dækningskort
Fra : Lars Raaby

Dato : 08-07-07 12:08

www.mastedatabasen.dk kan jeg se at TDC har planlagt 3G
dækning i 8840 Rødkærsbro. Men hvis jeg kikker på TDCs
dækningskort står der ikke noget om at de har sat en 3G antenne
op. Jeg er sikker på at de har sat en antenne op midt i byen men
det ikke er tilsluttet.
Hvilket kort er den rigtige?

I dag havde jeg fuld signal på 3G inde i min lejlighed. Men nu er
det væk igen.
Kan det virkelig tænkes at de arbejder på 3G en søndag?
Nærmeste 3G mast stå 10 km. væk.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-07 12:59

Lars Raaby skrev den 08-07-2007 13:07:
> [...]
> noget om at de har sat en 3G antenne op. Jeg er sikker på at de har sat
> en antenne op midt i byen men det ikke er tilsluttet.

mastedatabasen fortæller, at det er PLANLAGT (planlægningen kan
sagtens være 1-2 år frem)
dækningskortet viser - fra en given dato - den dækning som kan
forventes. Derudover er dækningen en beregnet dækning dvs. det kan
sagtens være lokale problemer pga. bygninger, bakker mv.

> I dag havde jeg fuld signal på 3G inde i min lejlighed. Men nu er det
> væk igen.
> Kan det virkelig tænkes at de arbejder på 3G en søndag?
> Nærmeste 3G mast stå 10 km. væk.

Ja, det kan sagtens tænkes, at man vil teste antennen på en et tidspunkt
med lav trafik.
Master/Antenner kan også styres fra centralt hold dvs. der behøvedes
ikke stå en tekniker ved antennen for at teste antennen.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-07-07 13:24

Carsten Riis skrev:
> [...]
> Master/Antenner kan også styres fra centralt hold dvs. der behøvedes
> ikke stå en tekniker ved antennen for at teste antennen.

De var sikkert igang med at teste.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby