Stakkels lille mis 2!
Fra : lh

Dato : 04-08-07 05:28

Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i haven
sammen med alle de andre!

mvh

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-08-07 06:03

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
> Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i haven
> sammen med alle de andre!

åhh for pokker.. jeg turde næsten ikke at lukke op for kattegruppen i frygt
for beskeden.. pokkers også.. )-:
men du gjorde hvad du kunne, den kom i gode hænder den sidste tid.

Tanker fra Marie

Fra : Winnie

Dato : 04-08-07 06:43

"lh skrev
> Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
> Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i haven
> sammen med alle de andre!

Hvor er det trist Der har sikkert været en god grund til at han ikke
kunne mere...

Jeg er så glad for at du prøvede - jeg havde gjort det samme.

- Winnie

Fra : Coppi

Dato : 04-08-07 08:33

Kære Winnie.

ØVØVØVØV

Godt gået og godt forsøgt.

Coppi

Fra : Siri

Dato : 04-08-07 08:43

> [...]
> Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
> Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i haven

Men så fik den fred - og slap for lidelser undervejs i livet, af varige
men.
Og den fik en kærlig sidste tid, i trygge hænder og omsorg.
Vil vi gøre noget, for at sådan en historie ikke gentager sig?
Så gør alt, hvad I kan, for at forklare de mange, der ved alt for lidt
om katte, at:
- Det er godt at neutralisere udekatte!
- Nej, det er ikke synd for deres mandighed eller kvindelighed.
- Nej, det er ikke 'sundt' for en hunkat at få eet kuld før sterilisering.
- Men det er mere end synd, det er dyremishandling med alle de
overflødige, forhutlede killinger, der bliver født til at dø af sult
eller mishandling/vanrøgt!
Jeg har oplevet, at det er som at slå i en dyne at forklare især folk
fra andre lande, at det er synd ikke at neutralisere.
Men vil man gøre noget, så er det vejen: At neutralisere, og forklare
folk, at det er nødvendigt, jo tidligere, jo bedre (næsten).
Dyrk jorden, hvor du står - gør, hvad du kan, omend nok så lidt. Det har
også ret. Det gavner en kat....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 04-08-07 15:00

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folk, at det er nødvendigt, jo tidligere, jo bedre (næsten).
> Dyrk jorden, hvor du står - gør, hvad du kan, omend nok så lidt. Det har

Hej Siri.

Jeg kan ikke være mere enig med dig. Stod faktisk med den lille mis i armene
i aftes og var godt klar over den nok ikke klarede skærene, og sagde, at
hvis din mor var blevet steriliseret, så ville din skæbne ikke ende sådan.
For en måneds tid siden fandt min veninde en lille killing på ca 4 uger på
samme strækning som jeg fandt den anden i går. Hun var også stoppet da hun
så den lille mis tumle rundt og løbe ind i en mark i nærheden, men hun havde
dog fået fanget den. Men vi har i dag snakket om at gad vide om der dengang
har været to - eller flere og denne jeg mistede i nat kunne være fra en kuld
der var smidt af, ud eller hvad ved jeg. Det er rent gætværk, vi ved det
ikke. Den killing hun fandt klarede sig og har det godt den dag i dag.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-08-07 15:18

> [...]

> der var smidt af, ud eller hvad ved jeg. Det er rent gætværk, vi ved det
> ikke. Den killing hun fandt klarede sig og har det godt den dag i dag.

hej Siri og Lene

her hvor jeg bor (Langeland) er det i hvert fald ikke "moderne" at gøre
noget som helst ved kattene, der løber en masse katte rundt på vejene, og
der er p.t. kattejammerkoncert næsten hver nat (= parring), med
efterfølgende masser af uønskede killinger, der annonceres - gratis!! - på
Brugsens opslagstavle.
Naturligvis er alle mine fire katte både neutraliserede og øremærkede, men
jeg er jo altså også tilflytter

En af mine tidligere katte blev som killing fundet højlydt miavende, løbende
rundt på en afhøstet mark i nærheden af min tidligere bolig på Sjælland. Jeg
stod netop og "manglede" en kat, efter at min tidligere kat var blevet
aflivet, så Misse flyttede ind og nåede at få 16 gode katteår, inden jeg
måtte aflive hende i forbindelse med flytningen hertil - hun var blevet
senil, og jeg ville ikke udsætte hende for de helt forandrede boligforhold.
Nogle mdr. efter at jeg havde fået hende, hørte jeg, at der var blevet
fundet et mumificeret killinge-lig på den samme mark, så jeg er ret
overbevist om, at de to - måske flere ? - killinger er blevet sat af en bil
på den nærliggende vej, overladt til en uvis skæbne.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 04-08-07 15:34

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overbevist om, at de to - måske flere ? - killinger er blevet sat af en
> bil på den nærliggende vej, overladt til en uvis skæbne.

