Søren ang. Grøntmix fra Barf Klinikken.
Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-08-07 12:19

On 1 Aug., 17:24, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> [...]
*************************
Hej Søren.
Ved dagen telefonkonsultation spurgte jeg Barf Klinikken om dit
spørgsmål omkring grøntmix.

De holder stadig fast i at grønt skal være neddelet med 15.000
omdrejninger. Årsagen er at grøntsager celulosehinde nedbrydes
naturligt hos vilde dyr, for at opnår samme effekt ved hjemmelavet
grøntmix skal det behandlet med så mange omdrejninger, for at kunne
nedbryde celulosehinden i grøntsagerne og dyrene kan optage
nærringsstofferne.

Selv om det ser ud til at være fint most ved man blender det, så viser
microskopundersøgelse at ved mindre omdrejninger end 15.000, så er
celulosehinden ikke nedbrudt.

Tro på det eller lad vær, men du fik forklaringen her af mig og du er
mere end velkommen til at ringe til Barf Klinikken og spørge
yderligere

Mvh Fru Larsen.

Fra : Søren LH

Dato : 04-08-07 13:35

*************************
[...]

Hej Bordermor

Tak for det .

Forklaringen kendte jeg nu godt, det er det samme de sagde dengang.

Men som sagt, masser af hunde lever lykkeligt med grøntmix lavet på
almindelige husholdningsmaskiner, deriblandt min i sin tid, og nogle endda
helt uden grøntmix. Der har været en del debat om dette på
barfdanmark-gruppen på yahoo. Nye barfere spørger til den her påstand fra
Barfcenteret, og gamle barfere siger at det skal man ikke tage så tungt .
Prøv at søge på emnet, hvis du er interesseret.

Mvh
Søren

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-08-07 14:09

On 4 Aug., 14:34, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> [...]
> Barfcenteret, og gamle barfere siger at det skal man ikke tage så tungt .
> Prøv at søge på emnet, hvis du er interesseret.

Hej Søren.

Jeg har set emnet på Yahoo og jeg mener, at man gør som man føler for
og jeg føler for at give dem Barf Klinikken grøntsagsmix.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 04-08-07 14:29

BorderTerrierMor, skrev:

> Hej Søren.
>
> Jeg har set emnet på Yahoo og jeg mener, at man gør som man føler for
> og jeg føler for at give dem Barf Klinikken grøntsagsmix.
>
> Mvh Fru Larsen.

Du kan jo på længere sigt overveje at købe en juicepresse,
det skulle give et tilstrækkeligt godt resultat ifølge min guru
Han mener heller ikke at en blender gør arbejdet godt nok.
Det må da værer en ½ dyr fornøjelse at købe færdig grøntmos,
det meste er vel bare vand, eller det er måske ikke så galt med prisen.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 04-08-07 15:09

> [...]
> Han mener heller ikke at en blender gør arbejdet godt nok.
> Det må da værer en ½ dyr fornøjelse at købe færdig grøntmos,

Ja, det er det rene (ildelugtende) vand. Man føler sig lidt mærkelig ved at
give penge for sådan noget.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 04-08-07 15:29

Søren LH, skrev:

> Ja, det er det rene (ildelugtende) vand. Man føler sig lidt mærkelig
> ved at give penge for sådan noget.

Gad din hund overhovedet æde det ???
Mine var ikke meget for det mos jeg selv lavede af diverse
frosne grøntsager.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 04-08-07 15:35

> Gad din hund overhovedet æde det ???

Ja, det husker jeg ikke der var problemer med. Nu købte jeg jo samtidig de
der bægre med knust and, knust kanin og hvad det ellers var, måske jeg
mixede det sammen, jeg husker det ikke præcist. Men det skulle jo hentes i
Gilleleje, så det var kun når der var nogen som gerne ville tage noget med
til mig, hvor jeg så betalte min del af benzinen, så det var kun i perioder.
Men bægrene var jo gode til ens eget grøntmix bagefter.

> Mine var ikke meget for det mos jeg selv lavede af diverse
> frosne grøntsager.

Det jeg selv lavede blev blandet med ca. 20% lever eller hjerte, det var
omkring hvad der skulle til for at hun gad æde det. Men sikke noget
forfærdeligt svineri at stå med, og at gøre rent bagefter. En gang om
måneden skulle jeg jo lave ca. 10 kg grøntmix, sikke et arbejde.

Mvh
Søren

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:46

On 5 Aug., 23:47, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at lade hende være begejstret.. (næsten - jeg er også født med en kritisk
> næse)

> Jow - men jeg kan godt mærke, at når jeg nu har lokket hende herind, at nye
> ihvertfald ikke får en blød landing her...
> Her er ikke noget med at være large, det er lige på og hårdt...

> Det er jeg ret meget i tvivl om, om hun deler din opfattelse af det.. Hvis
> jeg var hende og var helt ny uden at kende til gruppens dynamik, ville jeg
> sgu være løbet langt bort for længe siden..

> Det kaldes empati
>
> Connie...- Skjul tekst i anførselstegn -

Connie du er min ven, for du har forstået mig 100 %

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 00:00

> [...]
> sgu være løbet langt bort for længe siden..

> Det kaldes empati
>
> Connie...- Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg kunne skrive det bedre selv, du har fanget det hele til UG +

Mvh Fru Larsen.

Fra : Søren LH

Dato : 04-08-07 15:07

> [...]
> Søren

Hej Søren.

Jeg har set emnet på Yahoo og jeg mener, at man gør som man føler for

----------------------

vi kan ikke være mere enige ....

Mvh
Søren

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:47

On 5 Aug., 22:34, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> Lige netop, jeg behøver bare at se på min hund der har det godt igen
> på Barf, så ved jeg hvad der er rigtigt for mig
>
> Mvh Fru Larsen.

> Og min hund har det godt på Royal Canin, men det bliver Royal Canin ikke til
> barf af. Du skulle øve dig lidt i logik .
>
> Mvh
> Søren- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

og du skulle øve dig i at glæde dig på andres vegne og især at
holde dig til emnet og ikke blive personlig i hvad jeg skal og ikke
skal øve mig i .

Mvh Fru Larsen.

Fra : Søren LH

Dato : 05-08-07 21:46

> [...]
> Søren- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

og du skulle øve dig i at glæde dig på andres vegne

Fint nok. Du skal selvfølgelig fortsætte med at glæde dig over at din
fodring virker

Mvh
Søren (som også har haft allergihund)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 22:06

On 5 Aug., 22:59, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> så din erfaring indtil videre ville jeg tage med et gran salt.
> Du løser måske et problem og skaber et andet som er uhelbredeligt.

Ja det har du gjort fra starten af, taget mine ord med et gran
salt

Mine hunde er sgu ikke døde og de strutter af sundhed, men nååå ja det
kan jeg jo ikke udtale mig om efter "kun" 4 uger *LOL*

Tak for ????????

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:21

BorderTerrierMor, skrev:

> Ja det har du gjort fra starten af, taget mine ord med et gran
> salt

Det er da fordi meget af det går imod de oplysninger jeg ellers har kunnet finde,
den med de 3 gram "grøntmix" var bare den berømte dråbe
der fik mig til at tvivle lidt på det barfcenter.

> Mine hunde er sgu ikke døde og de strutter af sundhed, men nååå ja det
> kan jeg jo ikke udtale mig om efter "kun" 4 uger *LOL*

Nemlig, 4 uger kan du ikke bygge ret meget på i den retning.
Feks. nyrerskader tager sikkert længere tid om at udvikle sig.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 22:08

On 5 Aug., 23:06, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:
> "BorderTerrierMor" <BorderTerr...@Forum.dk> skrev i meddelelsennews:1186347546.055329.244930@19g2000hsx.googlegroups.com...
>
> Er de ikke dyrlæger??? det har du vist misforstået
>
> Så skal de rette deres hjemmeside:
> <klip>
> Vi startede derfor Barf klinikken og som dyrlæge søgte vi en meget
> kompetent dyrlæge, der havde samme dyrevelfærdsmæssige holdning som os.
>
> </klip>
>
> --
> Mvh. John

Det var også en dyrlæge der undersøgte og lavede foderplan for vores
hunde.

Men du kunne måske være dem behjælpelig med at få hjemmesiden så du
også forstår

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 05-08-07 22:13

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i meddelelsen

Men du kunne måske være dem behjælpelig med at få hjemmesiden så du
også forstår

Hvem er det der bliver personlig ?

Der står direkte på deres hjemmeside at DE IKKE ER dyrlæger men de har et
samarbejde med en.

--
Mvh. John

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:35

On 5 Aug., 23:14, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Du skriver kun at Billinghurst bog er forældet, men ikke hvad der er forkert
> i den. Nu har jeg ikke selv læst den bog, men jeg har læst en del andre
> bøger, også ganske nye, hvor der også bliver lagt stor vægt det grønne.
> Du kunne da godt dele den nye filosofi med os.
>
> Hilsen
> Jytte

Så kunne du have spurgt hvad specielt der var forældet

Vi bruger så også det "grønne" bare i pulver form og angående hvad
Billinghurst har ændret er det udsagn for Barf Klinikken der har
kontakt til de forskere, men da jeg fornemmer jeg bare får dask for at
komme med nyt så vil jeg anbefale I selv ringer eller søger på nettet
efter det nye der er forsket frem

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:58

On 5 Aug., 23:55, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> Bordermor,
>
> Nu forstod jeg vist på et tidspunkt at det med de 3 gram var noget
> barfcentret havde sagt, det var ikke noget der stop på emballagen.
>
> Kunne jeg ikke få dig til at gå ud og læse hvilken dosering der står på
> emballagen? Bare for at stille min nysgerrighed!
>
> Mvh
> Søren

Nej der står ikke nogen dosering på posen og mener du virkelig jeg
skal skrive hele den "spiseseddel" af indhold i posen ind, for du kan
få stillet din nysgerrighed og vil tro på mit ord???

Du kunne ikke selv finde de informationer ved at kontakte Barf
Klinikken eller købe en pose

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:03

On 6 Aug., 10:18, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Selvfølgelig skal fru Larsen ikke forsvare Barfcentret, men hun nævner dem
> hele tiden og taler nedladende til folk, der har en anden mening. Det har
> nok ikke været fru Larsens mening, men sådan har jeg opfattet det.
> Jeg stiller mig også tvivlende over for en fodring med så meget kød på
> længere sigt, men for en kort periode går det nok.
> Og det er da fint at fru Larsens hund er blevet rask.
>
> Hilsen
> Jytte
>

> - Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -

> [...]

Åhh så du mener jeg skal have den savada fra dig af, fordi DU opfatter
mit snakken om Klinikken som nedladende og ikke som begejstring for
min hund blev hjulpet

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-08-07 14:39

On 4 Aug., 15:29, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Det må da værer en ½ dyr fornøjelse at købe færdig grøntmos,
> det meste er vel bare vand, eller det er måske ikke så galt med prisen.

Ved jeg ikke om du syntes det er dyrt, vi bruger 3 gram til hver om
dagen og lige p.t. har Barf klinikken tilbud på det og så køber man jo
stort ind

Ellers koster 100 gram ca 100 kroner.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 22:04

On 5 Aug., 22:46, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> Fint nok. Du skal selvfølgelig fortsætte med at glæde dig over at din
> fodring virker
>
> Mvh
> Søren (som også har haft allergihund)- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Tak det føler jeg mig også ret alene med herinde

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 05-08-07 22:10

Tak det føler jeg mig også ret alene med herinde

Det hænger nok sammen med din promovering af centret.
Hvis de var så dygtige hvorfor er din hund så ikke helbredt ?
Eller det er den måske ?

--
Mvh. John

Fra : Søren LH

Dato : 05-08-07 22:45

> [...]
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Tak det føler jeg mig også ret alene med herinde

-------------------------

Jamen jeg glæder mig da også over at min fodring med Royal Canin virker

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:37

On 5 Aug., 23:12, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hvem er det der bliver personlig ?
>
> Der står direkte på deres hjemmeside at DE IKKE ER dyrlæger men de har et

Jamen det var da venligt ment og de træner da til at få opdateret
deres hjemmeside

og jeg fortælle dig AT vores hunde blev UNDERSØGT af en DYRLÆGE der
har forstand på Barf metoden

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:45

On 5 Aug., 23:21, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det er da fordi meget af det går imod de oplysninger jeg ellers har kunnet finde,
> den med de 3 gram "grøntmix" var bare den berømte dråbe
> der fik mig til at tvivle lidt på det barfcenter.

Åh ja pardon fordi man har oplysninger der ikke passer til dine, du
kan sgu også lære nyt hvis du vil

> Nemlig, 4 uger kan du ikke bygge ret meget på i den retning.
> Feks. nyrerskader tager sikkert længere tid om at udvikle sig.

Hvis de vejledte for lidt grønt, tror du så ikke vi have hørt om mange
af de tusind hunde de har i konsultation, var blevet syge eller døde ?

Ja det er og bliver din "kæphest" men jeg har altså en erfaring i at
fodre mine hunde til det bedre end før Barf, trods det "kun" er 4
uger.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 05:05

BorderTerrierMor, skrev:

> Åh ja pardon fordi man har oplysninger der ikke passer til dine, du
> kan sgu også lære nyt hvis du vil

Jeg vil da hellere end gerne lærer noget nyt,
men forholder mig retten til at værer skeptisk hvis det lyder for utroligt.

> [...]
>
> Ja det er og bliver din "kæphest" men jeg har altså en erfaring i at
> fodre mine hunde til det bedre end før Barf, trods det "kun" er 4

Precis, bedre på det punkt.
Jeg siger heller ikke at deres tryllepulver ikke er godt nok,
jeg synes bare det lyder lidt for fantastisk.
Så er alle dem der i deres ansingts sved selv laver grøntmix,
og alle os der i dyre domme køber El Kama bare nogle fjolser
Det hele kan klares med et lille drys pulver,
du synes ikke selv det lyder lidt suspekt.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-08-07 14:40

On 4 Aug., 15:38, BorderTerrierMor <BorderTerr...@Forum.dk> wrote:

> [...]
> stort ind
>
> Ellers koster 100 gram ca 100 kroner.
>
> Mvh Fru Larsen.- Skjul tekst i anførselstegn -

Hov glemte lige at skrive at det er ikke mos, det er pulver

Fra : pwh

Dato : 04-08-07 15:03

BorderTerrierMor, skrev:

> Hov glemte lige at skrive at det er ikke mos, det er pulver

Syntes også at 3 gram lød af meget lidt
Er det så den eneste form for grøntsager og fibre de får ???

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:33

On 5 Aug., 23:09, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Det hænger nok sammen med din promovering af centret.

Se der er noget du og temmelig sikkert også andre totalt har
misforstået, jeg promovere ikke Barf Klinikken, men det var dem der
hjalp os med vores dødsyge hund og så er det vel ikke så mærkeligt man
holder sig til dem til man får lidt mere på rygradden. Men det er
måske ikke tilladt ?

> Hvis de var så dygtige hvorfor er din hund så ikke helbredt ?
Hvis du havde fulgt med så ville du vide at Møv er i bedring og han
har ikke haft brug for noget medicin siden vi startede på Barf. Oveni
hatten har vores anden hund Fister blevet en helt anden hund også til
det bedre.

Men jeg undskylder da mange gange at Barf Klinkkens vejledning hjalp
vores hunde og jeg i begejstring over at have reddet mine hunde har
fortalt om det herinde, det er åbenbart ikke velset

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:47

On 5 Aug., 23:44, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> Jamen jeg glæder mig da også over at min fodring med Royal Canin virker

Nu er vi så lige i en Barf tråd og ikke i emnet tørfoder

Mvh Fru Larsen,

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 08:31

On 6 Aug., 06:04, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> Jeg vil da hellere end gerne lærer noget nyt,
> men forholder mig retten til at værer skeptisk hvis det lyder for utroligt.

Selvfølgelig har du den ret, men man kan også vræe skepisk så man
totalt låser sig fast

> [...]
> Det hele kan klares med et lille drys pulver,
> du synes ikke selv det lyder lidt suspekt.

Det IKKE tryllepulver, det er grøntmix og hvis du føler dig som et
fjols fordi du bruger andet end jeg gør, så skal jeg ikke
modargumentere

NEJ jeg synes ikke det lyder suspekt, når jeg har gjort mig den
ulejlighed at SPØRGE der hvor de har forstand på det, du skulle gøre
det samme

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 09:56

BorderTerrierMor, skrev:

> Selvfølgelig har du den ret, men man kan også vræe skepisk så man
> totalt låser sig fast

Det synes jeg nu ikke jeg er slem til, ikke mit ry IRL
Men det pulver ville heller ikke værer nogen fidus til mine,
så ville de jo kun få en lille klat kød og æde,
det grøntmix jeg bruger fylder jo godt i maven

> Det IKKE tryllepulver, det er grøntmix og hvis du føler dig som et
> fjols fordi du bruger andet end jeg gør, så skal jeg ikke
> modargumentere

Med den slags udmeldinger må du altså værer indstillet på
at der kommer lidt retur ind immellem, uden du bliver fornærmet

> NEJ jeg synes ikke det lyder suspekt, når jeg har gjort mig den
> ulejlighed at SPØRGE der hvor de har forstand på det, du skulle gøre
> det samme

Som sagt flere gange før har jeg ingen speciel grund til at tro på barfklinikken.
Så deres svar ville jeg ikke kunne bruge til ret meget.
Jeg har ikke selv bagrund for at bedømme om det de siger er rigtigt.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:35

On 6 Aug., 10:55, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det synes jeg nu ikke jeg er slem til, ikke mit ry IRL
> Men det pulver ville heller ikke værer nogen fidus til mine,
> så ville de jo kun få en lille klat kød og æde,
> det grøntmix jeg bruger fylder jo godt i maven

Man ved jo ikke selv hvad ry man har

Kan du bestemme dig, skal de have grønt eller fyldstof ?

> Med den slags udmeldinger må du altså værer indstillet på
> at der kommer lidt retur ind immellem, uden du bliver fornærmet

Fornærmet? jeg bliver ikke fornærmet men det er skide træls du er så
påståelig og spørger om det samme igen og igen.

> Som sagt flere gange før har jeg ingen speciel grund til at tro på barfklinikken.
> Så deres svar ville jeg ikke kunne bruge til ret meget.
> Jeg har ikke selv bagrund for at bedømme om det de siger er rigtigt.

Nej men hvorfor søren spørger du så når, du ikke tror på hvad hverken
de eller jeg siger ?

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 10:46

BorderTerrierMor, skrev:

> Man ved jo ikke selv hvad ry man har
>
> Kan du bestemme dig, skal de have grønt eller fyldstof ?

"Kan du bestemme dig" den tone bedes du bemærke at jeg
altså ikke bruger overfor dig.
Men for at svare på dit spørgsmål,
så har El Kama begge funktioner for mine hunde.

> Fornærmet? jeg bliver ikke fornærmet men det er skide træls du er så
> påståelig og spørger om det samme igen og igen.

jamen indtil jeg får et fornuftigt (for mig) svar bliver jeg da nød til
at omformulerer det samme spørgsmål.
Jeg får det ikke besvaret ved at du skælder mig ud

> Nej men hvorfor søren spørger du så når, du ikke tror på hvad hverken
> de eller jeg siger ?

Det var jo muligt at du kunne henvise til anden dokumentation for at
deres grøntmix kan erstatte grøntsager, det kan/vil du ikke, fred værer med det.
Chekkede også lige op, de sælger det altså som et vitamin/mineraltilskud
der er lavet af frugter, der står intet om at der er grøntsager i.
Der står forøvrigt også at de åbnede i år 2000, hvordan det bliver
til 20 års erfaring kan jeg så ikke helt regne ud

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 08:23

On 6 Aug., 06:07, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det synes jeg så du skal sige til Fru Larsen.
> Han har selv startet denn tråd og er frivilligt gået
> i debat med os, der er ingen der forfølger hende.
> Vil man tales efter munden skal man ikke diskuterer med mig,
> det tror jeg hun allerede godt ved
>
> /Jens

Næææ hov stop lige !!!!!

Jeg undersøgte noget for Søren og startede tråden for at give ham
svar. Så jeg er ikke gået med til nogen frivillig debat om grøntmix
fra det ene sted er bedre eller dårligere det andet sted

Du har det sgu med at forstå som det passer dig bedst.

Desuden er Fru Larsen ikke en han, men en hun

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 09:59

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> svar. Så jeg er ikke gået med til nogen frivillig debat om grøntmix
> fra det ene sted er bedre eller dårligere det andet sted

Jo, men du må da have opdaget at den slags tråde har det med at udvikle sig,
så det burde du have været forberedt på, ingen har tvunget dig til at diskuterer.
Var det specifikt til Søren må du maile ham privat

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-08-07 21:27

On 4 Aug., 16:03, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Syntes også at 3 gram lød af meget lidt
> Er det så den eneste form for grøntsager og fibre de får ???
>
> /Jens- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Nu er vores hunde jo kun 10 kg´s hunde

Nej de får også 3 gram hvidløgspulver hver, men ellers indeholder
grøntmixet hvad de har brug for. Det blandes i den portion kød der er
taget af fryseren til dagens brug. Kødkasserne købes i 6 kg kasse med
løsfrosset kød.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 05:06

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> grøntmixet hvad de har brug for. Det blandes i den portion kød der er
> taget af fryseren til dagens brug. Kødkasserne købes i 6 kg kasse med

3 gram lyder stadig af vildt lidt, var det El Kama skulle de
have ca 100 gr. Det lyder helt forkert at de skal have samme
mængde hvidløg som grøntsager og fibre.
Du er sikker på at du har læst rigtigt på posen,
dine hunde lever jo næsten af rent kød kan jeg forstå.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:57

On 6 Aug., 11:45, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> "Kan du bestemme dig" den tone bedes du bemærke at jeg
> altså ikke bruger overfor dig.

Jo du gør Jens du ser det bare ikke og jeg bruger den tone der PASSER
mig.

> Men for at svare på dit spørgsmål,
> så har El Kama begge funktioner for mine hunde.

Ja og mit pulver har det for mine hunde.

> jamen indtil jeg får et fornuftigt (for mig) svar bliver jeg da nød til
> at omformulerer det samme spørgsmål.
> Jeg får det ikke besvaret ved at du skælder mig ud

Det er sgu da træls at skulle gentage det samme og samme igen og igen
fordi du ikke forstår og så er det vel naturligt man "skælder ud" som
du mener jeg gør.

> [...]
> Der står forøvrigt også at de åbnede i år 2000, hvordan det bliver
> til 20 års erfaring kan jeg så ikke helt regne ud

Jens jeg er IKKE barf klinkken, jeg benytter blot klinikken. HVIS du
vil vide mere om deres fremgangsmåde/produkter osv så må du lette
rumpen og kontakte dem selv.

Jeg er stået af denne tråd og helt sikkert stået af når man skal stå
til regnskab for en producents produkter og ens måde at Barfe på. Det
er åbenbart ikke velset her i gruppen når man som ny fortælle ens
positive erfaring med Barf Klinkken, til trods for de hjalp os med at
redde vores hund.

Den holdning har jeg ikke brug for nu og gudskelov for der er andre
der har forstået at vejlede istedet for at øge spørgsmålene i vores
opstart.

I am out of here.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 11:20

BorderTerrierMor, skrev:

> Jo du gør Jens du ser det bare ikke og jeg bruger den tone der PASSER
> mig.

Læs hvad jeg skriver konkret, og ikke mellem linierne.

> Ja og mit pulver har det for mine hunde.

3 gram pulver kan da ikke give den helt store mæthedsfornemmelse.

> Jens jeg er IKKE barf klinkken, jeg benytter blot klinikken. HVIS du
> vil vide mere om deres fremgangsmåde/produkter osv så må du lette
> rumpen og kontakte dem selv.

Jeg har så også chekket deres hjemmeside,
så blev jeg da det klogere at der ikke er grøntsager i det du
kalder for grøntmix, det burde hedde frugtmix

> [...]
> er åbenbart ikke velset her i gruppen når man som ny fortælle ens
> positive erfaring med Barf Klinkken, til trods for de hjalp os med at

Lad nu værer med at spille den stakkels forfulgte.
Du har frivilligt valgt at gå ind i debatten, ingen har tvunget dig.

> Den holdning har jeg ikke brug for nu og gudskelov for der er andre
> der har forstået at vejlede istedet for at øge spørgsmålene i vores
> opstart.

Nåeh, hjalp jeg ikke dig med at få dine hunde til at æde ben
ved at anbefale dig at dele op i mindre stykker og lade dem sulte lidt.
Som jeg husker det løste det da dit problem dengang,
eller jeg skal måske kun huskes for det dårlige.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:37

On 6 Aug., 10:59, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> så det burde du have været forberedt på, ingen har tvunget dig til at diskuterer.
> Var det specifikt til Søren må du maile ham privat

Jeg har intet imod en tråd udvikler sig til en god debat, men jeg har
svært ved at se det gode i denne tråd

Igen hvad jeg skal og ikke skal, skal du ikke bestemme

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 10:49

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg har intet imod en tråd udvikler sig til en god debat, men jeg har
> svært ved at se det gode i denne tråd

heller ikke jeg efterhånden

> Igen hvad jeg skal og ikke skal, skal du ikke bestemme

Jeg mente blot at du måtte tage med at alle blander sig når
du ytrer dig i et offentligt forum, det er jo ideen med Usenet
Man kan ikke bestemme hvem der må skrive i ens tråde,
men det er helt frivilligt at svarer dem.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-08-07 21:29

> [...]

> Det må da værer en ½ dyr fornøjelse at købe færdig grøntmos,
> det meste er vel bare vand, eller det er måske ikke så galt med prisen.

Det kan jeg allerede nu sige at det orker jeg ikke selv at lave

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 05:07

BorderTerrierMor, skrev:

> Det kan jeg allerede nu sige at det orker jeg ikke selv at lave

Så er vi to

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 10:52

On 5 Aug., 06:05, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> mængde hvidløg som grøntsager og fibre.
> Du er sikker på at du har læst rigtigt på posen,
> dine hunde lever jo næsten af rent kød kan jeg forstå.

Jeg læser ikke på posen, jeg følger anvisninger fra Barf Klinkken

Du kan ikke sammenligne El Kama produktet med Barf klinkkens grøntmix
i pulver, det to vidt forskellige produkter.
Hvis jeg skulle give Barf grøntmix i den mængde (100gr) så blev det
sgu noget tørt stads at æde. Barf grøntmix er meget mere koncentreret
og derfor skal der ikke bruges mere end 3 gram pr. hund pr. dag og
bare rolig de er fuldt dækket ind af både køb/ben/grønt.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 17:49

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> og derfor skal der ikke bruges mere end 3 gram pr. hund pr. dag og
> bare rolig de er fuldt dækket ind af både køb/ben/grønt.

Ja det må da værer helt vildt koncentreret.
Men der er jo også stor uenighed om hvor meget grønt
en hund har behov for, men så lidt har jeg nu aldrig hørt om før.
Vi må håbe de ved hvad de anbefaler folk derude,
så lidt grønt tror jeg ikke jeg turde kører med selv.

Talte forøvrigt idag med en kollega der også barfer,
han havde været ude i barfcenteret i glostrup for at handle kød og grøntmix.
Han fik også den besked at de ikke førte grøntmix "det bruger man ikke mere"
havde de lidt næsvist sagt til ham, de kunne kun sælge det der pulver.
Han følte sig faktisk så nedladene behandlet at han sagde at han havde
den største lyst til at hive gutten ud i baglokalet og klapse lidt ham af
Han er en gut på 2 Meter og 125 kg, så man skal ikke lægge sig ud med ham

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 19:23

On 5 Aug., 18:49, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Han er en gut på 2 Meter og 125 kg, så man skal ikke lægge sig ud med ham

Jens, du er en bangebuks for når der står på indholde af posen hvad
det koncentreret grøntmix indholde og det er regnet ud efter hundenes
vægt så passer det.
Det er jo ikke mængden men effekten af det du giver der tæller.

Ja, butikspersonale er ikke som da vi andre var i butik, ej heller
kunderne. *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 19:59

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> vægt så passer det.
> Det er jo ikke mængden men effekten af det du giver der tæller.

Jo men stadigvæk.
Jeg læste lidt på lektien igen, Billinghurst skriver at grøntsager
skal udgører en stor del af hundens føde af flere årsager.
At fodrer med for meget kød i forhold til grøntsager skulle værer
den sikre vej til på lang sigt at få en syg hund.
Han fremhæver nyrerproblemer som et af de største.
Faktisk skriver han at man godt kan fodrer en hund helt uden kød,
bare man så sørger for at tilsætte diverse ting, anbefaler det dog ikke.
Men at en helt ren kømenu, eller en der næsten er det
er den sikre vej til en syg hund på længere sigt.

Så jeg spørger mig selv om hvor lang tid barfklinikken
har bygget deres ny filosofi (som de ikke deler med ret mange) over.
Det er det der gør mig betænkelig ved den lille mængde de anbefaler,
så meget kan du altså heller ikke koncentrerer grøntsager.

Summa summarum er at de fleste steder jeg har læst er at grøntsager
kan du næste ikke give for meget af, kød i for store mængder er direkte usundt.
Så jeg vil mene det er at gamble lidt med den lille mængde "grøntsager",
så kan du da godt kalde mig en bangebuks,
men jeg vil hellere værer på den sikre side

/Jens

Fra : Anette

Dato : 05-08-07 21:51

BorderTerrierMor wrote:
> [...]
> vægt så passer det.
> Det er jo ikke mængden men effekten af det du giver der tæller.

Så melder jeg mig under fanerne af bangebuske
3 g pr dag til en 10kg hund? Dvs 6 g om dagen til mine 20kgs hunde?
Hvor er fibrene henne? Ligesom til mennesker er de grove fibre vigtige,
ligesom vitaminerne og mineraler.
Mine hunde får ca 100 - 150 g blended grønt hver dag.
Det er lige i overkanten ( fordi de madører er for tykke - men skulle de
hente deres foder selv i naturen, deriblandt grønt i form af byttedyrs
maveindhold og lign, så kunne de ikke nøjes med 6 g ( i gennemsnit pr dag)
så ville de tabe tænderne af C-vitaminmangel.

> Ja, butikspersonale er ikke som da vi andre var i butik, ej heller
> kunderne. *LOL*

Næh, men tænk hvis butikkerne dog bare holdt en standard der hed: Som man
råber i skoven får man svar
Men det gør de ikke, de behandler alle lige... ubehøvlet

/ Anette
www.philana.dk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:16

On 5 Aug., 20:58, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> så kan du da godt kalde mig en bangebuks,
> men jeg vil hellere værer på den sikre side

Altså Jens jeg er nødt til at gøre dig opmærksom på at Billinghurst
har skrevet bogen for snart 20 år siden og han HAR ændret holdning
siden men har ikke fået skrevet en ny bog. Han er også blevet klogere
af at forske.

Det er IKKE en lille mængde grøntsager fordi det er ektremt
koncentreret og Barf klinkken er IKKE alene med den filosofi, den
deler de med mange forskere i verden.

Jeg fortalte Barf Klinikken omkring Sørens spørgsmål og jeg fik en
forklaring. De ville lade en bemærkning falde til de andre forskere om
at der trængte til nyt materiale i form af bøger på marked, fordi en
20 årig bog er ikke opdateret til nutidens forskning.

Mvh Fru Larsen.

Fra : JB

Dato : 05-08-07 21:23

Fra : Søren LH

Dato : 05-08-07 21:22

> [...]

at der trængte til nyt materiale i form af bøger på marked, fordi en
20 årig bog er ikke opdateret til nutidens forskning.

Der er forsket i mange slags foder. Men grøntsager koncentreret op, så en
hund kun skal have 3 g, kan jeg ikke se har noget med råt foder eller BARF
at gøre. BARF betyder Bone And Raw Food, altså råt foder. Det kan godt være
det er udmærket, men BARF er det ikke.

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 05-08-07 21:40

> [...]
> at gøre. BARF betyder Bone And Raw Food, altså råt foder. Det kan godt
> være det er udmærket, men BARF er det ikke.

Iflg. Barfcentrets hjemmeside er det et vitamin/mineraltilskud, og det har
netop intet med BARF at gøre.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 21:56

JB, skrev:

> Iflg. Barfcentrets hjemmeside er det et vitamin/mineraltilskud, og
> det har netop intet med BARF at gøre.
>
> Hilsen
> Jytte

Vitamin og mineraltilskud er der da flere af os der også giver,
men det er da ikke i stedet for grøntsager.

/Jens (som nu helst giver naturlige vitaminer)

Fra : JB

Dato : 05-08-07 21:42

"
[...]

