"+45" eller ej - skide irriterende
Fra : Koeffe

Dato : 01-08-07 18:13

Jeg har en Nokia 6230i. Mit problem er at når folk ringer
op, så nogle gange står der +45 xx xx xx xx ringer, men i
min telefonbog står vedkommendes tlf nr. kun som xx xx xx xx
(uden +45) - og så viser telefonen kun nummeret når personen
ringer, og ikke personens navn.

Nu skriver jeg personen, men det gælder faktisk for mange.

Kan man sætte telefonen op til at kunne regne ud af +45 bare
kan fjernes når nogen ringer??

--
Koeffe

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-08-07 18:32

Følgende er skrevet af Koeffe:
> [...]
>
> Nu skriver jeg personen, men det gælder faktisk for mange.
>
> Kan man sætte telefonen op til at kunne regne ud af +45 bare

På 6230 uden i havde jeg ikke det problem.
Det må være en opsætning eller teleselskabet der er problemet.
Jeg bruger Telmore.
Kai

Fra : Koeffe

Dato : 01-08-07 18:50

| På 6230 uden i havde jeg ikke det problem.
| Det må være en opsætning eller teleselskabet der er
problemet.
| Jeg bruger Telmore.

Jeg bruger TDC.

Der er en i min telfonbog, hvor jeg tror +45 er kommet på
deres nummer for nylig - de har ikke ændret noget ved deres
tlf abb. så vidt jeg ved...

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 03-08-07 17:44

> Kan man sætte telefonen op til at kunne regne ud af +45 bare
> kan fjernes når nogen ringer??

Det kommer automatisk når folk ringer fra udlandet - det har intet med din
telefon at gøre.

Troels

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 03-08-07 17:54

> Det kommer automatisk når folk ringer fra udlandet - det har intet med din
> telefon at gøre.

Alternativt kan du jo selv tilføje +45 foran dem i telefonbogen, så er du
ovre det problem.

Troels

Fra : Koeffe

Dato : 05-08-07 22:01

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk>
skrev i en meddelelse
har intet med din

| Alternativt kan du jo selv tilføje +45 foran dem i
telefonbogen, så er du
| ovre det problem.

Det er abre det jeg gerne vil undgå... For når der står +45
hos alle i tlf bogen, så ser det mere uoverskueligt ud, og
chancen for at man kan huske folks numre er endnu mindre end
normalt...

Fra : Jubii

Dato : 06-08-07 03:24

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er abre det jeg gerne vil undgå... For når der står +45
> hos alle i tlf bogen, så ser det mere uoverskueligt ud, og
> chancen for at man kan huske folks numre er endnu mindre end
> normalt...

Når de står i telefonbogen er det unødvendigt at huske numre, og har du
backup kan kontakter/navne/numre tilbageføres.
Du må have mulighed for at ringe/maile/sms til folk blot ved at "tilføje"
vedkommende til funktionen du vil udføre.
Hvis jeg f.eks. skal ringe til Peter, og jeg aner ikke hvad nummer han har,
så går jeg ind i menu/kontakter/navne/peter/"ring op" . Peter kunne være i
en gruppe "familie" og så skal men derind også.

Hvis jeg gerne vil have der står Peter i displayet når han ringer og +45
problemet er gældende, så er det jo bare at klø på og tilføje +45 til hans
nummer.
Hvis det er for stort et arbejde må du sandelig have mange kontakter der
rejser i udlandet.
undskyld jeg blander mig.

Fra : Koeffe

Dato : 07-08-07 17:47

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| så går jeg ind i menu/kontakter/navne/peter/"ring op" .
Peter kunne være i
| en gruppe "familie" og så skal men derind også.

Jeg ved godt man bare trykker ring op, men jeg holder nu
meget af at kunne folks telefonnumre udenad, ligesom i gode
gamle dage før mobilen kom til... Altså bare de vigtigste :)

Og bare kald mig autist, men det generer også mit øje at der
står +45 foran alle numrene når danske telefonnumre kun har
otte cifre....

--
Koeffe

Fra : Jørgen E.

Dato : 21-08-07 16:48

> Det kommer automatisk når folk ringer fra udlandet - det har intet med din telefon at
> gøre.

det kommer også på hvis folk har valgt at lægge det i deres ID.