Jeg kender skam også godt rigtig mange mennesker der ikke vil ofre det at få
deres katte neutraliseret. Standartsvaret når man spørger til hvorfor, er at
de da skal have de fornøjelser.
Og det gør ondt langt ind i sjælen at se de mange annoncer i aviserne,
opslagstavler m.m der lige nu bugner af gratis killinger, vel vidende at de
ikke alle er heldige at finde gode hjem.
Der kunne godt laves nogle kampagner omkring dette store problem, gerne med
kendte mennesker som kunne få flere til at få deres katte steriliseret eller
kastreret og undgå alle de mange killinger som ofte ender med at få en
kummerlig tilværelse. Dyrlægerne og sådanne nogle kunne også godt gå lidt på
barrikaderne.

lh

Fra : Kate

Dato : 04-08-07 16:06

"lh" <com@comhere.dk> wrote in

> Standartsvaret når man spørger til hvorfor, er at
> de da skal have de fornøjelser.

Ja, tænk at man i 2007 stadig kan møde den holdning at kattene da også
har ret til et sexliv. Jeg, personligt, tror ikke på at kattene har
helt det samme ud af et aktivt sexliv som vi mennesker har. Selv samme
mennesker er i reglen dem der synes at katte er pisseirriterende hvis
de er naboens. En underlig holdning som det vil tage uendeligt mange år
at få ændret, desværre.

Men lh, godt du gjorde noget for den lille mis, selvom det desværre var
forsent.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : C.H

Dato : 05-08-07 11:06

> [...]
> overbevist om, at de to - måske flere ? - killinger er blevet sat af en
> bil på den nærliggende vej, overladt til en uvis skæbne.

Hej Anelise!

Jeg har præcis den samme oplevelse som dig her på Langeland!
Vi har fire gårdkatte, som alle er neutraliserede, som selvfølgelig har
deres vaccinationer og får som noget godt mad og ormekur, når det er
nødvendigt.
Vores naboer har et helt helt andet forhold til katte. De ser aldrig en
dyrlæge - får de for mange killinger, så !!skyder!! de de dem lige når de er
blevet født.
Det var et kulturchok at flytte herned fra Nordsjælland, hvor det
selvfølgelig ikke er alle, der behandler deres katte godt nok, men har et
meget mindre nøgternt syn på katte og deres opgave i verden.

Vores egne katte er en tilløber, der fødte en uge efter hun var kommet
hertil og hendes killinger. Da hun havde født blev hun neutraliseret så
succesen ikke skulle gentage sig. Hun var ganske ung da hun fik sine
killinger - sandsynligvis ikke meget mere end et års tid.
Vi fodrer udendørs, så vi har ganske givet flere katte end vores egne på
kost - mindst tre store hankatte har vi set husere... en af dem er det
lykkes os at få god kontakt med, og den er blevet vaccineret og behandlet
for klamydia...
Men - får man først begyndt.... Det er en umulig opgave.

Derfor tager jeg også hatten af for alle jer, der magter at tage jer af små
katte igen og igen.

CH

Fra : .:M:.

Dato : 04-08-07 08:55

lh wrote:
> Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
> Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i
> haven sammen med alle de andre!

Hvor er det bare trist. I det mindste gav du den stakkels killing en
fredfyldt død i trygge varme omgivelser i dens sidste timer.
Fanden tage de mennesker, der bare har vendt den ryggen!!

Fra : Anette

Dato : 04-08-07 12:46

..:M:. wrote:
> Hvor er det bare trist. I det mindste gav du den stakkels killing en
> fredfyldt død i trygge varme omgivelser i dens sidste timer.
> Fanden tage de mennesker, der bare har vendt den ryggen!!