Hvad er det for en filosofi Barfcentret ikke er alene om? Og hvis det er en
filosofi, er det jo ikke fakta.

hilsen
Jytte

Fra : C.H

Dato : 05-08-07 22:03

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh Fru Larsen.
>

> Hvad er det for en filosofi Barfcentret ikke er alene om? Og hvis det er

Holdt stop!!
Her kommer en udefrakommende ikke-barfer og blander sig...

JEG var den, der lokkede Fru Larsen herind fordi jeg mente hun kunne få
noget info herinde...
Lige nu synes jeg godt nok, der bliver kørt noget hårdt på en, der er ganske
ny i faget.

Fru Larsen har råfodret i omtrent fire uger og har fået en masse hjælp fra
Barfcenteret. De ting, de har sagt har virket for lille Møv.
Der er ingen, der påstår at det de siger er den eneste sandhed, men noget
rigtigt har der været i det.
Men jeg synes da at Fru Larsen skal have lov til at være begejstret og
udtrykke den begejstring uden nødvendigvis at skulle pilles ned.

Der er EN grund til at Fru Larsen kontaktede Barfcenteret og det var for at
redde sin hund. Det ser ud til at missionen lykkes og det er takket være
deres anvisninger.
Der er er tusind måder at råfodre på - deres måde er en af dem...
Jens´ er en anden, Sørens en helt tredje osv.... Ingen af dem her er
forkerte, de er bare forskellige.

Da jeg lokkede Fru Larsen herind var det for at finde noget kapacitet hun
kunne læne sig op af - men jeg føler faktisk mest, at hun har fået at vide
at hun gør tingene forkert... Og så kan jeg sgu godt forstå hun ryger op af
stolen, for hun kan jo SE at Møv faktisk er i live og i bedring.

Nå, jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers vil sige...
Lige her kan jeg se, at min start i gruppen var mild og blid..
Det er Fru Larsens ikke...

Connie - der er lidt forvirret over disse tråde her...

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:44

C.H, skrev:
> Der er er tusind måder at råfodre på - deres måde er en af dem...
> Jens´ er en anden, Sørens en helt tredje osv.... Ingen af dem her er
> forkerte, de er bare forskellige.

Jo, men hvis du havde læst diverse bartråde og ellers læst på nette
og i diverse bøger om emnet ville du vide at lige mht grøntsager
er vi faktisk glimrende enige om hvad der er godt og hvad der er skidt.
Det er det der bliver diskuteret nu mht barfcenterets metode,
som altså går imod de fleste vedtagne regler.

> [...]
> fået at vide at hun gør tingene forkert... Og så kan jeg sgu godt
> forstå hun ryger op af stolen, for hun kan jo SE at Møv faktisk er i

Nu overdriver du. Jeg har udtalt at de vist har deres helt egen
version af Billinghursts bog med den foderplan som de fremlægger.
Om den så er god eller dårlig ved jeg ikke, den er bare mht
grøntsager en anelse alternativ

> Nå, jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers vil sige...
> Lige her kan jeg se, at min start i gruppen var mild og blid..
> Det er Fru Larsens ikke...

Du er måske også blider og mildere end Fru Larsen,
hun er da ikke bleg for en god diskussion,
også om alt muligt andet end barf

/Jens

Fra : C.H

Dato : 05-08-07 22:59

> [...]
> Det er det der bliver diskuteret nu mht barfcenterets metode,
> som altså går imod de fleste vedtagne regler.

Her har Fru Larsen et udgangspunkt der siger, at barfcenteret er opdateret
og derfor bruger noget, der er i orden..
Det er jo ikke usandsynligt, at Billinghurst har revideret nogle ting på de
17-20 der er gået siden han nedfældede sin teori...

Det, jeg synes jeg bemærkede var, at Fru Larsen ihvertfald skrev som om hun
opfattede at hun skulle stå til regnskab for hvad Barfcenteret udbreder sig
om - og det ville jeg sgu også protestere imod.. Også selvom jeg jeg var
tilfreds med deres indsats...

> [...]
> version af Billinghursts bog med den foderplan som de fremlægger.
> Om den så er god eller dårlig ved jeg ikke, den er bare mht

Jow - og personligt synes jeg da også det varierer fra det, jeg mente var
grundholdningen - råt er jo råt...
Ikke desto mindre tror jeg faktisk Fru Larsen forholdt sig helt personligt
til det og ikke tænkte på Barf generelt og slet ikke på et filosofisk plan -
Det lindrede hunden kanonhurtigt og det er selvklart det, der har været det
vigtigste lige nu...

> Du er måske også blider og mildere end Fru Larsen,
> hun er da ikke bleg for en god diskussion,
> også om alt muligt andet end barf

Fru Larsen kan med garanti godt lide en god diskussion - men om hun
betragter dette som en god diskussion, det skal jeg ikke kunne sige

Connie - den milde og blide

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 05:13

C.H, skrev:

> Fru Larsen kan med garanti godt lide en god diskussion - men om hun
> betragter dette som en god diskussion, det skal jeg ikke kunne sige
>
> Connie - den milde og blide

Hun er da nok en stor pige der kan klarer at forsvarer sig selv.
Diskussionen kører i al sin enkelthed på om grøntsager
er nødvendige for hunden eller ej.
Drej den nu ikke over på alt muligt andet.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 06-08-07 11:14

On Sun, 5 Aug 2007 23:03:27 +0200, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at hun gør tingene forkert... Og så kan jeg sgu godt forstå hun ryger op af
>stolen, for hun kan jo SE at Møv faktisk er i live og i bedring.

Og så MÅ jeg blande mig...
Hvis Fru Larsen kan se at Møv er i bedring, så kan jeg ikke se grunden
til at hun ryger op ad stolen.
Jens var sg* da osse efter mig i sin tid, fordi jeg absolut ikke var
ubetinget fan af Billinghurst, men jeg kunne stadig se Hans komme i
bedring, så who cares. At jeg så osse kunne se at han tog voldsomt på,
var så det der fik mig til at droppe ideen igen, men ingen tvivl om at
hundene nød deres barftid.

Jeg synes det er fedt for Fru Larsen at hun har fundet en vej ud af
allergihevedet, og jeg glæder mig på hendes vegne. Gjorde jo selv
lignende erfaring, såeh... Men derfra og så til at fare fuldstændig i
flint over nogle mennesker der er skeptiske og måske endda uenige,
synes jeg altså der er et stykke vej.

Det her er usenet og man vil opleve personer som er mere venligt
indstillet end andre, og man vil opleve at mange kan være dybt uenige
med en, men hvad skulle vi osse bruge denne gruppe til, hvis vi
allesammen bare klapper hinanden på ryggen? Jaja, så kan vi melde os
ud igen, men ærlig talt. Vi er vel voksne mennesker der selv kan
sortere i skidt og kanel, ikk'?

>Nå, jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers vil sige...
>Lige her kan jeg se, at min start i gruppen var mild og blid..
>Det er Fru Larsens ikke...

Der er, så vidt jeg kan se, fejl på begge sider, så måske vi bare
skulle se at komme videre? Vi får ikke noget konstruktivt ud af at
skændes.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 11:32

Leyna, skrev:

> [...]
> bedring, så who cares. At jeg så osse kunne se at han tog voldsomt på,
> var så det der fik mig til at droppe ideen igen, men ingen tvivl om at

Jeps, vi havde skam også nogle ophedede debatter dengang

> [...]
> lignende erfaring, såeh... Men derfra og så til at fare fuldstændig i
> flint over nogle mennesker der er skeptiske og måske endda uenige,

Helt enig.

> [...]
> allesammen bare klapper hinanden på ryggen? Jaja, så kan vi melde os
> ud igen, men ærlig talt. Vi er vel voksne mennesker der selv kan

Nemlig, og lige i denne sammenhæng synes jeg slet ikke rygklapperi
hører sig til, det er trods alt hundens helbred det drejer sig om.
Synes hellere Fru Larsen skulle bruge den skepsis mht grøntsager
hun oplever her i gruppen konstruktivt, i stedet for at blive sur.

> Der er, så vidt jeg kan se, fejl på begge sider, så måske vi bare
> skulle se at komme videre? Vi får ikke noget konstruktivt ud af at
> skændes.

Jeg skændes ikke med nogen, det har jeg højt og helligt
lovet at afholde mig fra i fremtiden

/Jens

Fra : Hm

Dato : 06-08-07 14:38

> Jeg skændes ikke med nogen, det har jeg højt og helligt
> lovet at afholde mig fra i fremtiden
>
> /Jens

Hej Jens
ja, det er nemlig rigtigt, og jeg syntes faktisk, du klare det helt fint,
selvom du vist indimellem bider lidt i bordkanten, men hvad vi ikke kan se -
har vi ikke ondt af, så fortsæt bare den "blide" linie.

Jeg er, som I ved, slet ikke interesseret i barf fodring, da jeg mener man
nemt kan fejlfodre, men jeg hørte engang en dyrlæge som sagde at hundens mad
skulle bestå af:

1/3 del -- kød
1/3 - --- grønsager
1/3 - --- hvidt brød
og vist også et par vitaminer som jeg ikke kan huske.
så større er videnskaben måske heller ikke.

Hanne/ som har super resultat med RC´s tørfoder

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 18:50

Hm, skrev:
> [...]
> fint, selvom du vist indimellem bider lidt i bordkanten, men hvad vi
> ikke kan se - har vi ikke ondt af, så fortsæt bare den "blide" linie.

*ROFL*
Næh, jeg lader det bare gå ud over hundene, det er jeres ansvar

> Jeg er, som I ved, slet ikke interesseret i barf fodring, da jeg
> mener man nemt kan fejlfodre,

Jeg er også af den overbevisning at forkert barf er meget
farligt for hunden.
Ingen sammenligning med Fru Larsens fodermetode overhovedet.

> men jeg hørte engang en dyrlæge som
> sagde at hundens mad skulle bestå af:
>
> 1/3 del -- kød
> 1/3 - --- grønsager
> 1/3 - --- hvidt brød

Hvidt brød tror jeg den dyrelæge står ret alene med.
Bortset fra at Angel idag har stjålet ½ toastbrød

> og vist også et par vitaminer som jeg ikke kan huske.
> så større er videnskaben måske heller ikke.

Det er ingen videnskab, variation er nøgleordet.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-08-07 11:40

> [...]
>
> Der er, så vidt jeg kan se, fejl på begge sider, så måske vi bare
> skulle se at komme videre? Vi får ikke noget konstruktivt ud af at

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er helt enig med dig.
Der ER ingen grund til at blive uvenner over denne detalje, men ikke desto
mindre kan jeg forstå at det sker.

Hvis Fru Larsen havde været gammel og garvet i faget og derfor på ingen måde
havde en nybegynders usikkerhed, så er jeg sikker på, at hun havde sprunget
op og faldet ned på den kritik, der er kommet af barfcenteret og deres
forbaskede grønt-hurlumhej...

