dk/?side=206

Ifølge min dyrlæge. er det spild af penge at chippe en kat her hvor jeg bor.
Dem der samler kattene op på vejene tjecker ikke engang øretato.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 04-08-07 17:53

> Allan skrev:
> Ifølge min dyrlæge. er det spild af penge at chippe en kat her hvor jeg bor.
> Dem der samler kattene op på vejene tjecker ikke engang øretato.
> Mvh Allan

Avsen! Den er grum - jeg insisterer ellers på øretato, fordi det kan ses
med det blotte øje - selv hvis katten er chippet. Men hvis man vil lade
som ingenting, så er det dog lidt sværere at ignorere øretato - håber jeg!
Overser man både øretato og en bønfaldende efterlysning, så handler man
i ond tro - ku man tro.
Derfor har jeg indekatte. Jeg tør ikke andet.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 22:14

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge min dyrlæge. er det spild af penge at chippe en kat her hvor jeg
> bor.
> Dem der samler kattene op på vejene tjecker ikke engang øretato.

Ja, en chip kan da overses, men det burde da alligevel tjekkes om katten er
chippet. Fatter dog ikke, at man kan overse en øretato. De er i hvert fald
meget tydelige på vores katte- måske ikke ligeså meget på Panda ( sort/ hvid
kat ), som de andre- men alligevel. Det kræver da ikke meget anstrengelse,
at lige kigge på kattens ører....

--
Mvh. www.tjekmig.dk