Enig - men hvor er det trist at den lille fyr ikke kunne få lov til at
opleve et godt liv, bare lidt længere
Godt forsøgt, Lene

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-07 09:57

In news:46b40068$0$72306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
lh <com@comhere.dk> typed:
> Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
> Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i
> [...]

Det gør mig oprigtigt ondt for dig. Den lille mis har det godt
hvor den er nu, og den har jo givetvis været mere syg end du har
kunnet se. Den har heldigvis nået at opleve, at alle mennesker ikke
er onde, og at der findes mennesker som dig. Jeg ville have gjort
det samme, men det er jo desværre ikke altid nok. De mennesker som
har kasseret hende skal nok få besøg af "Nemesis"............. man
har da i hvert fald lov at håbe.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-08-07 10:51

> [...]
> desværre ikke altid nok. De mennesker som har kasseret hende skal nok få
> besøg af "Nemesis"............. man har da i hvert fald lov at håbe.

hej Lene
jeg er helt enig i Toves betragtninger.
Du gjorde i hvert fald alt, hvad du kunne for den lille misling.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 13:32

> Desværre klarede den lille fyr det ikke. Den døde i nat.
> Så denne historie endte ikke godt. Nu får den i stedet en plads i haven
> [...]

=..(

Fra : Coppi

Dato : 05-08-07 12:46

Det er bare så trist at folk ikke regner katte for noget, nogle gange bliver
man nærmest til grin når man fortæller at man har tre neutraliserede
landkatte.
Jeg husker at jeg en gang blev dybt forarget over en bekendt det fortalte at
en af dres katte nu havde fået killinger igen ( anden gang det samme år )
hun klagede over, at nu skulle de igen have alt det mas med at få dem afsat.
Jeg spurgte hvorfor de ikke fik kattene neutraliserede. Svaret var at når
man havde 17, ja 17 katte, så var det jo ikke til at få råd til.
Men det kunne vi andre jo heller ikke, jeg blev dybt foragtet, man kan da
ikke tage vare på 17 katte. Bare at tænke sig hvad det ville koste i foder
og for ikke at snakke om dyrlægerebninger. Men de gik aldrig til dyrlæge.
Men var kattene da aldrig syge, spurget jeg, jo var svaret, man hvad så. Ja
det ville hun ikke rigtig svare på.
Men der er rigtig mange steder hvor kattene går for lud og koldt vand.
Og til jer derude I skal aldrig, aldrig være bange for at tage en vildkat
ind, mage til skøn kat, som vores missemor, skal man lede længe efter.
Coppi, hvis lille, store Stribe sover middagssøvn i bedstes stol. lige så
lang han er.

Fra : lh

Dato : 05-08-07 16:08

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind, mage til skøn kat, som vores missemor, skal man lede længe efter.
> Coppi, hvis lille, store Stribe sover middagssøvn i bedstes stol. lige så

Det har du helt ret i, her hvor jeg bor kæmper man også en - syntes jeg -
forgæves kamp mod "uønskede" katte, vilde katte og lign.
Dog vil jeg gerne lige komme med en lille advarsel til det med at tage vilde
katte til sig. Især hvis man har katte i forvejen. Få dem lige tjekket for
katteaids og leukæmi da begge sygdomme er smitsomme. Lige her hvor jeg bor
florere det mellem de vilde/ udegående katte. Og det gør det vel så også
andre steder. Jeg har selv mistet 5- 6 katte af disse sygdomme.

lh

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-07 20:52

lh <com@comhere.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> florere det mellem de vilde/ udegående katte. Og det gør det vel så også
> andre steder. Jeg har selv mistet 5- 6 katte af disse sygdomme.

Hvor i landet er det? Vi har lige haft et tilfælde i Slagelse.

PS. Synd med den lille mis.

Fra : lh

Dato : 05-08-07 20:55

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> lh <com@comhere.dk> wrote:
>
> <snip>

> Hvor i landet er det? Vi har lige haft et tilfælde i Slagelse.

Møn.

lh

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-07 21:59

lh <com@comhere.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Møn.