Jeg kan se (og ved) at hun er så begejstret for den hjælp hun har fået af
barfcenteret at hun ikke har haft brug for at rumme andet - ja, det er
hendes fejl og der har hun nok været alt for skråsikker i sine
udtalelser... Glemt at der findes tusind rigtige måder at gøre det på...
Men her synes jeg godt nok, at de gamle og garvede burde være en tand mere
rummelig overfor en ny... (både en ny på usenet og en ny barfer).

Jeg synes også det er tid til at komme videre.. Denne tråd indeholder ikke
meget konstruktivt og er blevet dum og personlig...
Ingen har været uden ansvar for at det er løbet løbsk, men jeg synes at alle
har et ansvar for at det ikke løber mere løbsk...

Og så håber jeg, at Fru Larsen bliver hængende lidt endnu, så hun også kan
se den rare og hyggelige side af denne gruppe..

Connie

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 11:54

C.H, skrev:

> Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er helt enig med dig.
> Der ER ingen grund til at blive uvenner over denne detalje, men ikke
> desto mindre kan jeg forstå at det sker.

Jeg forstår skam heller ikke hvis man bliver uvenner over den detalje.
Men jeg er heller ikke uvenner med Fru Larsen, hun er det måske med mig.

> [...]
> det på... Men her synes jeg godt nok, at de gamle og garvede burde
> være en tand mere rummelig overfor en ny... (både en ny på usenet og

Som sagt drejer denne diskussion sig for mig sig ikke om andet
end fravalget af grøntsager, noget jeg aldrig var stødt på før
og derfor undrer mig kraftigt over.
Du ville da sikkert også studse over et tørfoder der ikke indenholdt grøntsager,
om du så ville købe det ved du jo bedst selv

> [...]
> Ingen har været uden ansvar for at det er løbet løbsk, men jeg synes
> at alle har et ansvar for at det ikke løber mere løbsk...

Du har ret.

> Og så håber jeg, at Fru Larsen bliver hængende lidt endnu, så hun
> også kan se den rare og hyggelige side af denne gruppe..

Det håber jeg da også

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-08-07 12:10

> Jeg forstår skam heller ikke hvis man bliver uvenner over den detalje.
> Men jeg er heller ikke uvenner med Fru Larsen, hun er det måske med mig.

Jeg skal ikke kunne sige, hvem der er uvenner med hvem, men stemningen er
ihvertfald ikke just i top i denne tråd...

> [...]
> grøntsager,
> om du så ville købe det ved du jo bedst selv

Jeg er totalt krakilsk med indholdet, så jeg ville med sikkerhed stille
spørgsmålstegn.
Og det synes jeg også det er i orden I gør.
Men jeg synes til gengæld ikke at Fru Larsen på den måde fortjener et
overfald fordi hun for nuværende vælger at tro på barfcenterets ord....
Det var pludselig meget intensivt og også noget personligt at hun skulle stå
til regnskab...

> Du har ret.

Ja da

> Det håber jeg da også

Vi får se

Connie

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 12:47

C.H, skrev:

> Jeg skal ikke kunne sige, hvem der er uvenner med hvem, men
> stemningen er ihvertfald ikke just i top i denne tråd...

Det har du desværrer ret i.
Men jeg synes altså også hurtigt at Fru Larsen tog mit spørgsmål
meget personligt, sådan var det jo ikke ment overhovedet.

> Jeg er totalt krakilsk med indholdet, så jeg ville med sikkerhed
> stille spørgsmålstegn.

Det regnede jeg også med, undersøgte da selv en del mht El Kama
inden jeg begyndte at bruge det, jeg kontaktede endda leverandøren
da jeg ikke syntes deres deklaration var god nok.
Jeg synes da det er rart at vide hvad man fylder i sin hund

> Og det synes jeg også det er i orden I gør.

Ja ikke, men jeg bliver bare afvist med beskeden om at det kan
jeg selv undersøge, hun ville nok ikke selv bryde sig om det svar
hvis hun en dag kommer med et spørgsmål, vi kan vel hjælpe hinanden.
Ligesom jeg spurgte mht kylling, men det måtte jeg altså godt,
grøntsager må jeg så ikke spørge om, forklar mig logikken i det

> Men jeg synes til gengæld ikke at Fru Larsen på den måde fortjener et
> overfald fordi hun for nuværende vælger at tro på barfcenterets
> ord....

Jeg føler ikke selv jeg har overfaldet hende, ellers vil jeg meget
gerne quotes for det sted jeg gjorde det.

> Det var pludselig meget intensivt og også noget personligt at hun
> skulle stå til regnskab...

Når hun selv vælger at forsvarer produktet følger det altså med.
Hun kunne blot have afvist mig med at det ragede hende en høstblomst
hvad det pulver bestod af og hvorfor det kunne erstatte grøntsager.
I stedet kommer der en alenlang tråd ud af det med at sådan viser
forskningen altså man gør nu, så spørger jeg bare, hvilken forskning.
Det ved du jo godt at her i gruppen slipper man ikke afsted med løse påstande,
som regel bliver man altså afkrævet en eller anden form for dokumentation.
Det synes jeg faktisk er fair nok.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-08-07 13:20

> Det har du desværrer ret i.
> Men jeg synes altså også hurtigt at Fru Larsen tog mit spørgsmål
> meget personligt, sådan var det jo ikke ment overhovedet.

Jeg tror faktisk det var fordi det VAR meget personligt for hende.
Hun var/er så lykkelig fordi hendes hund efter al sandsynlighed får lov til
at leve... Og så tror jeg ikke helt hun har forstået, at I talte om
grøntsager - og I forstod ikke helt, at hun talte om hendes hunds mirakel.

Kommunikation er en svær en

> [...]
> da jeg ikke syntes deres deklaration var god nok.
> Jeg synes da det er rart at vide hvad man fylder i sin hund

Jeg ved, at Fru Larsen har forhørt sig hos Barfcenteret og har fået et for
hende tilfredsstillende svar.
Det må være godt nok lige nu.
Jeg forstår godt, hvis hun ikke på nuværende tidspunkt kan og vil forholde
sig mere kritisk - hendes hund har lige reddet livet på den kost.
Så det er ikke tid til at eksperimentere - den tid kommer.

> [...]
> Ligesom jeg spurgte mht kylling, men det måtte jeg altså godt,
> grøntsager må jeg så ikke spørge om, forklar mig logikken i det

Jeg tror bare det blev for meget. Det er klart at som helt ny, så bliver man
nødt til at forlade sig på et eller andet. Og hun kender selvfølgelig slet
ikke alle de detaljer, hun blev afkrævet.
Hun har ikke læst Billinghurst og kan derfor ikke sammenligne før til nu. -
Og det var det spørgsmål, der kom igen og igen.
Det eneste hun kunne gøre var at sige, hvad barfcenteret har sagt til hende.
Det var ikke uddybende nok - og så er der kun tilbage at ringe til kilden

Hun var træt og i total forsvarsposition.
Jeg kan godt forstå, hun gav op

> Jeg føler ikke selv jeg har overfaldet hende, ellers vil jeg meget
> gerne quotes for det sted jeg gjorde det.

Overfaldet bestod i intensiviteten af det forhør, hun blev sat i, fra flere
på en gang.
Og specielt i betragtning af, at hun både er helt ny barfer og helt ny på
usenet - og dermed også i denne gruppe.

> Når hun selv vælger at forsvarer produktet følger det altså med.
> Hun kunne blot have afvist mig med at det ragede hende en høstblomst
> hvad det pulver bestod af og hvorfor det kunne erstatte grøntsager.

Problemet er nok bare, at det ikke ragede hende en høstblomst.
Hun kunne se, det var det rigtige for hendes hund, og var derfor tilfreds
med det valg. Kritikken er nok faldet for tidligt - hun var/er stadig i
eufori over resultatet.

> I stedet kommer der en alenlang tråd ud af det med at sådan viser
> forskningen altså man gør nu, så spørger jeg bare, hvilken forskning.

Her var Fru Larsen alt for hurtig fordi sådan en udtalelse altid ender ud
med et krav om dokumentation.
Men som sagt er hun fuldstændig ny på usenet - kender ikke kulturen her
generelt og slet ikke i denne gruppe...

> Det ved du jo godt at her i gruppen slipper man ikke afsted med løse
> påstande,
> som regel bliver man altså afkrævet en eller anden form for dokumentation.
> Det synes jeg faktisk er fair nok.

Jo - men det er også fair nok at give en ny en mulighed for at blive
indlemmet en smule før der stilles hardcore krav
Det er trods alt generelt en gruppe, der er forholdsvis socialt anlagt og
bryster sig af ikke at være så firkantet og ubøjelig som andre grupper...

Fru Larsen kendte intet til denne gruppe og intet til Usenet for jeg
introducerede hende til den for meget kort tid siden.
Hun kan endnu ikke vide, hvad "vi plejer"

For mig har det givet stof til eftertanke i forhold til andre nye, der
titter forbi...
Jeg synes de fortjener noget ekstra snøre...

Connie...

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 13:50

C.H, skrev:
> [...]

> lov til at leve... Og så tror jeg ikke helt hun har forstået, at I
> talte om grøntsager - og I forstod ikke helt, at hun talte om hendes

Jeg mener nu stadig at Topic er Grøntmix, men lad det nu ligge

> Kommunikation er en svær en

Specielt på skrift.

> Hun var træt og i total forsvarsposition.
> Jeg kan godt forstå, hun gav op

Fru Larsen vender nok frygteligt tilbage
Der er jo også meget god info for hende at hente her mht barf,
jeg er da selv blevet hjulpet meget her i gruppen.

> Overfaldet bestod i intensiviteten af det forhør, hun blev sat i, fra
> flere på en gang.

Den kan godt værer svær, det her jeg prøvet mange gange
Jeg synes som regel bare det er sjovt, men andre kan self stresse over det.

> [...]
> Hun kunne se, det var det rigtige for hendes hund, og var derfor
> tilfreds med det valg. Kritikken er nok faldet for tidligt - hun

Det kan du have ret i, mere diplomati fra vores side
havde nok været på sin plads

> Her var Fru Larsen alt for hurtig fordi sådan en udtalelse altid
> ender ud med et krav om dokumentation.
> Men som sagt er hun fuldstændig ny på usenet - kender ikke kulturen
> her generelt og slet ikke i denne gruppe...

Så lærte hun det

> Jo - men det er også fair nok at give en ny en mulighed for at blive
> indlemmet en smule før der stilles hardcore krav

Taget til efterretning.

> Det er trods alt generelt en gruppe, der er forholdsvis socialt
> anlagt og bryster sig af ikke at være så firkantet og ubøjelig som
> andre grupper...

Ellers gad jeg ikke selv komme her.

> Fru Larsen kendte intet til denne gruppe og intet til Usenet for jeg
> introducerede hende til den for meget kort tid siden.
> Hun kan endnu ikke vide, hvad "vi plejer"

Så faktisk er det hele din skyld Connie, skam dig

> For mig har det givet stof til eftertanke i forhold til andre nye, der
> titter forbi...
> Jeg synes de fortjener noget ekstra snøre...

