hvordan er en samsung x830
Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-07-07 20:47

Hejsa NG

Datteren vil have sig en Samsung X-830, hvad er der at sige om den, godt og
skidt?

Næste spørgsmål, hvor er den billigst??

Med venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Anders

Dato : 21-07-07 22:18

Jeg kender ikke noget til telefonen selv, men du kan tage datteren med til
en lokal telebutik og få lov til at se på mobilen.

Hvor du så vil købe den, er op til dig selv, men de er somregel billigere på
nettet kontra en alm. butik.

Men et godt sted at starte kunne være mobilpriser.dk

Skal den være med el. uden abb. ?

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:46a2629a$0$93481$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 09:51

Hej.

> Hvor du så vil købe den, er op til dig selv, men de er somregel billigere
> på nettet kontra en alm. butik.

Men der skal du så lige passe på alle de internetbutikker der
parallelimportere telefoner fra ukraine mv.....
- ja ja, der er dansk i display´et, men garantien er væk.....!

> Men et godt sted at starte kunne være mobilpriser.dk

Hos mobilpriser, er der rigtignok mange billige mobiltelefoner at finde, men
sørg nu for at købe fra en af dem der ikke er billigst, da det med stor
sikkerhed er parallelimporteret telefoner....!
- køb din telefon fra en forhandler der er mere seriøs, en der også har en
rigtig adresse, og som du kan læse gode ting om ved at søge på eks.
google.....

For igen garanti er der ingen af, hvis din telefon er
parallelimporteret.....

- eller det vil sige sådan er det med SonyEricsson og Siemens, så mon ikke
også det er sådan med de andre....

--
Peter

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-07 10:58

"Peter" <pd@tta.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> parallelimporteret.....
>
> - eller det vil sige sådan er det med SonyEricsson og Siemens, så mon ikke

Jeg kan kun give dig ret i at, der er mange netbutikker der
parallelimporteret mobiler, jeg har før startet en tråd om emnet, men der
var nu ikke noget respons.
Jeg har meget svært ved at gemmeskue om forretningen snyder eller om det er
lovligt og hvis ikke, hvorfor er der så ikke nogen der gør noget ved det??

Jeg skal finde en Samsung X 830 Pink, men jeg har ingen anelse om hvor, mest
fordi det er svært at se forskel på parallelimporteret og ikke.
Jeg har indtil nu købt 4 mobiler på nettet og så vidt vides var kun den ene
parallelimporteret, den var iøvrigt købt samme sted som min der ikke er
parallelimporteret.

Men jeg må jo endnu en gang kaste min ud i blinde ;)

Mange tak for dit respons.
Jesper c",)

Fra : Anders

Dato : 22-07-07 11:20

Det med garanti er noget sludder !

Du har ved alle DK butikker 2 års garanti på elektronik.
Hvis ikke du får det, så overholder de ikke DK lovgivning på området.

..
"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:46a32a2c$0$93807$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-07-07 11:43

On Sun, 22 Jul 2007 12:20:04 +0200, "Anders"
<andersXXXforst@stofanetXXXdk> wrote:

>Det med garanti er noget sludder !
>
>Du har ved alle DK butikker 2 års garanti på elektronik.
>Hvis ikke du får det, så overholder de ikke DK lovgivning på området.

Nu vrøvler du igen Anders. Der står intet i dansk lovgivning om
garanti. Du har 2 års reklamationsret og intet andet.

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 14:49

Hej Anders And.

> Det med garanti er noget sludder !

Du snakker som du har forstand..... *LOL*

> Du har ved alle DK butikker 2 års garanti på elektronik.
> Hvis ikke du får det, så overholder de ikke DK lovgivning på området.

Mange af de "lækre" net-butikker overholder rigtig nok SELV den Danske
lovgivning på området (det er de jo nød til), MEN, og der er et stort MEN,
hvis butikken lukker, skifter navn, går i betalings-standsning osv. osv (og
det gør mange af dem som regl, lad mig i flæng nævne 1cc.dk), så står DU med
en lang næse (og en død telefon !!
- det gør du derimod IKKE hvis du vælger at købe i en ordenlig butik som
IKKE parallelimportere telefonerne......

--
Peter

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-07 15:05

> [...]
> - det gør du derimod IKKE hvis du vælger at købe i en ordenlig butik som
> IKKE parallelimportere telefonerne......

Det siger jo sig selv, så mangler vi bare en guide til hvordan man lurer en
butik med parallelimportere telefonerne.

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 15:17

Hej.

> Det siger jo sig selv, så mangler vi bare en guide til hvordan man lurer
> en butik med parallelimportere telefonerne.

Flere af butikkerne skriver det rent faktisk "direkte", de skriver noget i
retning af:
"visse modeller er importere vi selv disse er uden dansk manual, men den kan
downloades her"
- nogle af dem skriver det ved telefonerne, og andre skriver det under
handelsvilkår mv.....
(Men du har nok ret i at det ikke er alle der skriver det....)

Og det kan du så selv oversætte til:
"Alle telefonerne i min butik er importeret parallelt, og er uden garanti
når jeg om få uger lukker firmaet"

Jeg ville selv, hvis prisen er vigtigst, gå i eks. en stor kæde som
el-giganten el.lign.....
- ikke fordi de har god/hurtig service (langt fra), men de lukker nok ikke
lige og løber fra deres ansvar.....

Eller hvad med noget "håndjern" fra eks. Telmore ??
- det har kunne betale sig for et par stykker i min familie......

(Om nogle af ovenstående har den model aner jeg dog ikke...... jeg er ikke
til selv samsung....

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 15:24

ja ja, der var både stavefejl og "ordvendt omstilling"...... *LOL*
- men meningen er god nok....

Fra : Anders

Dato : 22-07-07 18:38

Det med net-butikkerne, er noget du bedst selv kan bedømme, for der er ikke
2 personer herinde, som har de samme meninger og de enkelte butikker.

Men grundregel, så vælg dem der er e-mærket.

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:46a36403$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 14:53

Hej.

> jeg har før startet en tråd om emnet, men der var nu ikke noget respons.

Det har jeg også et par gange, med samme tresultat.....
- men jeg ved med 100% sikkerhed at eks. servicekæden telecare IKKE reperere
telefoner købt ved eks. det fine (og heldigvis nu lukkede) 1cc.dk....

Var det rigtige Dansk importerede telefoner, så reperede Telecare dem til
gengæld uden problemer !!

Så igen:
Pas på med billige telefoner købt via mobilpriser.dk !!

--
Peter

Fra : Ditte

Dato : 22-07-07 11:27

Jesper Hansen skrev:
> Hejsa NG
>
> Datteren vil have sig en Samsung X-830, hvad er der at sige om den, godt og
> [...]
Hej

Jeg har haft en X830 i hånden, total fedt design, men et rigtig dårlig
kamera.
Hvis det er kameraet hun går efter er det et dårlig valg.

Har kun set på design og kamera.

Hilsen Ditte