Det der undre mig (det gør det stadig!) i vores tilfælde er, at det var
kommunen og Kattens Værn, som entreprenør de indfangede (dvs katten var
nu blevet ret tam, så den gik mere eller mindre frivilligt med) og
besluttede at aflive katten fordi den fik konstateret (det oplyste KV's
rep i Slagelse i hvert fald) FIV (katteaids) og FeLV (katteleukæmi) hos
dyrlægen. Vi fik osse at vide, at det var det første tilfælde af FIV og
FeLV de havde konstateret i Slagelse.

Jeg havde underskrevet KV's genudsættelseserklæring og oplyste samtidig,
at der var 2 - 3 andre katte i denne kats område. Jeg forventede derfor,
når denne kat var konstateret smittet med FIV og FeLV at der blev taget
skridt f.eks lagt en seddel ind til beboerne i området i tilfælde af at
de har en kat.

Det var i slutningen af juni, men der er ikke kommet så meget som et dyt
fra Slagelse kommune eller fra Kattens Værn!

Vi har selvfølgelig selv på eget initiativ kontaktet den person længere
nede ad vejen som har katte og oplyst om tilfældet.

Men det undrer mig, at der ikke er sket noget officielt. Jeg mener,
kommunen har et vidst ansvar i de tilfælde. De har i hvert fald penge på
deres budget til at handle overfor herreløse katte i kommunen.

Jeg syntes faktisk det der er sket er helt uforsvarligt!

Fra : lh

Dato : 06-08-07 05:35

> [...]
> deres budget til at handle overfor herreløse katte i kommunen.
>
> Jeg syntes faktisk det der er sket er helt uforsvarligt!

Det har du ret i, men jeg tror ikke "myndighederne" betragter det som noget
alvorligt som de skal gå ud og alarmere over.
Det med at mine katte har haft aids og leukæmi er noget jeg selv har fået
fundet ud af fordi de blev syge og da de blev bragt til dyrlægen blev de
testet.
Da vi har haft en del vilde katte i området og dermed en del slagsmål, som
er den typiske smittespreder, så er jeg klar over at flere kan man risikere
at få smittet. Jeg har selv advaret mine naboer der har katte, men de virker
nu heller ikke som om de ikke rigtig ved hvad det er!
Jeg har fået testet flere huskatte, men endnu ikke fundet flere positive
heldigvis - endnu. Har også den opfattelse at dyrlægerne heller ikke tager
disse sygdomme alvorligt nok til at advare om dem. For en del år siden havde
vi en gammel dyrlæge her som var god til at spotte områder hvor disse
sygdomme især florede og advare os om det. Men den kan nok også være svær at
bekæmpe blandt de fritgående katte. De kan have smitten i sig uden selv at
vise sygdomstegn. Og der kan gå lang tid fra de selv bliver smittet og til
de bryder ud. Så det er nok ikke "bare lige".

mvh

lh

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-08-07 19:50

lh <com@comhere.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> vise sygdomstegn. Og der kan gå lang tid fra de selv bliver smittet og til
> de bryder ud. Så det er nok ikke "bare lige".

Det skyldes at katten ikke bliver syg af FIV, men af andre sygdomme.
Lige som med mennesker og HIV.

FeLV er lidt anderledes, og gør katten mere modtagelig for visse typer
kræft.

FIV smitter ved bid og rammer mest fritlevende hankatte og denne virus
lever kun kortvarigt udenfor katten. FeLV virus kan overleve op til 24 -
48 timer udenfor katten, og smitte via blod og spyt (kattebakker,
madskåle) og kan osse smitte fra mor til killing.

<http://www.southpaws.com/topics/felv.html>

Test for begge infektioner er mere eller mindre usikre.

På dansk:

<http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/artikel_Katteaids_og_katteleukaemi.h
tml>

Det er først efter katten blev aflivet jeg har sat mig ordenligt ind i
det og det ser ud til, at katten godt kunne ha' levet videre, med den
rigtige behandling. Vi vidste godt han var syg (men ikke, at han havde
FIV og FeLV) og han fik derfor kogt vand og Royal Canin tørfodder, der
bl.a styrker immunesystemet. Men han hostede, og hans mave begyndte på
det sidste at blive lidt opsvulmet og føltes "hård" når man tog på ham
der.

