Hvem vil have min hund?
Fra : Ole Bak

Dato : 03-08-07 10:23

Hej.
Jeg har fået arbejde i usa og flytter derover pr. 2/9. Herhjemme har
jeg en dansk/svensk gårdhund som jeg er utroligt glad for! Jeg kan
desværre ikke tage den med derover (i første omgang), og søger derfor
et godt hjem til den. Han er ca. 4 år. Kastreret. Nogenlunde afrettet:
kan sit, dæk, halse, rulle, pote, men træningen er ikke gjort færdig,
så nogle gange skal han lige havde det atvide et par gange Han er
renlig og rolig. Kan sagtens være alene uden at ødelægge noget.

Derfor søger jeg et godt hjem til ham. Han skal ikke koste noget, men
jeg vil have krav på "besøgsret" når jeg er i DK på besøg, og jeg vil
gerne have muligheden for at få ham tilbage, hvis jeg flytter hjem fra
USA, eller får muligheden for at få ham fløjet derover.

Han er pt. i Randers, og jeg vil foretrække at han kan blive i det
område (Djursland).

/ole

Fra : jopa

Dato : 03-08-07 11:52

"Ole Bak" <bak.ole@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Enten vil man give den væk eller ej

--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 03-08-07 12:48

jopa, skrev:
> [...]
> gerne have muligheden for at få ham tilbage, hvis jeg flytter hjem fra
> USA, eller får muligheden for at få ham fløjet derover.

Det bliver nok svært at finde et nyt hjem under de forhold,
men held og lykke med det.
Der er måske størrer chanche i markedsgruppen for dyr, prøv også der.

/Jens

Fra : Ole Bak

Dato : 03-08-07 12:43

On 3 Aug., 12:52, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Enten vil man give den væk eller ej

Ja - og nej... Jeg holder virkelig meget af hunden og vil helst
ikke undvære den. Men jeg vil på den anden side heller ikke opgive
chancen for at komme til usa pga. den... Jeg håber der er en dyreven
derude som forstår

/ole

Fra : jopa

Dato : 03-08-07 13:02

[...]

Problemet er jo nok at der er andre der også kommer til at holde af den.
Har du ikke noget familie du kunne overtale

--
Mvh. John

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 03-08-07 12:52

On 3 Aug., 11:23, Ole Bak <bak....@gmail.com> wrote:
> [...]
> USA, eller får muligheden for at få ham fløjet derover.
>
> Han er pt. i Randers, og jeg vil foretrække at han kan blive i det

Du kunne også sætte din hund i pension, så er den dig til rådighed når
du kommer på besøg i danmark eller kan få den fløjet til USA.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Ole Bak

Dato : 03-08-07 13:09

On 3 Aug., 14:02, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Problemet er jo nok at der er andre der også kommer til at holde af den.
> Har du ikke noget familie du kunne overtale

Ja, det er jeg godt klar over. Men jeg ved ikke endnu om jeg kommer
hjem igen, eller om der bliver mulighed for at få den "overthere".

Har prøvet familie og venner, men uden held indtil videre desværre.

/ole

Fra : Ole Bak

Dato : 03-08-07 13:30

> Du kunne også sætte din hund i pension, så er den dig til rådighed når
> du kommer på besøg i danmark eller kan få den fløjet til USA.

Er det ikke svært/dyrt når jeg ikke ved hvornår (eller om) jeg kommer
hjem igen?

/ole

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-08-07 13:35

"Ole Bak" <bak.ole@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Ole
jeg har selv for flere år siden passet en labrador, hvis familie skulle
udstationeres i udlandet i ca. 2 år, og planen var, at Magnus skulle tilbage
til familien, når de kom retur, med mindre han var faldet så meget til hos
mig, at det ville være det bedste for ham at blive hos mig.
Da jeg kørte ham hjem efter knapt 2 år, løb han straks en tur gennem huset
og genkendte det hele. Da jeg efter nogle timer skulle hjem igen, åbnede jeg
bagklappen i bilen, men han blev siddende på dørtrinnet til hoveddøren - han
vidste godt, hvor han hørte til.
Det var naturligvis hårdt for mig, men det var jo, hvad vi på forhånd havde
aftalt, og hunden havde tydeligt valgt, hvor han foretrak at være.

Nå, men nu har jeg selv igen to labber og kan ikke tilbyde at hjælpe dig,
men jeg synes, at du skulle forhøre dig gennem

http://www.dansk-svensk-gaardhund.dk/

der er blandt meget andet en side om omplacering af d-s hunde, og måske du
kunne finde et hjem og lave en lignende aftale, som jeg havde med Magnus´
familie.

Held og lykke med forsøget.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ole Bak

Dato : 03-08-07 13:39

On 3 Aug., 14:34, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> kunne finde et hjem og lave en lignende aftale, som jeg havde med Magnus´

Tak - det er præcis sådan en aftale jeg også håber at kunne få på
plads! Det sjove er, at min hund også hedder Magnus

/ole

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-08-07 14:39

[...]

hej igen Ole

der er også denne omplaceringsside på hunde-info, måske det var en mulighed

http://www.hundene.dk/forum/messages/12/1502.html?1185701773

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Anette

Dato : 04-08-07 02:29

Hej Ole

Bare en tanke

Når du nu har fået arbejde, har du så også et sted at bo? Hvis ja, har du
overvejet bare at tage hunden med fra første færd? Det er vist ikke så
besværligt endda at få en hund med transatlantisk, og visse flyselskaber (
Sterling, Virgin og andre) tillader at hunden er med i flykabinen, forudsat
at den er i en taske eller transportbur af en vis maximumstørrelse. Jeg kan
ikke huske om der er karantæneregler til USA, men det ville da være noget
jeg ville undersøge hvis det var mig der skulle rejse fra mine hunde

Held og lykke med det hele, jeg håber du finder en god løsning for Jer begge

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ole Bak

Dato : 04-08-07 12:34

On 4 Aug., 03:29, "Anette" <a...@def.es> wrote:
> [...]
> jeg ville undersøge hvis det var mig der skulle rejse fra mine hunde
>
> Held og lykke med det hele, jeg håber du finder en god løsning for Jer begge

Hej.

Ja, jeg har (sådan nogenlunde) fundet et sted at bo derovre. Problemet
er bare, at jeg kommer til at rejse en del mens jeg er derovre, og vil
være væk i op til en uge af gangen. Derfor er det svært for mig at
have ham med - ihvertfald ikke før jeg selv er kommet 100% på plads,
og har fået mig et "netværk" som jeg kan sætte ham i pleje hos

Men tak for alle henvendelser.