Det lyder rigtigt, det glemmer jeg til tider.
Vanens magt du ved

/Jens

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 21:53

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> har skrevet bogen for snart 20 år siden og han HAR ændret holdning
> siden men har ikke fået skrevet en ny bog. Han er også blevet klogere

Jeg tvivler meget stærkt på at han har ændret 100% på sine holdninger,
de var faktisk ret velunderbyggede da han skrev bogen.
Som sagt er det ikke kun ham der har den mening omkring grøntsager,
prøv at surfe lidt på barf og du vil opdage at de fleste mener det samme.
Spørg feks John (jopa) her i gruppen om hans erfaringer med for meget
råt kød, det var vist noget med at de var en del der gav meget kallun
en overgang som eneste foder, flere af hundene blev syge af det.

> Det er IKKE en lille mængde grøntsager fordi det er ektremt
> koncentreret og Barf klinkken er IKKE alene med den filosofi, den
> deler de med mange forskere i verden.

Dem kunne jeg da godt tænke mig nogle links til.

> [...]
> at der trængte til nyt materiale i form af bøger på marked, fordi en
> 20 årig bog er ikke opdateret til nutidens forskning.

Jeg skal da nok købe bogen hvis der kommer en ny,
men derfor forkaster man altså ikke alle de gamle ideer.
De bygger jo i princippet på hvordan hunde har levet i tusindvis af år.

Jeg hælder så mere til gennemprøvet end spritny teknik,
der er altid en del børnesygdomme ved ny teknik/forskning.

Råt kød med et drys pulver er altså for poppet til mig,
kald du mig bare gammeldags

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:24

Fra : JB

Dato : 05-08-07 21:32

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 21:58

BorderTerrierMor, skrev:

> Nej det skrev jeg ikke de skulle, jeg skrev at grøntmix fra Barf
> Klinikken er lige så optimalt som andet grønt
>
> Mvh Fru Larsen-

Det kunne da værer sjovt hvis du lige skrev indholdsfortegnelsen
på det "grøntmix" herinde, det lyder lidt for fantastisk.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:36

Fra : Søren LH

Dato : 05-08-07 21:35

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:00

Fra : C.H

Dato : 05-08-07 22:08

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:32

Fra : C.H

Dato : 05-08-07 22:48

> [...]

jeg var hende og var helt ny uden at kende til gruppens dynamik, ville jeg
sgu være løbet langt bort for længe siden..

Det kaldes empati

Connie...

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 05:08

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:37

On 5 Aug., 22:22, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> [...]
> at gøre. BARF betyder Bone And Raw Food, altså råt foder. Det kan godt være

Det er vel en del af Barf når det ikke er nogen nyhed der skal grønt i
også

Mvh fru Larsen.

Fra : Søren LH

Dato : 05-08-07 21:33

> [...]
> Søren- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det er vel en del af Barf når det ikke er nogen nyhed der skal grønt i

----------------

Det grønne skal også være råt iflg. barf.

Mvh
Søren

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:42

On 5 Aug., 22:41, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Mvh Fru Larsen.
>
> Hvad er det for en filosofi Barfcentret ikke er alene om? Og hvis det er en

Ved du hvad Jytte med alle dine spøgsmål synes jeg du skulle ringe til
Barf klinikken og får svar. Jeg er ikke ekspert på det område men gør
som de vejleder og det har effekt på mine hunde og må jeg godt få lov
at have den glæde?

Mvh Fru Larsen.

Fra : JB

Dato : 05-08-07 21:55

> [...]

Barf klinikken og får svar. Jeg er ikke ekspert på det område men gør
som de vejleder og det har effekt på mine hunde og må jeg godt få lov

Kære fru Larsen.

Det er jo dig, der fortæller os, at hvad man mente for 20 år siden, ikke
gælder i dag. Du snakker om en filosofi, som Barfcentret ikke er alene om,
så må du da vide lidt om hvad den den filosofi går ud på?
Det er fint at din hund har det godt, og jeg kan da fortælle dig, at jeg
selv havde en allergihund for næsten 20 år siden. Den blev helbredt med El
Kama og kun lidt kød.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 05-08-07 21:55

[...]

Det er fint hvis de kan hjælpe din hund.
Har nærlæst:
http://www.barfklinikken.dk/

Du siger de er forskere men de er jo ikke engang dyrlæger.
Har godt nok et samarbejde med en sådan.

Det lyder som en rigtig god nieche fidus i mine ører, men hvad tro kan
flytte bjerge, og kan de helbrede nogen hunde behøver de så heller ikke være
forskere.
Nærmere vel alternative behandlere

Dette er ikke personligt men min filosofi

--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:05

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> Barf klinikken og får svar. Jeg er ikke ekspert på det område men gør
> som de vejleder og det har effekt på mine hunde og må jeg godt få lov

Det er jo så spørgsmålet om man ville stole på deres svar,
mere kan man vel ikke bruge det til
Der er heller ingen der vil berøve dig din glæde,
men en advarsel synes jeg da lige er på sin plads.
Bare at stole blindt på en kilde synes jeg er for lidt.
Og jeg stoler ikke kun på Billinghurst, jeg har skam krydschekket
mange af hans oplysninger, de stemmer feks. også glimrende
overens med de drevne barferes her i gruppen.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:45

On 5 Aug., 22:33, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> [...]
>
> Mvh fru Larsen.
> ----------------
>
> Det grønne skal også være råt iflg. barf.

Ja det har jeg aldrig nægtet, men som vi får han debatteret så orker
jeg ikke at lave det selv

Husk på jeg har en syg hund der ikke bare skal fyldes med alt der er
råt på engang

Mvh Fru larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:56

On 5 Aug., 22:50, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> [...]
> råber i skoven får man svar
> Men det gør de ikke, de behandler alle lige... ubehøvlet

OMG jeg opgiver, ring til BarfKlinkken og spørg, men jeg nægter at tro
på de kan overleve deres firma på 20.år hvis de sælger noget lort

Gør som I føler bedst, så gør jeg som mine hunde har det bedst med

Mvh Fru Larsen.

Fra : JB

Dato : 05-08-07 22:09

> [...]

på de kan overleve deres firma på 20.år hvis de sælger noget lort

Gør som I føler bedst, så gør jeg som mine hunde har det bedst med

Barfcentret har vel ikke overlevet i 20 år ved at sælge pulver. Men mange
deriblandt jeg selv køber jo kød hos dem og laver grøntmiksen selv.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:17

BorderTerrierMor, skrev:
> On 5 Aug., 22:50, "Anette" <a...@def.es> wrote:
>
> OMG jeg opgiver, ring til BarfKlinkken og spørg, men jeg nægter at tro
> på de kan overleve deres firma på 20.år hvis de sælger noget lort

Nu har de vist ikke kørt med det grøntpulver i 20 år,
som jeg forstod på Søren da han handlede der var det rigtig grøntmos
som de fleste altså anbefaler som det mest ideelle.
Det var faktisk det jeg troede du brugte.

> Gør som I føler bedst, så gør jeg som mine hunde har det bedst med

Joe... men når man precenterer en meget alternativ form for barf
her i gruppen må man værer forberedt på nogle spørgsmål.
Det eneste du kan henvise til er jo at "sådan siger barfklinikken"
det tvivler jeg på er godt nok til ret mange af barferne her i gruppen

Synes heller at du selv skal gå dem lidt på klingen derude
og ikke bare accepterer alt hvad de siger som den eneste sanhed.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 05:37

> Joe... men når man precenterer en meget alternativ form for barf
> her i gruppen må man værer forberedt på nogle spørgsmål.

Spørgsmål er også fine, men det her vil jeg kalde hetz!.

Det er ikke bare dig, Jens.. det var bare dit indlæg der fik mig i
blækhuset!.

kors en omgang at vågne op til!, jeg skammer mig over det her!.

Der sidder een kvinde, med en hund der er som forvandlet til det gode, og så
skal der køres så massivt på hende hver gang hun lukker munden op i
begejstring over det!.

Hun er totalt grøn, og stoler på Barfcentrets anvisninger, og det er da
fint!, det virker forhendes hund(e)!.
det er da helt i orden at være skeptisk, det er en del af livet, men det er
er sgu for meget af det gode!.
Kontakt dog selv Barfcentret og spørg løs, det er dem der er bagmanden.

Jeg fodrer heller ikke sådan som de foreskriver, men derfor behøver det vel
ikke at være både livstruende og farligt og ikke mindst hamrende forkert i
forhold til hvordan "gruppens barfere" gør det!

der er mange måder at barfe på, nogle bruger slet ikke grønt, andre næsten
intet kød osv osv.
Der er delte meninger om hvad der er bedst, ligsom tørfoder, er det RC,
eller er Olivers bedst at fodre med?.
hvad med hvedeflager, er det hundemad eller ej?, jeg ser intet problem i
dem, andre gør, er det så mig eller de andre der er gal på den?.

Jeg har min måde at barfe på, som jeg føler er rigtig, og som fungere for
mine hunde. jeg har ikke haft nogen guru at læne mig op af, men samlet
erfaringer rundt omkring, læst lidt her og der, forkasteligt? højst
sandsynligt.

Til Fru Larsen;
Det glæder mig på jeres vegne at det går den rigtige vej med hundene, uanset
om de kun får 3 gram grøntpulver eller ej.

Og til resten af børnehavegruppen; Jeg synes at det her minder om en
offentlig stening.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 06-08-07 07:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46b6a554$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> uanset om de kun får 3 gram grøntpulver eller ej.
>
> Og til resten af børnehavegruppen; Jeg synes at det her minder om en

Hej Marie.

Så slemt synes jeg nu ikke det har været. Men jeg tror grunden til at vi
også jeg kommer lidt på dupperne er Barfcentrets måde at afvise alle andre
måder end deres egne. Før var det kun deres supermixer der duede, og nu er
det deres pulver, der er det eneste rigtige. Viden der er 20 år gammel
behøver jo ikke at være forældet. Meget viden som man havde for 50 år siden
ang. fodring af hunde er glemt i dag, fordi nye hundeejere kun kender
tørfoder. Og nå de så lærer Barfcentret at kende, er deres metoder jo noget
helt nyt og spændende for dem.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 08:16

> [...]
> siden ang. fodring af hunde er glemt i dag, fordi nye hundeejere kun
> kender tørfoder. Og nå de så lærer Barfcentret at kende, er deres metoder

Det er nemlig her pointen er! (og jeg er for så vidt ganske enig Jytte!)

Måden Barfcentret kører er og bliver ikke Fru Larsens opgave at skulle
forsvare, hun har haft en god erfaring med dem, og det er da fint!. Del dog
hendes glæde i stedet for at kaste jer kritisk over det uafbrudt.
Fru Larsen bliver også "gammel og hærdet barfer" med tiden, og kan selv
sortere til og fra hvad hun nu finder brugbart og logisk, men indtil da
vælger hun at læne sig op af barfcenrets anbefalinger som har virket på
hendes hunde, og som hun føler sig tryg ved.
Så fred være med det!.
Er der så nogen der sidder og tænker "pampere, fidusmagere!" osv. om
barfcentrets metoder, så få en forklaring fra dem.

