tvangsroaming til dansk net? SE w800i
Fra : Peter T.

Dato : 02-08-07 21:46

Lige pt. arbejder jeg i Helsingør, hvor mobilen hellere end gerne hopper på
et svensk net. Og det er især ufedt når man ringes op af en avissælger fra
Berlingske! *knurre* Mobilen er en skoddet SE w800i.

Kan jeg få den til kun at hoppe på danske net når den kan fange nogle og så
ellers afvise alle andre net?

For det kunne min antikke Motorola 5200 for 12-13 år siden svjh. :)

--
Peter T. på penicillinkur. Altså ingen STAR om morgenen!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-07 22:09

Peter T. skrev:

> Lige pt. arbejder jeg i Helsingør, hvor mobilen hellere end gerne hopper på
> et svensk net. Og det er især ufedt når man ringes op af en avissælger fra
> Berlingske! *knurre* Mobilen er en skoddet SE w800i.

Min K700 har to indstillinger, "Foretrukne net" og "Søg efter et
net" hvor man ved den sidste mulighed kan vælge "manuelt". Dem
finder jeg under Forbindelser - Mobile net.

Den manuelle indstilling skulle vist forhindre utilsigtet
roaming, men jeg har ikke afprøvet det.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-07 23:16

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den manuelle indstilling skulle vist forhindre utilsigtet
> roaming, men jeg har ikke afprøvet det.

Den er go' nok - W800:

Indstillinger, forbindelser, mobilnet, søgning og manuel.
Hans
....tæt på Tyskland...

Fra : Peter T.

Dato : 03-08-07 00:02

Bertel Lund Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Den manuelle indstilling skulle vist forhindre utilsigtet
> roaming, men jeg har ikke afprøvet det.

Det prøvede jeg også og den fandt sonofon (3-4 pinde). Men lidt efter jeg
havde bevæget mig rundt i området stod der Vodafone i displayet. Og jeg
gætter på, at det var fordi den mistede kontakten med Sonofon helt og
derefter koblede sig på et andet net.

--
Peter T. på penicillinkur. Altså ingen STAR om morgenen!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-08-07 12:13

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i

> [...]
> displayet. Og jeg gætter på, at det var fordi den mistede kontakten
> med Sonofon helt og derefter koblede sig på et andet net.

Når du manuelt har valgt Sonofon ved manuel roaming, så sluk og tænd
telefonen - det plejer at hjælpe.

Min Nokia E65 kan ikke stå på manuel roaming, men SE k608i kan godt. De er
begge 3-brandede. Det vil sige at når jeg tager til Sverrig og vil have
glæde af "3 like home", så skal jeg flytte sim-kortet fra Nokia E65 over i
SE k608i, for ikke pludselig at være på et andet net end 3's svenske net.
Hellere "intet net" end et "ikke-3-net".

Claus

Fra : Peter T.

Dato : 04-08-07 10:10

Claus E Beyer udviste en rettidig omhu og skrev:

> Når du manuelt har valgt Sonofon ved manuel roaming, så sluk og tænd
> telefonen - det plejer at hjælpe.

Det er desværre også prøvet - uden held.

--
Peter T. på penicillinkur. Altså ingen STAR om morgenen!