Andet multimedie
Evt. OT - Flettefiler i InDesign
Fra : Thomas H

Dato : 03-08-07 09:17

Hej NG,

Selvom mit spørgsmål ikke går direkte på grafik, tænkte jeg at al den
viden der er samlet om InDesign i denne gruppe, måske havde et svar.

Spørgsmålet: Hvordan arbejder I med fletteinformation i InDesign?

Jeg vil gerne sende et nyhedsbrev lavet i InDesign til vores kunder.
Normalt har vi flettet informationerne ind i Word, men tja... Word er jo
ikke lige optimalt til at lave et lækkert layout.

Hvordan gør man, og er der noget man skal være særligt opmærksom på?

På forhånd tak,
Thomas H.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-08-07 10:14

"Thomas H" <retardmonkeyFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lige optimalt til at lave et lækkert layout.
>
> Hvordan gør man, og er der noget man skal være særligt opmærksom på?

Jeg har ikke fundet en måde at flette på i InDesign - er bange for der ikke
er nogen, eller man skal købe et plugin

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Thomas H

Dato : 03-08-07 10:43

> Jeg har ikke fundet en måde at flette på i InDesign - er bange for der ikke
> er nogen, eller man skal købe et plugin

Okay - tak! Et plugin kan være løsningen. Det er ikke til privat brug,
så der skulle nok være penge til det.

Jeg mener at have læst at CS3 ville have en XML-funktion der kunne
håndtere flettedata, men er ikke sikker. Kører p.t. CS2 på arbejdet.

T.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-08-07 16:31

> [...]
>
> Jeg mener at have læst at CS3 ville have en XML-funktion der kunne
> håndtere flettedata, men er ikke sikker. Kører p.t. CS2 på arbejdet.

Faldt lige over denne - der er måske noget du kan bruge?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-08-07 16:44

Thomas H skrev:

> Hvordan gør man, og er der noget man skal være særligt opmærksom på?

Læs de forskellige vejledninger her på hjælpesiderne:

Det hjalp mig, da jeg sad med en CSV (kommasepareret datafil) og ville
flette den ind i InDesign. Det kan, som du er inde på, vidst også gøres
via XML, men det har jeg ikke selv prøvet endnu. Brug oversigten i
venstre side, hvor XML også er beskrevet.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-08-07 16:52

Michael Rasmussen skrev:

> Læs de forskellige vejledninger her på hjælpesiderne[...]

Endnu bedre, her er en god vejledning jeg lige fandt (til CS2):
(klik på "Automate InDesign" lidt nede i teksten)

Må jeg i øvrigt varmt anbefale InDesignSECRETS.com, hvor der også er
henvisning til ovenstående PDF-vejledning.

Fra : mj

Dato : 06-08-07 11:50

> [...]
> ikke lige optimalt til at lave et lækkert layout.
>
> Hvordan gør man, og er der noget man skal være særligt opmærksom på?

'

Indesign CS og frem kan flette fra XML,CSV,TXT filer

Åben Data Merge Paletten (ligger i Window->Automation) Vælg din datakilde,
vælg så det felt hvor du vil have indsat dine data og klik så på kilden i
datamerge paletten. :)

mvh
MJ

Fra : Thomas H

Dato : 13-08-07 14:26

> Åben Data Merge Paletten (ligger i Window->Automation) Vælg din datakilde,
> vælg så det felt hvor du vil have indsat dine data og klik så på kilden i
> datamerge paletten. :)
Fremragende! Tusind tak,
T.