Vi andre kan jo hellere ikke dokumentere vores metoder og teorier, andet end
med vores erfaringer, eller hvad vi har læst her og der.

Hun kan i det mindste henvise til dem.

Det er muligt at jeg overreagere her, men jeg synes at det er gået for vidt.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 06-08-07 09:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46b6caad$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Hun kan i det mindste henvise til dem.
>
> Det er muligt at jeg overreagere her, men jeg synes at det er gået for

Hej igen Marie.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 10:22

JB, skrev:
> [...]
> nye hundeejere kun kender tørfoder. Og nå de så lærer Barfcentret at
> kende, er deres metoder jo noget helt nyt og spændende for dem.

Helt enig.
Self kan det virke som en hetz når flere på en gang er uenige.
Men det oplever jeg da selv i de tråde hvor der blive snakket
trådløs hund, det må man altså tage med på usenet med et smil
Synes da tonen er blevet holdt sober, det bestræber jeg mig da på.
Vil Fru Larsen ikke diskuterer det kan hun da bare lade værer,
der er altså ingen der tvinger hende.

/Jens (som syntes at "børnehavegruppen" var under Maries standart)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 13:43

> /Jens (som syntes at "børnehavegruppen" var under Maries standart)

det synes jeg nu ikke, for det var oprigtigt den følelse jeg sad med i
morges, efter at have læst denne tråd igennem.

Hvad er min standard? (o:

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 14:03

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>
> det synes jeg nu ikke, for det var oprigtigt den følelse jeg sad med i
> morges, efter at have læst denne tråd igennem.

Også ok.

> Hvad er min standard? (o:

Øgenavne synes jeg bare ikke ligger til dig,
men jeg kan huske forkert.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 17:34

> Også ok.

> Øgenavne synes jeg bare ikke ligger til dig,
> men jeg kan huske forkert.

det er da ikke et øgenavn, men den mest rammende fællesbetegnelse jeg kunne
komme på efter mine iagttagelser i den tråd.. (o;

Mvh. Marie -der godt kan blive vred (o;

Fra : N/A

Dato : 06-08-07 18:56

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 18:56

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Mvh. Marie -der godt kan blive vred (o;

Du hidser dig op

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 19:31

> Du hidser dig op

nix jeg hidser mig aldrig op, er noget af det mest jordnære..
men tilgengæld kan jeg nemt blive ophidset..LOL!!

Mvh. Marie -som glæder sig til det snart er onsdag..((o:

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 19:45

> [...]
> men tilgengæld kan jeg nemt blive ophidset..LOL!!
>
> Mvh. Marie -som glæder sig til det snart er onsdag..((o:

Hvad sker der onsdag, ud over at min weekend starter.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 06-08-07 12:07

BorderTerrierMor wrote:
> OMG jeg opgiver, ring til BarfKlinkken og spørg, men jeg nægter at tro
> på de kan overleve deres firma på 20.år hvis de sælger noget lort

Ro på Jeg forsøger bare at forstå logikken i deres angivelse af
dosering
Det virker som ufatteligt lidt med 3 g - men passer da sikkert til dine
hunde og de "problemer" barfen skal løse for dine hunde.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 12:54

Anette, skrev:

> [...]
> Det virker som ufatteligt lidt med 3 g - men passer da sikkert til
> dine hunde og de "problemer" barfen skal løse for dine hunde.

Doseringen passer sikkert fint med at det er et vitamin/mineralpulver,
det skal de jo ikke have flere kg af
Men jeg kan så stadig ikke få øje på grøntsagerne i den diæt,
så det må værer en kød/vitamin/mineral diæt, der er nok en god grund
til at barfcenteret ikke synes at man skal give grøntsager mere.
Det er måske for ikke at stjæle byttedyrenes mad

Min kollega der handlede derude fornylig fik også den besked
at man ikke bruger den slags mere, men han kunne få deres vitaminpulver.
Nu elsker hans hund altså grøntmix, så det måtte han købe hos maxøe

/Jens

Fra : Anette

Dato : 06-08-07 13:39

pwh wrote:
> Doseringen passer sikkert fint med at det er et vitamin/mineralpulver,
> det skal de jo ikke have flere kg af

Nåeee okay.

> [...]
> at man ikke bruger den slags mere, men han kunne få deres
> vitaminpulver. Nu elsker hans hund altså grøntmix, så det måtte han

Jeg er nu også ret sikker på at mine hunde ville være utilfredse med at
skulle undvære grøntsagerne.
Ikke mindst vil jeg vist få svært ved at sørge for at de både bliver mætte
og ikke samtidig bliver tromle tykke.
Grøntsagerne er rigtig god "fyld" i deres kost, som madørerne ikke tager på
af.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 14:07

Anette, skrev:

> [...]
> mætte og ikke samtidig bliver tromle tykke.
> Grøntsagerne er rigtig god "fyld" i deres kost, som madørerne ikke

Mine hunde ser altid ud som om de er på sultedødens rand,
så skulle jeg sløjfe grøntsagsdelen ville de falde døde om
Synes også det er godt at justerer kødmængden med uden at
hunden opdager det, mine ville føle sig snydt uden El Kama

/Jens

Fra : Anette

Dato : 07-08-07 00:08

pwh wrote:
> [...]
> Synes også det er godt at justerer kødmængden med uden at
> hunden opdager det, mine ville føle sig snydt uden El Kama

Uhhh jeg tør slet ikke tænke på hvordan mine hunde ville se ud i hovedet
hvis de, til aftensmad, fik serveret en skål med ca 20 g tun eller 50g
hakket oksefars uden det var blandet i et par hundrede gram blended grønt -
de ville strejke, ville de

Hundene har nu hygget gevaldigt i aften med hver sit kalkunlår ( tilbud i
Bilka, i dag ) og det helt uden grønt.
Men var det hver dag.....kors hvor ville de blive tykke.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 07-08-07 09:10

Anette, skrev:

> [...]
> tilbud i Bilka, i dag ) og det helt uden grønt.
> Men var det hver dag.....kors hvor ville de blive tykke.

Den fidus bruger jeg også tit, altså at de bare får kylling/laks/ben
rent den ene dag, og så kører på næsten rent grøntmix dagen efter.
Det skulle jo også værer god barfskik at give deres mave
fred til at nedbryde de ben de æder, de dør heller ikke af
ikke at få grønt hver eneste dag.
Det får de med garanti heller ikke i naturen

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 21:59

On 5 Aug., 22:55, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:
> [...]
>
> --
> Mvh. John

Er de ikke dyrlæger??? det har du vist misforstået

En nieche der har fungeret i over 20 år, det stemmer vist ikke helt
med en nieche, vel?

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 22:02

On 5 Aug., 22:54, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
> selv havde en allergihund for næsten 20 år siden. Den blev helbredt med El

Kære Jytte.
Jeg fortælle hvad jeg har fået afvide og hvad jeg selv kan se på
hvornår Billinghurst bog udkom
Det er sgu fakta at den udkom i 90.erne og der er sket udvikling også
på det område som på alle andre områder i denne verden.

Men Pardon hvis man kommer til at fortælle noget nyt og så er jeg
faktisk bedøvendel ligeglad med hvis filosofi det er, det vigtigste er
hunden har det godt.
Der er hvedeflager i El Karma, ikke noget jeg vil give min allergi
hund

Mvh Fru Larsen.

Fra : JB

Dato : 05-08-07 22:14

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 22:34

JB, skrev:

> [...]
> forkert i den. Nu har jeg ikke selv læst den bog, men jeg har læst en
> del andre bøger, også ganske nye, hvor der også bliver lagt stor vægt

Det er det eneste jeg stiller spørgsmålstegn ved, altså grøntdelen,
der går barfcenteret, som jeg har læst det mange steder mod
alle vedtagne regler og laver et tryllepulver som erstatning.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 22:10

On 5 Aug., 23:04, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> mange af hans oplysninger, de stemmer feks. også glimrende
> overens med de drevne barferes her i gruppen.

Ring og spørg dem Jens, jeg gider ikke overbevise dig om at det grønt
eller frugt pulver er optimalt :-9

Jeg stoler ikke blindt på noget, det forstår du bare ikke. Jeg stoler
på at mine hunde trives.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:28

On 5 Aug., 23:03, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Det er Fru Larsens ikke...
>
> Connie - der er lidt forvirret over disse tråde her...- Skjul tekst i anførselstegn -

Tusind Tak Connie og du har så ganske ret i det du skriver

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:29

On 5 Aug., 23:08, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Barfcentret har vel ikke overlevet i 20 år ved at sælge pulver. Men mange
> deriblandt jeg selv køber jo kød hos dem og laver grøntmiksen selv.

> [...]

Ja jytte det har du valgt og førhen lavede Barf klinikken også
grønsagsmøs, men er gået videre og har lavet det som pulver istedet
for.

Derfor er det jeg videregiver at de også udvikler sig

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 10:14

BorderTerrierMor, skrev:

> Ja jytte det har du valgt og førhen lavede Barf klinikken også
> grønsagsmøs, men er gået videre og har lavet det som pulver istedet
> for.

Det kunne jo også værer ud fra produtionsmæssige årsager,
husk på at det er en forretning som må indrette sig
Kunne da forestille mig at mosen sådan rent praktisk er mere
besværlig for dem end et pulver.
Hvornår mon de så reducerer kødet til pulver også

> Derfor er det jeg videregiver at de også udvikler sig

Men deres reelle bagrund kender du jo ikke.
Kunne også værer at der ikke var salg i deres mos,
en butik må jo leverer den varer som folk gider at købe.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:41

On 5 Aug., 23:17, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> Nu har de vist ikke kørt med det grøntpulver i 20 år,
> som jeg forstod på Søren da han handlede der var det rigtig grøntmos
> som de fleste altså anbefaler som det mest ideelle.
> Det var faktisk det jeg troede du brugte.

Jamen så har du ikke hørt efter, for jeg har hele tiden skrevet grønt
pulver
De har så også udviklet sig til at gå fra grøntmos til pulver, hvilken
skadale *LOL*

> [...]
>
> Synes heller at du selv skal gå dem lidt på klingen derude
> og ikke bare accepterer alt hvad de siger som den eneste sanhed.
'
Ja ja du har så travlt med at "vi her i gruppen" OMG

Hvad jeg skal gå dem på klinken med skal jeg nok selv bestemme, det er
IKKE mig der tvivler på dem det er dig så du kan gå dem på klinken

Mvh Fru Larsen.-

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:52

On 5 Aug., 23:59, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:

> Fru Larsen kan med garanti godt lide en god diskussion - men om hun
> betragter dette som en god diskussion, det skal jeg ikke kunne sige
>
> Connie - den milde og blide

Jeg må ærligt indrømme at jeg kan godt lide en god diskussion, men
fandme ikke en diskussion hvor jeg skal sidde og forsvare MIN måde at
gøre det på, på den måde der forlanges, så ryger jeg sgu i HYS

Jeg havde forventet noget mere forståelse for MIT valg for at redde
min hund med den erfaring JEG har og så er det sgu bare ærgeligt at
det lige var Barf Klinikken der hjalp os, men hunden er sgu i bedring
og i live.

