Lynlås
Fra : Jørgen Holmgaard

Dato : 03-08-07 14:45

Lynlåsen på hynderne i båden har det med at sætte sig fast efter nogle år i
nærheden af havet.

Er der nogen, der har et bud på hvad man kan gøre eller smøre dem med, så de
kan lynes op igen.

vh/Jørgen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-08-07 15:07

Hej Jørgen,

Ja de er irriterende når de sidder fast, også på bukserne.
Det er muligt st smøre/gnide dem med stearin.
Jeg forudsætter at de er lavet af plast og ikke den gammeldags
type af messing.
Hynder bør tages hjem i temperede omgivelser om vinteren. Det
forlænger levetiden og med rengøring undgås dannelse af
svampesporer. De er ikke rare bekendtskaber for helbredet.

Mvh/Harding

Fra : Per Christiansen

Dato : 04-08-07 09:34

"Harding E. Larsen (slet ZB5VB)" <harding@ZB5VBlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11861503520.978192812341259@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> forlænger levetiden og med rengøring undgås dannelse af
> svampesporer. De er ikke rare bekendtskaber for helbredet.

Silicone spray eller stift det virker og sviner ikke bruger det også til
knapper på kalechen og gummi lister.

Prøv det, du bliver ikke skuffet.