Derimod var han en udekat og kom ofte "hjem" med bidmærker. Så var han
levet videre, og havde han virkelig FIV og FeLV er der sandsynlighed for
at han smittede de andre katte i området. Hvis de ikke allerede er
smittet.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 05:45

> [...]

> deres budget til at handle overfor herreløse katte i kommunen.
>
> Jeg syntes faktisk det der er sket er helt uforsvarligt!

Jeg kan da kun være enig!

Jeg tog for nogle måneder en hankat til mig, som havde færdes i lang tid
uden et hjem, det var tydeligt.
han blev også testet for de omtalte sygdomme som det første, og da fortalte
dyrlægen mig også, at der var en del tilfælde at de sygdomme her hvor vi bor
(Bornholm), jeg har aldrig hørt det nævnt nogensinde før, og var da også ret
rystet faktisk!.

Det synes jeg da er nogle ret uhyggelige sygdomme, som man bør gøre mere ud
af at informere om, evt. i samme forbindelse som anbefalingerne om
sterilisation.
(katten var heldigvis fri, og har det super i dag)

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 06-08-07 06:55

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46b6a728$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> sterilisation.
> (katten var heldigvis fri, og har det super i dag)

Det beviser vel bare at katten desværre ikke har særlig høj status
stadigvæk!
Hundesyge, lunge/hjerteorm, rabies f.eks skal der nok bliver advaret imod
hvis det er aktuelt, hvad det da heldigvis sjældent er.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 07:06

> [...]
> Hundesyge, lunge/hjerteorm, rabies f.eks skal der nok bliver advaret imod
> hvis det er aktuelt, hvad det da heldigvis sjældent er.

Ja, det er vel desværre derfor )-;
Da jeg ringede til min egen dyrlæge i forbindelse med Harald her, efter at
han var blevet søgt på vedr. ejerskab, var det første han sagde, at Harald
skulle testes, før der overhovedet blev gjort noget ved ham, og at jeg ikke
skulle tage ham ind til de to raggier, før han var testet (negativ), der
fortalte han om sygdommene, og at det var noget der florerede temmeligt
heromring blandt specielt fertile katte.
Men før det har jeg aldrig hørt snak om det, udover her på gruppen.. ja det
er en falliterklæring synes jeg!.

Div. hundesygdomme bliver der råbt vagt i gevær om, arhh hjerte-lungeorm gik
der også en rum tid før det blev alment kendt som et problem, det er en led
lidelse..
Men ellers er det da rigtigt nok, der er stadig stor forskel.

Jeg har ind til videre ikke observeret katte med øretatto her i vores
lokalområde, andre end mine egne 3.. og her er en del katte, folk er
ligeglade.. suk!.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 06-08-07 07:26

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46b6ba45$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Jeg har ind til videre ikke observeret katte med øretatto her i vores
> lokalområde, andre end mine egne 3.. og her er en del katte, folk er

Jeg tror desværre at sygdommene blandt de udegående katte er mere udbredt
end man tror, desværre. Netop fordi der er for lidt fokus på det og fordi
"man er for ligeglad". Jeg har på helt eget initiativ fået indfanget og
testet og aflivet de syge vilde katte der var her og jeg håber virkelig jeg
har været med til at bremse det lidt lige her i mit lille lokalområde. Men
der var ingen hjælp at hente via Kattens Værn f.eks eller Dyrenes
beskyttelse da jeg bad om hjælp til at få indfanget alle de syge katte, det
er for egen regning det er gjort.
Da jeg kom her i 1999 så jeg en dag på en tur en kat komme slæbende med
bagkroppen efter sig. Det kunne jeg slet ikke klare at se og en stor "jagt"
blev sat ind på at få fat i den og det lykkedes ved at få smidt en jakke
over den. Den kom med hjem og blev af Falck hentet og bragt til dyrlægen og
aflivet.
Jeg fortalte nogle naboer at jeg var blevet chokeret over at finde denne kat
i den forfatning. Minsandten om ikke en nabo sagde: Ja, hvor VAR det godt
jeg havde fanget den. De havde godt set den og de kunne slet ikke klare
det!!! Men hvad om de havde gjort en indsats og få fanget den stakkels kat.
Jeg forstod at den havde slæbt rundt på sin lamme bagdel et godt stykke tid.
Hvordan fanden kan folk vende det blinde øje til sådan noget. Er det fordi
det bare er en kat? At de ikke vil betale det det koster? Jeg betalte nu
ikke for den kat der blev hentet af Falck.
Jeg ville til enhver tid gøre hvad jeg kunne og kan igen for nødlidende
katte og dyr generelt.
Har engang kravlet rundt i en præstegårdshave for at fange et egern en bil
havde ramt (jeg så det). Bilen bremsede lidt men forsvandt så igen. Dette
egern var også kørt over på bagkroppen og slæbte den efter sig. Sådan noget
kan jeg ikke bare gå naturens gang når man ser det og ved det. Den blev
fanget og afleveret til human aflivning.
Jeg kunne fortælle rigtig mange sørgelige og triste historier jeg har været
ude for gennem nu snart mange år med dyr. Men heldigvis er der da også mange
med en lykkelig udgang. Men kattene har været og er min primære ildsjæl. Men
man føler ofte det er som at slå i en dyne.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 08:02