I sgu undskylde jeg er begejstret over min hund har fået det bedre,
uden jeg vil have skudt i skoene at jeg har klinikken som guru.

Det gælder ikke alle for jeg har fået mange gode indput fra nogen af
de ikke så "råbende"

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 05:16

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg må ærligt indrømme at jeg kan godt lide en god diskussion, men
> fandme ikke en diskussion hvor jeg skal sidde og forsvare MIN måde at
> gøre det på, på den måde der forlanges, så ryger jeg sgu i HYS

Du diskuterer frivilligt her i gruppen, så lad værer med at brokke dig bagefter.
Du startede selv tråden, så må du også værer indstillet på lidt modspil.
Det er ikke mere indviklet end at du siger at du ikke gider diskuterer det,
så stopper diskussionen ligesom af sig selv. Tror nemlig ikke mht
grøntsager at der er uenighed mellem barferne her i gruppen

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-08-07 23:56

On 5 Aug., 22:52, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> råt kød, det var vist noget med at de var en del der gav meget kallun
> en overgang som eneste foder, flere af hundene blev syge af det.

Hvor har jeg skrevet han har ændret sine holdning 100 %? det må stå
for din egen overfortolkning af hvad jeg skriver.
Engang mere for Jens, den foderplan er tilrettelagt korrekt med kød/
ben og grønt, ok?

> Dem kunne jeg da godt tænke mig nogle links til.

*LOL* ja du har vel tid til at surfe rundt og finde dem selv, jeg har
min viden fra Barf Klinikken og div. sider jeg har tygget mig igennem.

> Jeg skal da nok købe bogen hvis der kommer en ny,
> men derfor forkaster man altså ikke alle de gamle ideer.
> De bygger jo i princippet på hvordan hunde har levet i tusindvis af år.

Hvor har jeg skrevet de har forkastet alle de gamle ideer? Jeg skrev
at Barf Klinikken forsker konstant, det gør alle forskere også
Billinghurst.

> Jeg hælder så mere til gennemprøvet end spritny teknik,
> der er altid en del børnesygdomme ved ny teknik/forskning.
Det er dit valg og jeg har mit valg hvad du åbenbart har svært ved at
accepteret og konstant stiller spørgsmål ved.

> Råt kød med et drys pulver er altså for poppet til mig,
> kald du mig bare gammeldags

Det er ikke mere poppet end det virker for MIG

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 10:08

BorderTerrierMor, skrev:

> Hvor har jeg skrevet han har ændret sine holdning 100 %? det må stå
> for din egen overfortolkning af hvad jeg skriver.

Hvor har jeg påstået at du er kommet med den påstand,
det er vist dig der lægger mig ord i munden nu.

> Engang mere for Jens, den foderplan er tilrettelagt korrekt med kød/
> ben og grønt, ok?

Forhåbentligt.

> *LOL* ja du har vel tid til at surfe rundt og finde dem selv, jeg har
> min viden fra Barf Klinikken og div. sider jeg har tygget mig igennem.

Så må du da gerne linke til nogen af de sider hvor de anbefaler
pulver frem for rigtige grøntsager, tror jeg bliver svært

> Hvor har jeg skrevet de har forkastet alle de gamle ideer? Jeg skrev
> at Barf Klinikken forsker konstant, det gør alle forskere også
> Billinghurst.

jeg sidder bare og får det indtryk at du heller vil læne dig op af
den nyeste forskning, det virker faktisk ret nedgørende hvergang
du skal fremhæve at bogen er 20 år gammel.
Som om at man så kan tørrer sig med den et vist sted

> Det er dit valg og jeg har mit valg hvad du åbenbart har svært ved at
> accepteret og konstant stiller spørgsmål ved.

Det kunne jo værer jeg kunne lærer noget.
Men jeg lærer intet af bare at få af vide at barfcenteret synes det er en god ide.

> Det er ikke mere poppet end det virker for MIG

Indtil videre.
Men du kunne da prøve at spørge om det kun er en overgang
at du skal fodrer med grønt på den måde, det er jo ikke umuligt,
det ville der så værer en vis logik for mig i.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 08:26

On 6 Aug., 08:45, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Jytte
>

> - Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -

Så var det måske på sin plads du "angreb" BarfKlininkken i stedet for
mig der blot vil have en rask hund

og JO jeg giver Marie-Loiuse HELT ret og for den sags skyld også
Connie i deres antagelser, men I ser det ikke fordi I holder på jeres
og jeg skal den undehylme ikke komme og lærere JER noget. Det har
aldrig været min mening at ville lærer nogen noget, men blot at
fortælle om at MIN hund blevet reddet ved vi kontaktede Barf
Klinikken.

Mvh Fru Larsen. (der stærkt overvejer om hun egentlig har brug for alt
det her L***)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 08:28

On 6 Aug., 06:36, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Til Fru Larsen;
> Det glæder mig på jeres vegne at det går den rigtige vej med hundene, uanset
> om de kun får 3 gram grøntpulver eller ej.

Tusind Tak Marie også for din hjælp lige fra dag 1 af

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:44

On 6 Aug., 11:08, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Hvor har jeg påstået at du er kommet med den påstand,
> det er vist dig der lægger mig ord i munden nu.

Herover har du påstået Billinghurst har ændret sine holdninger.

> Så må du da gerne linke til nogen af de sider hvor de anbefaler
> pulver frem for rigtige grøntsager, tror jeg bliver svært

Jeg skal ikke stå dig til regnskab for hvad grønsagmiddel der er bedst
for nogen, det må og skal være op til en selv.

> [...]
> du skal fremhæve at bogen er 20 år gammel.
> Som om at man så kan tørrer sig med den et vist sted

Ja gu fanden vil jeg da læne mig op af det der virker for MIN hund, er
det så underligt?

> Men jeg lærer intet af bare at få af vide at barfcenteret synes det er en god ide.

Nææ men du ville måske lærer en masse ved at tro på de har hjulpet
mine hunde til at få det bedre, men det er måske i dine øjne uden
betydning da det jo ikke er dine hunde allergien er gået ud over.

> Indtil videre.
> Men du kunne da prøve at spørge om det kun er en overgang
> at du skal fodrer med grønt på den måde, det er jo ikke umuligt,
> det ville der så værer en vis logik for mig i.

Jens jeg synes du skulle læse CH´s og mine indlæg igen, for INGEN
steder er der skrevet at jeg skal følge Barf Klinikkens foderplan de
næste 10 år
Jeg har en SYG hund der skal hjælpes og det gør man sgu ved at følge
en plan som virker for OS.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 11:04

BorderTerrierMor, skrev:

> Herover har du påstået Billinghurst har ændret sine holdninger.

Den påstand står for din regning.
Jeg har blot givet dig ret i at han da sikkert har justeret på
visse ting i forhold til sin gamle bog.
Men jeg tvivler selv på at han har forkastet ret mange af ideerne,
gjorde han det ville intet menneske jo tage ham seriøst.

> Jeg skal ikke stå dig til regnskab for hvad grønsagmiddel der er bedst
> for nogen, det må og skal være op til en selv.

Jeg har på INTET tidspunkt bedt dig om at stå til regnskab.
jeg har blot nysgerrigt spurgt ind til hvad i alverden det er for
et mystisk pulver der helt kan ersatte grøntsager,
det var nemlig helt nyt for mig.

> Ja gu fanden vil jeg da læne mig op af det der virker for MIN hund, er
> det så underligt?

Ikke spor.
Har da også tidligere i andre tråde skrevet at jeg da fuldt ud forstår
at du primært følger barfcenteret.

> Nææ men du ville måske lærer en masse ved at tro på de har hjulpet
> mine hunde til at få det bedre, men det er måske i dine øjne uden
> betydning da det jo ikke er dine hunde allergien er gået ud over.

Tjo, men den måde jeg fodrer på har altså også hjulpet mange.
Så ud fra det er det jo svært at bedømme om den ene eller
anden metode er den bedste, de er måske også lige gode

> [...]
> næste 10 år
> Jeg har en SYG hund der skal hjælpes og det gør man sgu ved at følge

Det kunne jo bare værer at du selv var blevet lidt nysgerrig
når flere nu har stillet spørgsmålstegn ved deres grøntsagsdel.
Det ville jeg da selv værer blevet, du vælger at blive sur i stedet for

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:46

On 6 Aug., 11:22, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> der er altså ingen der tvinger hende.
>
> /Jens (som syntes at "børnehavegruppen" var under Maries standart)- Skjul tekst i anførselstegn -

Uenig om hvad slags og hvor meget grøntsager man bruger hver især OMG.

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 11:10

BorderTerrierMor, skrev:

> Uenig om hvad slags og hvor meget grøntsager man bruger hver især OMG.

Som jeg læser det på deres hjemmeside giver du slet ikke grøntsager,
men et vitamin/mineraltilskud, det er såmænd ret almendeligt man gør det.
Men jeg har ikke det indtryk at folk generelt ersatter grøntsagsdelen
med et vitamin/mineraltilskud.
Det er vist mere normalt at man enten kun giver grøntsager,
eller at man både giver grøntsager og et vitamin/mineraltilskud.
Som jeg læser deres produktbeskrivelse giver du kun et vitamin/mineraltilskud
og absolut ingen grøntsager.
http://www.barf.dk/shop/vitamin--og-mineraltilskud-201p.html

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 06-08-07 10:50

On 6 Aug., 11:14, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> besværlig for dem end et pulver.
> Hvornår mon de så reducerer kødet til pulver også

Ja ja HVIS og HVIS, det er lige nu og her jeg har fået hjælp af Barf
Klinikken og selvfølgelig er det nemmere at sælge pulver end mos.
Tror du selv på de ville overleve hvis de begyndte at sælge råt kød
som pulver? kæft du er plat at høre på ;-(

> Men deres reelle bagrund kender du jo ikke.
> Kunne også værer at der ikke var salg i deres mos,
> en butik må jo leverer den varer som folk gider at købe.

Jens, deres reelle baggrund er for MIG at de har reddet min hund, er
det så skide svært at forstå at det er det der betyder noget for mig?

Vil du vide mere om deres reelle baggrund så opsøg dem selv.

Det er åbenbart skide svært at forstå når man sidder og har en viden
fra en bog skrevet for 20 år siden og især når man ikke har nogen
allergi hund.

Kæft du er bare mig for meget.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 06-08-07 11:25

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> Tror du selv på de ville overleve hvis de begyndte at sælge råt kød
> som pulver? kæft du er plat at høre på ;-(

Nu blev det med kødet jo sagt med et smil på læben (se smilyen)
Men hvorfor ikke med kød når de har gjort det med grøntsager

> Kæft du er bare mig for meget.

Tja hvis du synes det vil jeg da anbefale dig at putte mig i dit killfilter,
du tåler ikke ret godt at man er uenig med dig har jeg erfaret efterhånden

/Jens