Nu også en spurv :-)
Fra : pwh

Dato : 04-08-07 17:39

Nu har Angel også lige fået en spurv på samvittigheden,
godt nok et medlidenhedsdrab efter ordre fra mig

Hun stod og snusede meget optaget til en stolpe ned ved Roskildevejen,
og pludselig hoppede der en spurv frem, jeg stoppede hende self.
Og lurede lidt på hvad den havde gang i, den kunne så tydeligvis
ikke flyve og sad og gemte sig. Vi var mod Angels gode vilje faktisk
ved at gå da jeg fik medlidenhed med den, den kunne kun se frem
til en lagsom sultedød eller en kat der kom forbi.
Så jeg gav Angel lov til at snuppe den, det varede 2 sekunder
så var den hapset i stykker, det bliver nok første og eneste
fugl hun fanger i sit liv vil jeg tro

Det er hvad man får ud af Barf åbenbart, ens hunde bliver til
blodtørstige lystmordere, det var også Leyna der lokke mig
Tyson er ikke helt kommet efter det, men han er heller ikke så
hurtig oven i knolden, han bliver vel også en dræber hen af vejen.

/Jens (som ikke tåler at se dyr lide)

Fra : Leyna

Dato : 04-08-07 21:59

On Sat, 4 Aug 2007 18:38:41 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er hvad man får ud af Barf åbenbart, ens hunde bliver til
>blodtørstige lystmordere, det var også Leyna der lokke mig

Hov hov, mine hunde er ikke dræberhunde... I hvert fald ikke ret
meget.
Okay, Hans pelsede en kat, men det var altså FØR barf, såeh...
Vaks er vist kun kommet til at kvæle en mus, og det var kun fordi han
ikke ville åbne munden, så jeg havde ikke set den. Da han endelig
åbnede gabet var musen totalt våd, men der var ikke så meget som et
bidmærke i den. Tror han druknede den! *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 05-08-07 20:39

pwh wrote:
> [...]
> ved at gå da jeg fik medlidenhed med den, den kunne kun se frem
> til en lagsom sultedød eller en kat der kom forbi.

Er du sikker på at det ikke bare var en stor unge, der kun lige knapt har
lært at flyve?
Vi har haven fuld af fugleunger pt - spadserende fugleunger vel at mærke
De sidder netop stivnede og puster sig op, når de aner der er fare på færde.
Men om nogle dage er de alle på vingerne, og kattene kan komme ud igen .

I torsdags,til hundetræning, havde vi besøg af en spadserende solsorteunge,
på banen - det var næsten mere end hundene kunne klare. Den lille tykke unge
hoppede bare rundt hen over banen, fandt en orm, og ænsede slet ikke hundene
eller ejerene. Vi forsøgte et par gange at få den væk fra banen, men der gik
kun 2 min så var den tilbage.
Det var Andy trænings hold, alle sammen hunde der stresser meget nemt, så
det var træning med ekstra udfordring

/ Anette
www.philana.dk - nyopdateret d.d

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 20:54

Anette, skrev:

> Er du sikker på at det ikke bare var en stor unge, der kun lige knapt
> har lært at flyve?

Jeg vil mere gætte på at det var en unge der var skvattet ud af reden,
det var på et meget befærdet sted lige foran Aldi på roskildevejen.
Den flaksede bare afsted hen af fortorvet, den ville ikke have overlevet natten.

> [...]
> og ænsede slet ikke hundene eller ejerene. Vi forsøgte et par gange
> at få den væk fra banen, men der gik kun 2 min så var den tilbage.

Dem har mit kat også tidligere snuppet massevis af,
de er mere end dumme de solsorteunger
Mit kat er heldigvis blevet doven på sine gamle dage,
jeg tror faktisk at det er flere måneder siden at jeg har
fundet et offer efter den

Naturen er sgu hård.
Jeg har tidligere undret mig over at det langsomt
forsvandt i ællingene nede i damhussøen, indtil der
en dag var en der fortalte mig at dem levede gedderne da fedt af
Jeg kan huske en dag Tyson var ude og bade og der tydeligvis
kom en gedde og nappede i ham, han kom fandeme hurtigt op

/Jens

Fra : Anette

Dato : 05-08-07 21:43

pwh wrote:
> [...]
> det var på et meget befærdet sted lige foran Aldi på roskildevejen.
> Den flaksede bare afsted hen af fortorvet, den ville ikke have

Sikkert ikke

> [...]
> Mit kat er heldigvis blevet doven på sine gamle dage,
> jeg tror faktisk at det er flere måneder siden at jeg har

Der er for mange lige nu til at kattene egentlig gider dem.
Malle - den ene af vores hankatte- ser nærmest ud som om han ville sige
"Fjern dem - de støjer
Til gengæld er Philana, så gået i gang med den årlige musejagt. De høster på
markerne omkring os, så her er masser af mus i alle størrelser

> [...]
> Jeg kan huske en dag Tyson var ude og bade og der tydeligvis
> kom en gedde og nappede i ham, han kom fandeme hurtigt op

*LOL* kan jeg forestille mig - de er ret glubske, de gedder

/ Anette
www.philana.dk