> [...]
> også mange med en lykkelig udgang. Men kattene har været og er min primære
> ildsjæl. Men man føler ofte det er som at slå i en dyne.

Gyseligt!! ))-:

Det er altså også noget jeg har undret mig over og gør til stadighed, at
folk bare kan lade stå til, uden at gøre et eller andet, nogle kan måske
ikke, men de kan så for pokker kontakte nogen der kan!.

Jeg samlede også en kat op for nogle år siden, som jeg spottede tæt ved en
rasteplads. ved første øjekast lignede det en der var kørt over og død for
længst, men så bevægede den hovedet en anelse!. jeg kastede bilen ind i
siden og gik ud..jeg var ved at kaste op! kæben var knust, så munden ikke
kunne lukkes, maddiker kravlede rundt i munden på den!, den lå bare og
blinkede med øjnene og flyttede hovedet en anelse..gyseligt!!
Jeg fandt også et tæppe i bilen, og fik den med, tog den ind til min dyrlæge
der heldigvis kun var 5 min.væk. Den arme kat havde ihvertfald ligget der i
adskillige dage! Min dyrlæge var alene i klinikken og jeg blev ved katten
til dens lys blev slukket.
han undersøgte dens skader efterfølgende, og den var så godt som knust
overalt, jeg glemmer aldrig det syn og de øjne.

Jeg har mistet en tidligere hund på den konto også, den var smuttet ud af et
vindue da jeg var på arbejde, og var blevet kørt ned umiddelbart efter,
naboen havde set det fra sin have.
bilisten der havde mejet ham ned var bare kørt videre, til trods for at han
havde været oppe på køleren og vende!!, en pæn stor hvid hund, som ikke
sådan er til at overse!.
Naboen havde stormet derud, "heldigvis" var han død på stedet, og led ikke.
Men selv om det er en del år siden, tænker jeg tit på, om de mennesker ikke
har haft en dårlig smag i munden de efterfølgende dage, jeg ville
ihvertfald.

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 07-08-07 22:05

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
>
> Mvh. Marie

Hil! Ave! Knæfald og hyldest til jer, der gør noget!
Lene, Marie, og hvem, der ellers gør noget aktivt for at redde en kat
eller andre dyr fra en uhyrlig skæbne!
I har en stående invitation fra mig - bare mail!
Kærlige potedask fra Gia den sky - Lejon den leise - og Jason, der i
aften har ladet sin spinden høre!
Jeg har forsøgt at svare Marianne med tak og info, men det går vist ikke
igennem.
Gad vidst, hvor lidt tekst, jeg må sende....

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-08-07 22:21

> [...]
> igennem.
> Gad vidst, hvor lidt tekst, jeg må sende....

hej Siri

du kan tro, dit indlæg går igennem endda hele 4 gange!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 07-08-07 22:51

Fra : Siri

Dato : 07-08-07 22:51

Fra : Siri

Dato : 07-08-07 22:52

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 08-08-07 08:48

> [...]
> igennem.
> Gad vidst, hvor lidt tekst, jeg må sende....

hej igen Siri
og så har vi fået din post igen igen - ialt 6 gange!!

Venlig hilsen, Anelise